Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ladyson schreef:Ik heb begrip voor mensen die geen waarde hechten aan een crematie. Ik snap niet waarom mensen een crematie te duur vinden? Het kost iets van 2 maanden "stalgeld" dat je ook kwijt was geweest als je paard 2 maanden langer had geleefd. Voor mij is het overduidelijk een crematie. Beverwijk is overigens niet het enige paardencrematorium.
Ladyson schreef:Ik heb begrip voor mensen die geen waarde hechten aan een crematie. Ik snap niet waarom mensen een crematie te duur vinden? Het kost iets van 2 maanden "stalgeld" dat je ook kwijt was geweest als je paard 2 maanden langer had geleefd. Voor mij is het overduidelijk een crematie. Beverwijk is overigens niet het enige paardencrematorium.
(ik denk trouwens dat gelijkaardig voor ieder anders is. De een zet zijn dier nl. wel op gelijke voet met een mens en een ander neemt weer zo afscheid en een derde rijdt langs de slager en laat hem daar achter. Het is zo persoonlijk. Maar hoe dan ook. Het dier komt toch wel op die eeuwige groene weides terecht.)
eilleen333 schreef:Ik zou zelf voor de Rendac gaan.
Een andere optie is nog naar de slachter, maar ik heb gezien hoe dat gaat, en dat zit me toch niet lekker. Als mijn paardje gaat, dan gewoon op haar vertrouwde plek in de wei.
De rendac is een vervelend gezicht, maar ik zou zorgen dat ik daar zelf dan niet bij was. Ik zie het lichaam als een omhulsel van de ziel, en de ziel is al lang en breed weg tegen de tijd dat de Rendac komt.
Een crematie is voor mij simpelweg te duur, en ik hecht persoonlijk geen waarde aan het bewaren van de as. Onze honden bleven ook altijd achter bij de dierenarts/dierenambulance. Het weggaan is dan moeilijk, maar daarna hoef ik me dan niet meer bezig te houden met administratieve rompslomp en kan ik beginnen met het verwerken van het verlies.
Maar ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Maar de rendac bellen voor je paard is niet raar hoor. Je bent geen slechte eigenaar als je die keus maakt.
) koenlover schreef:Ladyson schreef:Ik heb begrip voor mensen die geen waarde hechten aan een crematie. Ik snap niet waarom mensen een crematie te duur vinden? Het kost iets van 2 maanden "stalgeld" dat je ook kwijt was geweest als je paard 2 maanden langer had geleefd. Voor mij is het overduidelijk een crematie. Beverwijk is overigens niet het enige paardencrematorium.
Ik kan mijn paard voor 1500.- een jaar houden incl. stalgeld, ontwormen, enten en bekappen.. Dat gaat dus niet voor iedereen op (ik denk eigenlijk zelfs voor zo goed als niemand, 750 stalgeld)
500 euro stalgeld haha
)