Stalling opzeggen (3 dagen na ingang kalendermaand). Dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:31

Ik vind het best vreemd dat mensen zeggen dat ze tijd moet maken dus dat dit ts haar probleem is. Als ik in die situatie sta heb ik ook geen tijd om rond te zoeken. Je kunt niet zomaar even een paar keer vrij krijgen omdat je paard een andere plek moet krijgen. Ookal staat je paard op nummer 1, zo werkt het gewoon niet in de praktijk. Zou mijn baas echt niet waarderen hoor.

Verder zou ik gewoon doen wat je van plan was ts. Spullen pakken en netjes gaan!

ruitje

Re: Stalling opzeggen (3 dagen na ingang kalendermaand). Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:37

Werk jij 7 dagen in de week tot sluitingstijd van de stallen in je omgeving? Kom op hoor, in een weekend en in de avond kun je een hoop stallen bezoeken.

Maarja, dan moet het wel een prioriteit zijn...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:39

Wat ik mij af vraag..heeft een pensionhouder geen plicht om goed stro en ruwvoer te leveren? Als daar niet aan gehouden word snap ik wel waarom ts niet wilt betalen..het gaat hier ook om de gezondheid van haar paard.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:46

M_i_R schreef:
Totdat je iemand treft die uit principe vindt dat iemand niet weg mag komen met dat soort gedrag en er wel een punt van maakt. Dan is zo'n 'nuance' cruciaal voor het geven van een fatsoenlijk advies.

Een algemeen advies voor iedereen die een conflict heeft: Stel je vraag bij het juridisch loket en vraag AJB niet aan bokt wat je rechten en plichten zijn. De kans dat je met een slagroomtaart de afgrond in gestuurd wordt is toch wel bijna 100%.

ben je er nog uitgekomen met de pensionhouders TS?

Klopt, maar een rechter kijkt niet alleen naar de wet, maar juist ook naar de omstandigheden. Ik denk dat een rechter ts in het gelijk zou stellen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:50

Oh? Wel eens de politie of rechter erbij gehad in zo'n geval als dit?

maaikemuis

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze weg wil. Maar dit probleem bestaat al 3 maanden en daarmee lijkt het mij dat je ruimschoots de tijd hebt gehad om actie te ondernemen en een andere stal te zoeken. Per direct vertrekken zonder acht te slaan op gemaakte afspraken zou alleen gelden wanneer de gezondheid van het paard per direct in gevaar zou zijn. Dat is het niet, want de situatie is al maanden hetzelfde en dus had te al maanden de tijd om haar vertrek te plannen. Zelf al gooi je het op contractbreuk, dan had te de stalhouder daarover moeten inlichten en een termijn moeten geven om te verbeteren (zoals je dat bij een huurwoning ook dient te doen, ook daar kun je niet zomaar besluiten om de huur niet meer te betalen omdat iets je niet zint).

Oftewel, suck it up! Ts is net zo goed nalatig geweest.

beatje

nee maar een pensionhouder zal ook geen topic openen ,ik voer rotzooi en wil zo snel en veel mogelijk geld verdienen,alleen pikken de klanten dit niet,wat nu?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:53

JastieHorse schreef:
Wat ik mij af vraag..heeft een pensionhouder geen plicht om goed stro en ruwvoer te leveren? Als daar niet aan gehouden word snap ik wel waarom ts niet wilt betalen..het gaat hier ook om de gezondheid van haar paard.

Als dit bij de afspaak hoor wel, maar is ook afhankelijk van hoe de afspraak gemaakt is. Je heb ook genoeg stallen waar je zelf voor je hooi en stro moet zorgen. Je betaal tenslotte voor die dienst dus hoor er naar behoren geleverd te worden.

Heb over vorige stal lopen twijfelen of ik nog stappen ging ondernemen, maar ga het hier maar bij laten. Sta nu op een super stal die helemaal voldoend aan mijn gedachten gang en eisen. Beter had ik het niet kunnen treffen. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:57

ruitje schreef:
Oh? Wel eens de politie of rechter erbij gehad in zo'n geval als dit?

