Ervaringen E rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Ervaringen E rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:18

Polly relax tis geen aanval op jou oid...
Tuurlijk snap ik de kant vn examinator ook.. Alleen van sommige waarbij de instructeur ook staat te kijken, dat ze niet geslaagd is..

Kijk ik was gezakt want ik had n ingreep kan je hoog en laag springen mijn fout, (door de stress) maar sommige examinators zijn echt not done kwa toon tegen de persoon die moet afrijden, die ik dus had. Dan is t wel een wisselwerking.

Bij mn B had ik gewoon n hele fijne vriendelijke man, ja ik reed niet foutloos, maar dat kun je ook niet verwachten.

Zeg niet dat ik n topbestuurder ben maar ik durf nu zo n kar aan te koppelen en met mn paard op weg omdat ik weet dat ik t wel kan en veilig met de combi kan rijden :)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:12

Nou ik ben er hoor! Over een kwartier heb ik mijn rijvaardigheidstest. Best spannend....

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:03

En hoe ging het?!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:57

Goed! Heb het goed gedaan geloof ik want hij heeft gelijk examen aangevraagd. Paar uur les voor het examen en dan moet ik makkelijk slagen zei hij. Vond het wel heel anders rijden dan met paarden trailer hoor. Die doet gelijk wat je zegt, die grote bak niet. Vond het best een groot verschil. Maar wel erg leuk om Door van die smalle straatjes in woonwijken te sturen. Daar kom ik natuurlijk nooit met mn trailer dus dat vond ik wel een uitdaging.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:02

Dat gaat lekker snel dan mamamier!

Ik ben gister geslaagd! *\%/*
In het begin heb ik een paar ECHT domme fouten gemaakt door de zenuwen, zoals het fietspad blokkeren bij het oversteken, een stoeprand mee pakken met het wiel van de aanhanger en mijn bocht achteruit aan de verkeerde kant van de weg doen zodat ik alsnog niet gekeerd was :'). Op dat moment wist ik bijna zeker dat ik gezakt was, maar de examinator heeft me nog een aantal keer in dezelfde situaties laten rijden en die gingen foutloos dus alsnog geslaagd. Hij zei dat hij wel door had dat het door de zenuwen kwam. :D

Ik heb het lessen heel lang voor me uit geschoven omdat ik zo op zag tegen het examen maar ik ben erg blij dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:59

Niwla, zo! Een hele aardige examinator dus! Gefeliciteerd!!

Doe mij die examinator volgende week ook maar! :D

Klinkt goed mamamier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:27

Romanoff schreef:
Niwla, zo! Een hele aardige examinator dus! Gefeliciteerd!!

Doe mij die examinator volgende week ook maar! :D

Klinkt goed mamamier!

Nee, dat heet gewoon een vakman.
Als ik je examinator was, zou je er nog een ingreep bij gekregen hebben! "zo, nu geloof je er tenminste niet meer in, gaan we nu echt rijden...." }:)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:55

Hahahhahahahahhahaa ikke _O-

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:50

Zo,n examinator wil ik dan ook .
Heb zo,n last van faal angst op die examen momenten dat ik helemaal nerveus wordt en daardoor niet zo netjes rijdt . En ik kan het heel prima hoor .
Zegt m'n instructeur ook

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:23

MOet zeggen dat ik nu niet zo nerveus ben van te voren als de vorige keer (toen had ik 2 wkn van te voren al buikpijn en misselijk etc)
Nu nergens last van, heb er zelfs zin in :P

Zinzi : Mss even tabletten aan je huisarts vragen, heb ik nu 1x gebruikt tijdens een les en merkte dat mn zenuwen niet de overhand namen en deed alle bijzondere verrichtingen zoals het hoorde zonder gefrustreerd te raken als ik net ff niet uitkwam

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:50

Ik heb Bach Rescue druppels gebruikt, die onderdrukken je angstgevoel.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:53

Die helpen bij mij geen ene bal. Ik heb dan ook wel extreem examenvrees

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:58

Zinzi_jewel schreef:
Zo,n examinator wil ik dan ook .
Heb zo,n last van faal angst op die examen momenten dat ik helemaal nerveus wordt en daardoor niet zo netjes rijdt . En ik kan het heel prima hoor .
Zegt m'n instructeur ook

Helaas, sorry, ik ben geen examinator.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:58

