Ongeluk door tractoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Ongeluk door tractoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:06

Ik moet de eerste nog tegenkomen die uitwijkt voor een vrachtwagen die gaat inhalen en in die uitwijking tegen een boom klapt, en dat we daar dan tegen zeggen: Tja, had je daar maar niet moeten rijden. Je weet dat vrachtwagens daar mogen inhalen en dan moet je je auto maar onder controle hebben.

Ja ja, de vergelijking slaat nergens op, maar het argument net zo goed.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:07

Even wachten tot de andere trekker en ts elkaar gepasseerd zijn. Dat lijkt me niet zo gek als er iemand voor je rijd al dan niet op de fiets of paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:09

Voor de geïnteresseerden, heb mijn paard gestapt, ze wou alleen echt moeilijk van het erf af.
Ze was duidelijk gespannen en gestresst. Pijnstillers gegeven en even lekker geknuffeld.

En even voor de duidelijkheid, hadden er wel paaltjes gestaan, dan nog was ik de sloot in gegaan want de paaltjes stonden aan de andere kant dan de sloot :+ Dus die vergelijking gaat niet op.

Ik ga hier verder niet meer in discussie, had het jullie wel op willen zien lossen op het moment en de locatie zelf, zal eens kijken of ik een printscreen kan maken van het pad.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:12

Sneu voor het beestje zeg.. Je verwacht toch wel wat meer inzicht en fatsoen van je medeweggebruikers den ik.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:14

Snadrem schreef:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die uitwijkt voor een vrachtwagen die gaat inhalen en in die uitwijking tegen een boom klapt, en dat we daar dan tegen zeggen: Tja, had je daar maar niet moeten rijden. Je weet dat vrachtwagens daar mogen inhalen en dan moet je je auto maar onder controle hebben.

Baarlijke nonsens. De trekkers in de situatie die hier besproken wordt haalden elkaar niet in.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:19

Kuggur schreef:
Snadrem schreef:

Baarlijke nonsens. De trekkers in de situatie die hier besproken wordt haalden elkaar niet in.

Uitwijken voor de vrachtwagen die jou gaat inhalen bedoelde ze toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:19

De trekkers waren nog op een meter van elkaar verwijderd, hooguit. Ze waren dus al begonnen met elkaar passeren :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:21

Het punt is helemaal niet dat werkverkeer meer rechten heeft en het punt is ook niet dat we niet kunnen inschatten hoe de TS dit als ruiter ervaart.

Het punt is wel dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat zij degene is, die verantwoordelijk is voor het gedrag van haar paard. Het punt is ook dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat het in eerste instantie haar taak als ruiter is om op het gedrag van haar paard te anticiperen. En tegelijkertijd verwacht TS wel dat andere weggebruikers op het gedrag van haar paard anticiperen.

In zo'n geval vind ik dat je als ruiter niks op de weg te zoeken hebt en lekker in de bak moet blijven, zonder de rest van Nederland met je hobby lastig te vallen. En niet alleen tijdens het oogstseizoen, maar ook de rest van het jaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:23

Het gaat hier toch om passeren in de zin van de voertuigen komen uit tegenovergestelde richting. Als de TS daadwerkelijk inhalen bedoelde trek ik mijn opmerking in.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:27

Karl66 schreef:
Het punt is helemaal niet dat werkverkeer meer rechten heeft en het punt is ook niet dat we niet kunnen inschatten hoe de TS dit als ruiter ervaart.

Het punt is wel dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat zij degene is, die verantwoordelijk is voor het gedrag van haar paard. Het punt is ook dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat het in eerste instantie haar taak als ruiter is om op het gedrag van haar paard te anticiperen. En tegelijkertijd verwacht TS wel dat andere weggebruikers op het gedrag van haar paard anticiperen.

In zo'n geval vind ik dat je als ruiter niks op de weg te zoeken hebt en lekker in de bak moet blijven, zonder de rest van Nederland met je hobby lastig te vallen. En niet alleen tijdens het oogstseizoen, maar ook de rest van het jaar.

