Vorderen van weiland door politie,mag dit zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:00

Ceriadwen schreef:
Op wat voor een manier heeft de politie diens verantwoordelijkheid verzaakt dan in het laatste voorbeeld?

Ze hadden er gewoon niets mee te maken.
Paard was van mijn weide ontsnapt en liep op het veld van de boer. Die trouwens eigenaar is van mijn weide en alle velden erom heen. Boer vond het geen probleem en ik was al op de hoogte. Waarom gaan ze zich daar dan wél mee moeien?

Maar als er 4 paarden voorbij een flitscontrole lopen (en nee, zulke dingen staan niet op landweggetjes maar wél op de drukke openbare weg op plekken waar men veel hardrijders verwacht.) dan is het teveel moeite om even een belletje te doen? :?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:00

JJane schreef:
Wat is het voor moeite? Om even je verstand te gebruiken en even stil te staan bij de situatie over wat nu? Wat is de volgende stap en hoe en wie gaat hem zetten.
De vrouw is duidelijk over haar toeren die dag. Niet getraind om in ongebruikelijke situaties te anticiperen. Dan denk je toch even met zo'n vrouw mee? En als je dat niet kan of wil dan ben je, in mijn ogen, echt niet geschikt voor je werk.

In mijn ogen ben je echt niet geschikt om paarden uit het land te halen als je niet weet hoe je moet handelen als het verkeerd gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:01

Luckystory schreef:
Ja, dat heb je met ondernemende veulens... die kruipen tussen omheiningen.
En nee, dat hoeven ze mij niet te melden. Toch niet op die locatie. Alleen velden en bos. En zo'n veulen blijft altijd dicht in de buurt en kruipt meestal ook wel weer uit zichzelf terug. Ik ben ook niet altijd even gehaast om zo eentje te gaan vangen hoor. En de boer komt er ook z'n huis niet voor uit. ;)
Politie wist toen ook al dat ik het wist, want ze hadden mijn naam via de boer. Die hen al verteld had dat het geen probleem was en dat ik ook al op de hoogte was.
Daar gaan ze zich dan wel mee moeien en tijd in steken... :roll:
Maar paarden die ze van de openbare weg plukken, bwaa... dat kan minder kwaad?

Beetje gekke prioriteiten blijkbaar? En weinig kennis...

Bij jouw is DE politie een enkel iemand....dat is een fout die meerdere maken...een beetje regio heeft al gauw 300 tot 500 straatdienders aktief.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:02

Dus als ze op een plek lopen waar het niet heel gevaarlijk is moeten ze maar gewoon doorrijden en zich er niet mee bemoeien, maar als ze op de weg lopen moeten ze er wel alles aan doen om ze daar weg te halen?
Als jou veulen het maïsveld wel uitgelopen was en aangereden werd door een auto en je hoorde later dat de politie wist dat ze daar liep dan was het ook weer niet goed geweest.
Wees blij dat ze je even lieten weten dat jou veulen daar liep, hij had in dat veld ook een been kunnen breken.
Maar goed, ze even apart zetten is niet goed want het land voldeed volgens jou niet, jou even laten weten dat je veulen ontsnapt is, is ook niet goed, een paard bij jou op het land zetten zonder dat even te laten weten is ook niet goed.
Blijven niet zoveel opties over om het wel goed te doen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:03

Ceriadwen schreef:
Ja, inderdaad!! Jij bent namelijk de enige in de hele wereld die op wat voor een manier dan ook de hulp van de politie nodig heeft. Daarnaast ben jij altijd prioriteit nummer een, en kan diegene die met zijn been in de kreukels bij een ongeval ligt best wel wachten tot jij geholpen bent.

Ze zijn gewoon verder gegaan met flitsen! Zeer noodzakelijk uiteraard :P
50 meter van de weide waar ze die paarden hadden opgezwierd.
Dus ze waren zelfs nog een tijdje ter plekke.
Dan kan je toch wel ff bellen niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:04

Als je graag tegen de politie bent, is er altijd wat. Nederlandse cultuur, politie is eigendom en mag je tegen aan pissen....

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:04

Ceriadwen schreef:
JJane schreef:
Wat is het voor moeite? Om even je verstand te gebruiken en even stil te staan bij de situatie over wat nu? Wat is de volgende stap en hoe en wie gaat hem zetten.
De vrouw is duidelijk over haar toeren die dag. Niet getraind om in ongebruikelijke situaties te anticiperen. Dan denk je toch even met zo'n vrouw mee? En als je dat niet kan of wil dan ben je, in mijn ogen, echt niet geschikt voor je werk.

