Rowdine schreef:Verleden of geen verleden, ik vind je reacties bijna walgelijk.
Het liefdesleven gaat de kinderen geen bal aan? Nee idd, ze is een 16 jarige, dus bijna volwassen en haar moeder gaat er vandoor met een andere kerel? Ik zou werkelijk waar furieus zijn!
Het gaat ts wel degelijk aan omdat de gezinssamenstelling hierdoor substantieel veranderd, en dat zou ik als kind mijn ouders altijd kwalijk nemen, in wat voor omstandigheden dan ook.
Als 16 jarige ben je puber, en dan ga je overal tegenin. Maar ik ben bijna twee keer zo oud als ts, woon al een hele tijd op mezelf, maar als ik zoiets hoor over/van een van beide ouders dan ga ik toch ook eens goed nadenken over de normen en waarden van dat familielid en of ik daar wel zo graag mee om wil gaan.
Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wil worden; ik weet zeker dat als het verhaal vice versa zou zijn geweest, moeder ook niet blij zou zijn geweest, ongeacht de daaraan voorafgaande situatie.
De juiste volgorde: Scheiden en dan naar een nieuwe vent vertrekken. Ik vind een dergelijke situatie ronduit respectloos en zelfs beschamend. Bah.
Dat zijn JOUW normen en waarden, die kun je anderen niet opleggen
En bovendien heb je de andere kant niet gehoord dus kun je helemaal niet oordelen over het verhaal. Persoonlijk vind ik het dan weer 'bijna walgelijk' dat jij je familie zou laten barsten omdat hun normen en waarden niet overeen blijken te komen met de jouwe, maar dat komt omdat ik trouw aan je familie belangrijk vind, dat kan ik jou ook niet opleggen
Een familielid, ook een vader en een moeder, zijn niet alleen dat, ze zijn ook personen op zich, met eigen gedachten, wensen, gevoelens en dromen. Als je een klein kindje hebt zullen de meeste ouders ervoor kiezen om die ondergeschikt te maken aan hun kind maar TS is al 16, zal over enige jaren zelf het huis verlaten en dan zitten die moeder en vader daar ongelukkig bij elkaar terwijl het blijkbaar niet meer werkt samen.
Misschien was de moeder helemaal niet zeker van haar zaak en is de zaak gewoon voortijdig op de spits gedreven, was de bedoeling ook helemaal niet om twee relaties naast elkaar te blijven houden. Je zet je huwelijk en gezinsleven niet zomaar opzij zonder dat je zeker bent dat het gaat werken met je nieuwe partner natuurlijk en dat kun je niet weten als je die persoon nauwelijks kent. Zonder dat je die kant van het verhaal hebt gehoord is het onduidelijk wat er is gebeurd.
)