Kom jij dan alsjeblieft ook niet meer buiten? Want iedere weggebruik is een last voor de ander. Dus als dat niet meer mag, stel ik voor dat jij je thuis op sluit. Anders zou het namelijk hypocriet zijn om een dergelijke opmerking te maken. En zo zijn we natuurlijk niet of wel?

Mijn god zeg.. Schaam je dood om zo te oordelen over een persoon én situatie waar je niet bij was.
Iedereen op de weg heeft zijn verantwoordelijkheid en dus is IEDEREEN ervoor verantwoordelijk dat de ander en hijzelf veilig thuiskomt. Ik geloof niet dat TS liever de prikkeldraad in gaat dan 2 meter verder een veilig pad in gaan. Ik haal uit haar verhaal dat dat er NIET was en dan heb je ook als grote tractor gewoon even te wachten totdat er voldoende ruimte is om te passeren, net zoals ik ook soms achter die irritante fietsers moet blijven hangen als ik in mijn auto zit. Zo hoort dat namelijk....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:34

Wat een gedoe.
Misschien waren beide chaffeurs niet gefocust op de omgeving maar op de weg... weet niet als ze er nog een werktuig achter hadden? En ik denk echt niet dat ze elkaar met 70 inhalen op een krap zandpad. Denk dat er dan aardig wat niet klopt aan dit verhaal. Je paard zal over een weekje weer top lopen! Geen gezeur en gezeik mensen, dat loonbedrijf heeft ook wel wat beters te doen. En als het nieuwe edities trekkers waren , zijn ze ook aardig breed. Tis eerder een gevalletje verkeerde plek op het verkeerde moment. Jammer van je laarzen , en je paard. Maar geloof me , die komt er boven op, Ik heb ook zo vaak plekjes. Geen zorgen aub. Dat loonbedrijf hoef je ook niet op te bellen. Al was het op een boeren weggetje , al reed jij er niet , al was jij een fietser , hij zou even constant door rijden , aangezien je een trekker niet zo makkelijk in alle versnellingen kan pluggen als een auto, en als er ook nog iets achter hangt kan het gewoon niet! Ze zullen wel bezig zijn geweest met de mais er af te halen , nou als die ineens hard moesten remmen voor jou , omdat ze jou misschien wat later zagen , geloof me , in een trekker zie je lang niet alles , dan vloog alle mais er regelrecht uit , kosten! Erg zonde van je laarzen twv 300 euro , klote dat je paard de sloot in is gesprongen , maar gebeurd is gebeurd. jullie leven beide nog. Dat prikkeldraad moest er gewoon niet staan. Tsja kan er geen beter verhaal van maken , maar het is zeker niet alleen de schuld van het loonbedrijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:37

Kabayo ik raad je aan om het hele topic te lezen want je post raakt kant nog wal.

Voor de rest ga ik niets meer zeggen want alles wat ik of bekenden van mij/plek des onheils zeggen wordt compleet uit zijn verband gerukt danwel verdraaid.

Ik ben er klaar mee en heb getemd of het topic gesloten mag worden :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:38

+:)+
best

mar ben niet zo gek om 9 paginas te lezen xd

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:43

Kun je dan nog een keer duidelijk aangeven hoe het nu wél zat op die plek?

Je hebt het over twee tractors die elkaar passeerden/inhaalden op de plek waar jij ook met je paard was, toch? Kwamen die uit dezelfde richting (inhalen dus) of waren het tegenliggers van elkaar?

Ergens noem jij, of een van je stalgenootjes, dat er paaltjes staan tussen het zandpad waarop de tractors reden en het fietspad, toch? En die paaltjes stonden er over een lengte van 5 meter niet, precies op de plek waar jij reed met je paard? Maar je vertelt ook (in een van je laatste posts) dat die paaltjes aan de overkant van de sloot stonden. Hoe zat het daar dan? En was het echt 5 meter of was het wel lang genoeg zodat er een tractor met aanhanger op snelheid gepasseerd kon worden door een andere tractor?