In mijn ogen ben je echt niet geschikt om paarden uit het land te halen als je niet weet hoe je moet handelen als het verkeerd gaat.

Toch fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn waar nooit iets verkeerd gaat in hun leven. Die overal aan gedacht hebben. De beste omheining. En alleen maar dingen doen waar ze 300% geschikt voor zijn.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:05

Luckystory schreef:
Ceriadwen schreef:
Ja, inderdaad!! Jij bent namelijk de enige in de hele wereld die op wat voor een manier dan ook de hulp van de politie nodig heeft. Daarnaast ben jij altijd prioriteit nummer een, en kan diegene die met zijn been in de kreukels bij een ongeval ligt best wel wachten tot jij geholpen bent.

Correctie, ze hebben eerst je niet capabele buurvrouw geholpen door de paarden van de weg te plukken en zijn toen verder gegaan met hun werk voor die dag.

Ze hadden beter niet kunnen helpen als ik dit zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:05

Luckystory schreef:
Ceriadwen schreef:

Dat was hun taak...je mag blij zijn dat ze voor jouw hun dienstopdracht onderbraken om dat klusje te doen, hadden ook een survellancewagen kunnen laten komen...had alles langer geduurd..

Vind je erg onvolwassen reageren!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:06

JJane schreef:
Toch fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn waar nooit iets verkeerd gaat in hun leven. Die overal aan gedacht hebben. De beste omheining. En alleen maar dingen doen waar ze 300% geschikt voor zijn.

Ik ga in ieder geval eerst kijken wat IK verkeerd heb gedaan, en dan pas kijken wat een ander anders had kunnen doen, en niet andersom

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:09

En ik zeg helemaal niet dat ze mij niet hadden mogen verwittigen ivm mijn veulen. (Beetje stom wel aangezien ze al wisten dat het al bekend was :+ ) Maar dat kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen.
Ze doen maar, als ze zich vervelen.

Het gaat mij om het feit dat ze in die eerste situatie eerst zelf een gevaarlijke situatie helpen creëren door zomaar vreemde paarden op weilanden te gaan gooien. En als het daarna helemaal uit de hand loopt en gevaarlijk wordt, verzaken ze wél om de betrokken partijen op de hoogte te brengen?
Sorry, maar dat is toch heel dubbel dan?
En dat vertelt mij toch wel dat er weinig kennis is en dat men blijkbaar heel slecht zulke situaties kan inschatten.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:10

russel schreef:
Als je graag tegen de politie bent, is er altijd wat. Nederlandse cultuur, politie is eigendom en mag je tegen aan pissen....

Ik ben geen Nederlander ;)

Anoniem

Re: Vorderen van weiland door politie,mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:11

Nee? Je woont hier en voelt je geen Nederlander? Maar wel tegen de politie aantrappen als een klein kind?

In andere landen is de politie niet zo coulant hoor op kritiek en grote mond.....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:11

Luckystory schreef:
En ik zeg helemaal niet dat ze mij niet hadden mogen verwittigen ivm mijn veulen. (Beetje stom wel aangezien ze al wisten dat het al bekend was :+ ) Maar dat kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen.

Het gaat mij om het feit dat ze in die eerste situatie eerst zelf een gevaarlijke situatie helpen creëren door zomaar vreemde paarden op weilanden te gaan gooien. En als het daarna helemaal uit de hand loopt en gevaarlijk wordt, verzaken ze wél om de betrokken partijen op de hoogte te brengen?
En dat vertelt mij toch wel dat er weinig kennis is en dat men blijkbaar heel slecht zulke situaties kan inschatten.

Dat zeg ik, ze hadden jouw paarden gewoon moeten laten lopen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:13

Ceriadwen schreef:

Nee, ze hadden dat paard niet op mijn weiland mogen zetten. Dan hadden mijn paarden niet los gelopen. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:14

Waarom moeten ze allemaal verstand van paarden hebben? Natuurlijk kan het fout gaan, maar dat is niet hun probleem...wettelijk behoort nl de eigenaar te zorgen voor een deugdelijke omheining!!!

Uitbreken is dan ter verantwoording van de eigenaar. Gebeurd er iets met een ondeugdelijke omheining, dan zal verzekering technisch het zelfs nog een staartje kunnen hebben voor de eigenaar van het uitgebroken paard naar het slachtoffer toe!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:16

russel schreef:
Nee? Je woont hier en voelt je geen Nederlander? Maar wel tegen de politie aantrappen als een klein kind?

In andere landen is de politie niet zo coulant hoor op kritiek en grote mond.....

