Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

poetser schreef:Kennis is door zijn advocaat gewaarschuwd om niks te betalen/ondernemen en te kijken of de familie het tot een rechtzaak zal drijven. Hij staat volledig in zijn recht. Het enige dat hem verweten kan worden is dat hij met een ongekeurde en dus niet verzekerde trailer op pad was.
poetser schreef:Factuur van de kliniek willen ze naar hem doorsturen, de kosten van de aanschaf van het paard op hem verhalen en een morele schadevergoeding.
poetser schreef:Echter vind ik dat de verkopende partij ook niet vrij uit gaat. Die had op zijn minst kunnen zeggen dat de trailer niet geschikt was voor de paarden ipv ze gewoon in te laden en blij te zijn dat ze weg waren.
poetser schreef:Waar de pees gescheurd is is niet duidelijk. Kan in de trailer of door de klep zijn gebeurd, maar ook doordat hij in eerste instantie stalrust moest houden waar hij gek werd of inderdaad in de paddock. Zelf denk ik het laatste, omdat hij pas na de laatste uitbraak niet meer op zijn been wilde/kon staan. Echter had deze dood vermeden kunnen worden als nichtje en ouders iemand met ervaring hadden gevraagd de hengsten te gaan halen ipv de veel te lieve oom die er zelfs geen geld voor wilde hebben.
poetser schreef:Kennis is er kapot van.
De familie valt onder het gewone volk. Moeder is huisvrouw en kennis en diens broer werken in het familie bedrijf.
Kennis is wel de enige in de familie die beschikt over een wagen die de trailer mocht trekken. Aangezien hij nogal graag helpt hebben ze hem gevraagd om extra kosten te vermijden.
Die mensen zijn echt niet helemaal goed hoor.
Dat je eventueel een regeling treft voor de aanschaf, ok, zou ik zelf ook niet doen, maar kan ik nog inkomen. Maar smartegeld, kom op zeg!!