Ik heb voor mijn werk bijna dagelijks te maken met rechters. Niet in een zaak als deze, maar kan wel een beetje een inschatting maken. Als de pensionhouder niet levert wat overeengekomen is en zelfs de gezondheid van je paard op het spel staat heb je als klant ook rechten hoor. Het is juist omdat mensen vaak niet de moeite nemen om dat recht te halen (begrijpelijk) dat zo'n pensionhouder er jaren mee wegkomt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:02

Ik denk, dat als je er dus geen ervaring mee heb, je geen uitspraken moet doen over wat rechters/agenten doen in zo'n situatie.

Verder ga ik mee met Maaikemuis, precies dat wat zij post denk ik ook :)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:02

ruitje schreef:
Werk jij 7 dagen in de week tot sluitingstijd van de stallen in je omgeving? Kom op hoor, in een weekend en in de avond kun je een hoop stallen bezoeken.

Maarja, dan moet het wel een prioriteit zijn...

Nee maar wel 5 dagen in de week pas om half 8 thuis. Daarna nog je paard doen en stal zoeken? Nee. Weekend kan inderdaad maar je moet net geluk hebben wat dat je meteen de goede stallen uit kiest. Kom op hoor, jij weet niet hoe het leven van ts is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:04

Ik weet, dat als ik echt iets belangrijk vind, ik daar tijd voor vrij maak.

Maar dat is natuurlijk raar :+

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:07

Nee dat hoor je mij niet zeggen. Het is raar dat je gaat beoordelen dat iedereen tijd voor dingen heeft. En dat je net doet alsof de paarden niet belangrijk zijn voor mensen die helaas nou eenmaal minder tijd hebben.

Het gaat er hier om hoe ze moet handelen om het af te sluiten. Nu is het dus wel duidelijk dat ts meer tijd in de stalling zoeken had moeten steken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:07

ruitje schreef:
Ik denk, dat als je er dus geen ervaring mee heb, je geen uitspraken moet doen over wat rechters/agenten doen in zo'n situatie.

Verder ga ik mee met Maaikemuis, precies dat wat zij post denk ik ook :)

Ik vind dat zeventien jaar ervaring in vergelijkbare situaties wel voldoende is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:09

ruitje schreef:
Ik weet, dat als ik echt iets belangrijk vind, ik daar tijd voor vrij maak.

Maar dat is natuurlijk raar :+

Nee dat is niet raar. Daarover ben ik het wel met je eens. Avondje internetten en je hebt al een selectie gemaakt die je wil bezoeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:12

De stalhouder tijdig inlichten over wat je dwars zit resulteert bij sommige stallen in "als het je niet bevalt dan rot je maar op" > en nu zeg ik dat nog in nette bewoordingen. De stalhouder die ik hier aanhaal gooide graag springmateriaal of asbakken naar het hoofd van de zeurende pensionklant.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:15

Maar het een kan toch niet zonder het ander? Je kan toch niet besluiten hoe het af te handelen zonder op je eigen handelen te reflecteren?

@ Nikass, ben het niet met je eens, maargoed, ik wens een ieder die het aangaat veel succes. In principe krijgt de TS haar paard niets eens mee als de boer zegt: eerst 't geld, dan mag je weg.

Het is alleen de vraag of de boer dat doet natuurlijk, ik wil alleen maar zeggen dat je moet zorgen dat je het goed regelt voor je iemand met principes tegenkomt :)

Edit: holy oliebol, wat voor stalhouders maken jullie mee en hoe komt het dat die nog bestaan??

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:17

Nikass schreef:
De stalhouder tijdig inlichten over wat je dwars zit resulteert bij sommige stallen in "als het je niet bevalt dan rot je maar op" > en nu zeg ik dat nog in nette bewoordingen. De stalhouder die ik hier aanhaal gooide graag springmateriaal of asbakken naar het hoofd van de zeurende pensionklant.

