Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snadrem schreef:Ik moet de eerste nog tegenkomen die uitwijkt voor een vrachtwagen die gaat inhalen en in die uitwijking tegen een boom klapt, en dat we daar dan tegen zeggen: Tja, had je daar maar niet moeten rijden. Je weet dat vrachtwagens daar mogen inhalen en dan moet je je auto maar onder controle hebben.
Ja ja, de vergelijking slaat nergens op, maar het argument net zo goed.
Kuggur schreef:Snadrem schreef:Ik moet de eerste nog tegenkomen die uitwijkt voor een vrachtwagen die gaat inhalen en in die uitwijking tegen een boom klapt, en dat we daar dan tegen zeggen: Tja, had je daar maar niet moeten rijden. Je weet dat vrachtwagens daar mogen inhalen en dan moet je je auto maar onder controle hebben.
Ja ja, de vergelijking slaat nergens op, maar het argument net zo goed.
Baarlijke nonsens. De trekkers in de situatie die hier besproken wordt haalden elkaar niet in.
Karl66 schreef:Het punt is helemaal niet dat werkverkeer meer rechten heeft en het punt is ook niet dat we niet kunnen inschatten hoe de TS dit als ruiter ervaart.
Het punt is wel dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat zij degene is, die verantwoordelijk is voor het gedrag van haar paard. Het punt is ook dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat het in eerste instantie haar taak als ruiter is om op het gedrag van haar paard te anticiperen. En tegelijkertijd verwacht TS wel dat andere weggebruikers op het gedrag van haar paard anticiperen.
In zo'n geval vind ik dat je als ruiter niks op de weg te zoeken hebt en lekker in de bak moet blijven, zonder de rest van Nederland met je hobby lastig te vallen. En niet alleen tijdens het oogstseizoen, maar ook de rest van het jaar.
spoekie schreef:Karl66 schreef:Het punt is helemaal niet dat werkverkeer meer rechten heeft en het punt is ook niet dat we niet kunnen inschatten hoe de TS dit als ruiter ervaart.
Het punt is wel dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat zij degene is, die verantwoordelijk is voor het gedrag van haar paard. Het punt is ook dat TS nergens de indruk geeft dat ze snapt dat het in eerste instantie haar taak als ruiter is om op het gedrag van haar paard te anticiperen. En tegelijkertijd verwacht TS wel dat andere weggebruikers op het gedrag van haar paard anticiperen.
In zo'n geval vind ik dat je als ruiter niks op de weg te zoeken hebt en lekker in de bak moet blijven, zonder de rest van Nederland met je hobby lastig te vallen. En niet alleen tijdens het oogstseizoen, maar ook de rest van het jaar.
Kom jij dan alsjeblieft ook niet meer buiten? Want iedere weggebruik is een last voor de ander. Dus als dat niet meer mag, stel ik voor dat jij je thuis op sluit. Anders zou het namelijk hypocriet zijn om een dergelijke opmerking te maken. En zo zijn we natuurlijk niet of wel?
Mijn god zeg.. Schaam je dood om zo te oordelen over een persoon én situatie waar je niet bij was.
Iedereen op de weg heeft zijn verantwoordelijkheid en dus is IEDEREEN ervoor verantwoordelijk dat de ander en hijzelf veilig thuiskomt. Ik geloof niet dat TS liever de prikkeldraad in gaat dan 2 meter verder een veilig pad in gaan. Ik haal uit haar verhaal dat dat er NIET was en dan heb je ook als grote tractor gewoon even te wachten totdat er voldoende ruimte is om te passeren, net zoals ik ook soms achter die irritante fietsers moet blijven hangen als ik in mijn auto zit. Zo hoort dat namelijk....
Robijntjah schreef:Het waren tegenliggers van elkaar, ik reed op het zandpad met rechts van mij van die lage paaltjes en daar weer naast het fietspad en daar weer naast de sloot met daar weer naast het prikkeldraad. Aan links bosjes.
De plek zonder paaltjes reed ik inderdaad op dat moment, denk dat die plek zo'n 15 meter lang is. Er was gelegenheid voor beide heren om even te wachten tot ik daar voorbij was. Vooruit draven wou ik niet want dan zou ik de voorliggende tractor voorbij moeten draven, leek me geen optie at the time. Stilhouden wou ik ook niet want dan zou de tractor achter mij mijn paard misschien uit haar doen halen. Dus, wat doe je? Je kan geen kant op... Beide heren blijven met een behoorlijke snelheid naderen en je voelt aan je water dat dit fout gaat... Waar ga je heen?
Robijntjah schreef:Nogmaals, in deze situatie zou zo ongeveer ieder paard wat ik ken in paniek geraakt zijn.
Lekker makkelijk oordelen dat ik mijn paard niet onder controle heb, heb vorige week toevallig een rit met defilé met 500 paarden met 1 hand en losse teugel gereden. Dwars door het dorp compleet met fanfares, luidsprekers en noem maar op.
Jullie kunnen oordelen wat jullie willen, jullie waren er niet bij!
Nee, ik had geen redbull bij helaas, muntdrop
Afstappen had ik dus geen tijd meer voor. Sorry, waar had ik de billen van mijn paard heen moeten draaien? Welke kant op? Naar welke tractor? Naar de weg dus met neus richting sloot? En dan?
missje schreef:Ik heb niet alles doorgelezen maar een bestuurder in het verkeer moet wel degelijk rekening houden met het feit dat
paarden vluchtdieren zijn en daarom met gepaste snelheid passeren.
Hier zijn uitspraken over geweest door de rechter dus wel degelijk strafbaar als je dat niet doet
Ik heb ooit een cursus gevolgd bij de bereden politie en die hebben dat toen vertelt met voorbeelden erbij.
Robijntjah schreef:
Omdat ik wil weten wat ik hiermee kan, vooral met het stuk dus: het fout zien gaan en dan doorrijden!