Sorry als ik het hier verkeerd neerzet, maar het wordt gewoon allemaal niet heel duidelijk uit je verhaal.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:45

spoekie schreef:
Karl66 schreef:

Kom jij dan alsjeblieft ook niet meer buiten? Want iedere weggebruik is een last voor de ander. Dus als dat niet meer mag, stel ik voor dat jij je thuis op sluit. Anders zou het namelijk hypocriet zijn om een dergelijke opmerking te maken. En zo zijn we natuurlijk niet of wel?

Mijn god zeg.. Schaam je dood om zo te oordelen over een persoon én situatie waar je niet bij was.
Iedereen op de weg heeft zijn verantwoordelijkheid en dus is IEDEREEN ervoor verantwoordelijk dat de ander en hijzelf veilig thuiskomt. Ik geloof niet dat TS liever de prikkeldraad in gaat dan 2 meter verder een veilig pad in gaan. Ik haal uit haar verhaal dat dat er NIET was en dan heb je ook als grote tractor gewoon even te wachten totdat er voldoende ruimte is om te passeren, net zoals ik ook soms achter die irritante fietsers moet blijven hangen als ik in mijn auto zit. Zo hoort dat namelijk....

Ik probeer wel de verantwoordelijkheid te nemen voor mijn gedrag in het verkeer. Het probleem met TS is dat zij dat nergens laat merken dat zij dat ook doet. En het ergste is nog, dit is haar kant van het verhaal, als het daar al niet in te vinden is, hoe moet het dan in het verhaal van de andere kant zijn?

TS heeft haar paard niet onder controle, TS haar paard springt in de sloot en TS verwacht dan ook nog dat iemand anders voor de kosten opdraait. Helaas voor TS werkt het niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:48

Het waren tegenliggers van elkaar, ik reed op het zandpad met rechts van mij van die lage paaltjes en daar weer naast het fietspad en daar weer naast de sloot met daar weer naast het prikkeldraad. Aan links bosjes.

De plek zonder paaltjes reed ik inderdaad op dat moment, denk dat die plek zo'n 15 meter lang is. Er was gelegenheid voor beide heren om even te wachten tot ik daar voorbij was. Vooruit draven wou ik niet want dan zou ik de voorliggende tractor voorbij moeten draven, leek me geen optie at the time. Stilhouden wou ik ook niet want dan zou de tractor achter mij mijn paard misschien uit haar doen halen. Dus, wat doe je? Je kan geen kant op... Beide heren blijven met een behoorlijke snelheid naderen en je voelt aan je water dat dit fout gaat... Waar ga je heen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:49

Je stapt af , of draait de billen van het paard richting de weg , helpt altijd!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:50

Robijntjah schreef:
Het waren tegenliggers van elkaar, ik reed op het zandpad met rechts van mij van die lage paaltjes en daar weer naast het fietspad en daar weer naast de sloot met daar weer naast het prikkeldraad. Aan links bosjes.

De plek zonder paaltjes reed ik inderdaad op dat moment, denk dat die plek zo'n 15 meter lang is. Er was gelegenheid voor beide heren om even te wachten tot ik daar voorbij was. Vooruit draven wou ik niet want dan zou ik de voorliggende tractor voorbij moeten draven, leek me geen optie at the time. Stilhouden wou ik ook niet want dan zou de tractor achter mij mijn paard misschien uit haar doen halen. Dus, wat doe je? Je kan geen kant op... Beide heren blijven met een behoorlijke snelheid naderen en je voelt aan je water dat dit fout gaat... Waar ga je heen?

Gewoon omhoog toch? Of wil je mij vertellen dat je paard ook al geen vleugels heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:52

Nogmaals, in deze situatie zou zo ongeveer ieder paard wat ik ken in paniek geraakt zijn.

Lekker makkelijk oordelen dat ik mijn paard niet onder controle heb, heb vorige week toevallig een rit met defilé met 500 paarden met 1 hand en losse teugel gereden. Dwars door het dorp compleet met fanfares, luidsprekers en noem maar op.

Jullie kunnen oordelen wat jullie willen, jullie waren er niet bij!

Nee, ik had geen redbull bij helaas, muntdrop :D

Afstappen had ik dus geen tijd meer voor. Sorry, waar had ik de billen van mijn paard heen moeten draaien? Welke kant op? Naar welke tractor? Naar de weg dus met neus richting sloot? En dan?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:53

Robijntjah schreef:
Nogmaals, in deze situatie zou zo ongeveer ieder paard wat ik ken in paniek geraakt zijn.