Zoiets ken ik ook ja. Of de paarden niet meer voeren zodra je hebt gezegd dat je weg gaat..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:20

ruitje schreef:
Maar het een kan toch niet zonder het ander? Je kan toch niet besluiten hoe het af te handelen zonder op je eigen handelen te reflecteren?

@ Nikass, ben het niet met je eens, maargoed, ik wens een ieder die het aangaat veel succes. In principe krijgt de TS haar paard niets eens mee als de boer zegt: eerst 't geld, dan mag je weg.

Het is alleen de vraag of de boer dat doet natuurlijk, ik wil alleen maar zeggen dat je moet zorgen dat je het goed regelt voor je iemand met principes tegenkomt :)

Edit: holy oliebol, wat voor stalhouders maken jullie mee en hoe komt het dat die nog bestaan??

Ik ben het met je eens dat het handig is als je -ongeveer- je rechten kent. Maar ja idd je maakt wat mee en dat is iets wat ik totaal niet had ingeschat van te voren. Dus dan zijn er ook situaties waarin je denkt "zoek t maar lekker uit". Ik heb op die stal (van de agressieve spullen gooier) op de 4e van de maand opgezegd. Ik had die lopende maand uiteraard al betaald. Ben de 27e weggegaan en heb geen cent extra gegeven.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-11-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:20

Ja hoor ik kan er zo denk ik een stuk of 8 a 9 opnoemen, en dat zijn allemaal erg dure stallen die goed aangeschreven staan en een mega wachtlijst hebben en volstaan. Maar o jee als je een opmerking maakt over het ontbreken van water in de zomer op de wei, het bewust voeren van beschimmeld hooi of veel te weinig. Het voeren van veel te veel biks (ja die zijn er ook), slechte heining waar paarden steeds doorheen lopen. Slecht uitmesten met vieze stinkmassa als gevolg. Heb genoeg mensen uitgescholden horen worden omdat ze vroegen om minder brok, een iets schonere stal of ze het zelf wilden doen. Bij ons dan beschimmeld hooi. En dus ook vrij veel mensen die accuut hun paard konden oppakken en vertrekken. Op een zaterdagavond een keer zelfs. _-:( .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:22

Ik kan er ook een boek over schrijven -O-

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:23

Wtf en daar blijven "klanten" staan?
Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen... Heb ook al jaren paarden..

moet zeggen dat ik de aktie van de ts ook nogal tegenstrijdig vind ivm "geen tijd" en niet eerder heeft ingegrepen/weggegaan.
Met zulk stro als op de foto blijf je toch niet staan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:25

Als je fulltime werkt, misschien een flinke reistijd hebt en bv in een regio waar we gewoond hebben je op zondag niet op een stal kunt kijken ivm geloof dan houd je weinig tijd over. Als er dan ook nog weinig opties aan stalling zijn is de tijd zo om. In het weekend waarin je ook nog je paard wilt doen, boodschappen schoonmaken ed, en in de winter in het donker een nieuwe stal bekijken is ook niet handig.

Sneeuwpop ja hoor die stallen staan vaak vol, vol met mensen die er staan omdat ze het er zelf zo goed hebben vanwege de bak, omgeving enz. En niet zo zeer voor het welzijn van hun paard. Of er domweg geen weet van hebben omdat ze niet tijdens voertijd komen (s avonds na werktijd dus eten is op) en een natte stal normaal vinden

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:27

Het is maar net was je prioriteiten liggen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:28

sneeuwpop schreef:
Wtf en daar blijven "klanten" staan?
Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen... Heb ook al jaren paarden..

moet zeggen dat ik de aktie van de ts ook nogal tegenstrijdig vind ivm "geen tijd" en niet eerder heeft ingegrepen/weggegaan.
Met zulk stro als op de foto blijf je toch niet staan?

Eén van de weinige stallen in de regio met weidegang. Daarbij ruim 100 euro goedkoper dan de grote maneges (alsnog 275 pm)

Maar Karuna, het is toch nood?? Je zoekt een stal met goede basisverzorging, zodat je weg kan bij de andere. Het is niet dat je eens rustig op zoek gaat naar de meest ideale stal in de regio omdat het allemaal nog iets beter kan, toch?