FennaK schreef:Jullie kunnen nu wel met ze alle de ruiter af gaan kraken, ja misschien is het niet de netste/handigste ruiter maar als een paard alles wegdrukt en de kop in de lucht gooit zodat je dan helemaal niks meer kan dat is het gewoon lastig om dan nog netjes te zitten. Denk dat de meeste ruiters dat zitten te stuiteren.
Jullie weten ook niet hiervoor gegaan is. Misschien ging het hiervoor wel goed totdat er meer druk gevraagd werd?
Ts; hebben jullie toentertijd ook wel eens met een longeerzweep of iets anders op de momenten dat ze der kop omhoog te doen om haar dan naar voren te laten gaan? Je kan het zien aankomen wanneer ze omhoog gaat, vraag me af dat als je haar eerder ervoor zorgt dat ze de drive weer naar voren krijgt dat ze dan de kans niet krijgt om te steigeren of reageert ze daar juist het tegenovergestelde op?
We begatteliseren de boel niet, we proberen duidelijk te maken wat de valkuilen zijn bij dit paard.
Maar goed, dat heeft allezins geen zin meer, aangezien niemand hier ookmaar iets over dit paard te zeggen heeft...
Maar er is wel duidelijk aangegeven dat het paard meerdere malen terug gekomen is. Op deze filmpjes ziet hij eruit als een nerveus paard, met veel spanning en de nare gewoonte om dan omhoog te komen. Die gewoonte is hardnekkig. Verder zie ik hier ook geen levensgevaarlijk paard. Ik denk idd dat je met ruimte een heel stuk zult komen. Zou fijn zijn als ook de andere bokker die dit paard op stal heeft gehad wat van haar ervaringen zou delen.