Net ook geslaagd :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:10

Gefeliciteerd

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:32

Gefeliciteerd!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:13

Mag ik vragen waar jullie de lessen en examen hebben afgelegd.
Ik wil ook graag mijn E gaan halen, maar waar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:18

KarinLF schreef:
Mag ik vragen waar jullie de lessen en examen hebben afgelegd.
Ik wil ook graag mijn E gaan halen, maar waar

Doe dat in een omgeving die je kent.
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk als je gaat rijden in een stad/omgeving waar je vreemd bent.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 13:55

Ik heb net mijn eerste paar lessen gehad! Lastig!! Achteruit rijden wilt niet lukken :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:00

xMercury schreef:
Ik heb net mijn eerste paar lessen gehad! Lastig!! Achteruit rijden wilt niet lukken :(

Laat me raden, je stuurt te veel.......... :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:00

xMercury schreef:

Oefenen oefenen oefenen.........
Bij mij hielp het echt om ook even rustig te denken, welke kant wil je niet op? daar moet je naar toe sturen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:05

Het wordt hoe vaker je met trailer rijd steeds makkelijker. In het begin deed ik het volgens de regeltjes van de les. Tegenwoordig doe ik het echt op zicht en gevoel en nu is het zo veel makkelijker als toen met de lessen. Ik had ook last van zenuwen, daardoor ben ik 2x gezakt. Ik wist op een gegeven moment gewoon niet meer welke kant ik moest opsturen en mijn instructeur dacht dat ik terplekke out zou gaan :') Terwijl ik een uur daarvoor op dezelfde plek hem in een keer netjes voor een hek had achteruitgeparkeerd. Dus op zijn advies pilletjes gehaald bij de dokter om de ergste angst/stress te onderdrukken, waardoor ik net wat rustiger was.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 14:14

ikke schreef:
xMercury schreef:

Haha nou nee, daar trap ik gelukkig niet in! :p

Mijn hersenen lijken gewoon niet te werken..... :+ Ik grijp te laat in, als de kar iets naar links gaat, heb ik het niet zo door en dan voor ik het weet is hij al te dicht tegen de stoep of in de berm.. Echt stom. Morgen ga ik me weer helemaal te pletter oefenen!!

Misschien moet ik inderdaad gewoon even rustig doen en dan m'n hersenen laten werken haha

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:18

Niwla schreef:
Dat gaat lekker snel dan mamamier!

Ik ben gister geslaagd! *\%/*
In het begin heb ik een paar ECHT domme fouten gemaakt door de zenuwen, zoals het fietspad blokkeren bij het oversteken, een stoeprand mee pakken met het wiel van de aanhanger en mijn bocht achteruit aan de verkeerde kant van de weg doen zodat ik alsnog niet gekeerd was :'). Op dat moment wist ik bijna zeker dat ik gezakt was, maar de examinator heeft me nog een aantal keer in dezelfde situaties laten rijden en die gingen foutloos dus alsnog geslaagd. Hij zei dat hij wel door had dat het door de zenuwen kwam. :D

Ik heb het lessen heel lang voor me uit geschoven omdat ik zo op zag tegen het examen maar ik ben erg blij dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb!

Gefeliciteerd! Meer geluk dan ik had dus :P 1x bijna een stoeprandje en meteen gezakt. Die keer daarna gelukkig gewoon geslaagd :)

Achteruitrijden moest ik ook even aan wennen, hoe vaker je het doet, hoe meer je er gevoel voor krijgt!
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 17-09-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:28

xMercury schreef:
ikke schreef:

Haha nou nee, daar trap ik gelukkig niet in! :p

Mijn hersenen lijken gewoon niet te werken..... :+ Ik grijp te laat in, als de kar iets naar links gaat, heb ik het niet zo door en dan voor ik het weet is hij al te dicht tegen de stoep of in de berm.. Echt stom. Morgen ga ik me weer helemaal te pletter oefenen!!

Misschien moet ik inderdaad gewoon even rustig doen en dan m'n hersenen laten werken haha

Precies! adem in, adem uit; kijk heel goed in je spiegels wat er gebeurt en oefen je correcte reactie.

En troost je, ik teken voor je uit hoe het moet; gooi 40 ton de hoek om als het moet maar soms, soms lukt het gewoon niet en moet ik zes keer steken.....
Daar sta je dan met je 1500k vlieguren........ :7