Lekker makkelijk oordelen dat ik mijn paard niet onder controle heb, heb vorige week toevallig een rit met defilé met 500 paarden met 1 hand en losse teugel gereden. Dwars door het dorp compleet met fanfares, luidsprekers en noem maar op.

Jullie kunnen oordelen wat jullie willen, jullie waren er niet bij!

Nee, ik had geen redbull bij helaas, muntdrop :D

Afstappen had ik dus geen tijd meer voor. Sorry, waar had ik de billen van mijn paard heen moeten draaien? Welke kant op? Naar welke tractor? Naar de weg dus met neus richting sloot? En dan?

Why the fack open je dan een topic?

Afstappen kan je makkelijk binnen 1 seconde ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:55

:')

Omdat ik wil weten wat ik hiermee kan, vooral met het stuk dus: het fout zien gaan en dan doorrijden!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:55

Dimple schreef:
Kabayo schreef:
+:)+
best

mar ben niet zo gek om 9 paginas te lezen xd

Bemoei je er dan niet mee!

Ik las de openings bericht toch?
Daar hoort alles in te staan

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:56

Ik heb niet alles doorgelezen maar een bestuurder in het verkeer moet wel degelijk rekening houden met het feit dat
paarden vluchtdieren zijn en daarom met gepaste snelheid passeren.
Hier zijn uitspraken over geweest door de rechter dus wel degelijk strafbaar als je dat niet doet
Ik heb ooit een cursus gevolgd bij de bereden politie en die hebben dat toen vertelt met voorbeelden erbij.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:57

missje schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen maar een bestuurder in het verkeer moet wel degelijk rekening houden met het feit dat
paarden vluchtdieren zijn en daarom met gepaste snelheid passeren.
Hier zijn uitspraken over geweest door de rechter dus wel degelijk strafbaar als je dat niet doet
Ik heb ooit een cursus gevolgd bij de bereden politie en die hebben dat toen vertelt met voorbeelden erbij.

Gelukkig!! Is mi wel zo logisch en zo fatsoenlijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:58

Robijntjah schreef:
:')

Omdat ik wil weten wat ik hiermee kan, vooral met het stuk dus: het fout zien gaan en dan doorrijden!

Misschien waren beide chaffeurs niet gefocust op de omgeving maar op de weg... weet niet als ze er nog een werktuig achter hadden? En ik denk echt niet dat ze elkaar met 70 inhalen op een krap zandpad. Denk dat er dan aardig wat niet klopt aan dit verhaal. Je paard zal over een weekje weer top lopen! Geen gezeur en gezeik mensen, dat loonbedrijf heeft ook wel wat beters te doen. En als het nieuwe edities trekkers waren , zijn ze ook aardig breed. Tis eerder een gevalletje verkeerde plek op het verkeerde moment. Jammer van je laarzen , en je paard. Maar geloof me , die komt er boven op, Ik heb ook zo vaak plekjes. Geen zorgen aub. Dat loonbedrijf hoef je ook niet op te bellen. Al was het op een boeren weggetje , al reed jij er niet , al was jij een fietser , hij zou even constant door rijden , aangezien je een trekker niet zo makkelijk in alle versnellingen kan pluggen als een auto, en als er ook nog iets achter hangt kan het gewoon niet! Ze zullen wel bezig zijn geweest met de mais er af te halen , nou als die ineens hard moesten remmen voor jou , omdat ze jou misschien wat later zagen , geloof me , in een trekker zie je lang niet alles , dan vloog alle mais er regelrecht uit , kosten! Erg zonde van je laarzen twv 300 euro , klote dat je paard de sloot in is gesprongen , maar gebeurd is gebeurd. jullie leven beide nog. Dat prikkeldraad moest er gewoon niet staan. Tsja kan er geen beter verhaal van maken , maar het is zeker niet alleen de schuld van het loonbedrijf!
probeer je iets in te leven ook in de chaffeur.