Woon ook niet in Nederland. Ik ben Belg. ;)
Toch wel een verschil hoor qua mentaliteit. (Al helemaal als het op loslopende beesten aankomt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:16

Luckystory schreef:
Ceriadwen schreef:

Nee, ze hadden dat paard niet op mijn weiland mogen zetten. Dan hadden mijn paarden niet los gelopen. :)*

Jouw paarden liepen los door de lompheid van jouw buurvrouw en daardoor bang was jullie te bellen...kennelijk is jullie contact dan zo dat ze volgens jouw eigen zeggen zij het stil wilde houden....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:17

Luckystory schreef:
Ceriadwen schreef:

NOG egoïstischer kan bijna niet. Ik zal corrigeren, ze hadden dat paard moeten laten lopen en vooral niet jou lastig vallen met het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:17

Luckystory schreef:

Hoe moeten zij weten dat het jou paarden zijn als de buurvrouw dat niet zegt?
Het hoeven dezelfde mensen niet geweest te zijn die de pony bij jou paarden in het land gezet heeft.
Daarnaast was er iemand bij die het regelde (de buurvrouw) dus reden genoeg om aan te nemen dat het opgelost is als ze niet meer rondlopen op de openbare weg.
Als de buurvrouw jou wel gebeld had en de politie daarna ook dan is het ook weer niet goed want je was al op de hoogte?
Ik zou zeggen houd een stal apart, ga met de politie om de tafel en bied aan dat ze jou in mogen schakelen bij loslopende paarden, heb je het probleem niet meer dat er een dier in jou land gezet word en kan je het zelf goed doen want de politie kan dat blijkbaar niet.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:18

russel schreef:
Jouw paarden liepen los door de lompheid van jouw buurvrouw en daardoor bang was jullie te bellen...kennelijk is jullie contact dan zo dat ze volgens jouw eigen zeggen zij het stil wilde houden....

Daar kan ik mij, gezien de reacties hier, ook wel iets bij voorstellen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:19

Het wordt een rel topic...

Ik denk dat nu duidelijk is hoe het zit met loslopend vee achter een draadje zetten in elkaar zit....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:19

Ik blijf het vreemd vinden dat wanneer je een paard ergens in een wei zet, je daar niemand van op de hoogte brengt.

We hebben hier in de buurt een aanzienlijk aantal weides waar dieren niet uit de sloot kunnen drinken. Als niemand weet dat daar een paard staat, dan kan dat beest daar dus een behoorlijke tijd staan zonder verzorging. Dat is in deze tijd niet zo erg. Maar bij 30 graden zonder bomen en zonder water?

In alle gevallen lijkt het me toch zaak dat je opzoek gaat naar eigenaar van grond of eigenaar van dier.

Russel: Hier hebben ze 1,5 jaar geleden een keer gewoon de omheining stuk geknipt. Was een deugdelijke omheining, maar vandalen vonden dat leuk... Daar doe je als eigenaar weinig aan.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:21

russel schreef:
Waarom moeten ze allemaal verstand van paarden hebben? Natuurlijk kan het fout gaan, maar dat is niet hun probleem...wettelijk behoort nl de eigenaar te zorgen voor een deugdelijke omheining!!!

Uitbreken is dan ter verantwoording van de eigenaar. Gebeurd er iets met een ondeugdelijke omheining, dan zal verzekering technisch het zelfs nog een staartje kunnen hebben voor de eigenaar van het uitgebroken paard naar het slachtoffer toe!

Mijn paarden staan achter een deugdelijke omheining en waren helemaal niet uitgebroken.
Ik stond er compleet buiten, totdat de politie zich ermee ging moeien.
En dan moet ik het maar ok vinden dat als gevolg van oa. hun acties opeens wel 3 paarden van ons op de openbare weg terecht komen?
Sorry, maar ik vind niet dat ik daarin dan verantwoordelijkheid draag. :n
En dan mijn dieren nog extra in gevaar brengen door ons niet verwittigen... Ja dan word ik nijdig.
Ze hebben geluk dat er weinig schade aan was. (Er liep oa. een hoogdrachtige merrie bij. Voor't zelfde geld had die door stress geaborteerd ofzo. Om van de omstandigheden op dat weitje nog maar te zwijgen....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:22

Ook dat zal in het onderzoek naar buiten komen.

Iemand is zijn paard kwijt....belt naar politie bureau en hoort dan waar wat..

Waarom zouden ze op onderzoek uit moeten gaan? Als zelfs de normale surveillancedienst al jaren geleden door te weinig personeel en bezuiniging is afgeschaft?

Het lijkt wel een misdrijf die de politie pleegt in de ogen van de burger.... ;)