Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Douraque schreef:Als TS daar in pension zou staan, zou de levering zijn geschieden door het paard in de handen van TS de duwen (heel ruw gezegd). Hij wordt dan wel feitelijk geleverd, door het halstertouw in haar handen te geven. Zo van hier is je paard....
russel schreef:Maar die afspraken waren wellicht inclusief koop.....een paard brengen is best standaard...de volgende keer laat ik dat ook doen......dat er een week of zo ivm agenda's overheen gaat is niet spannend. Alleen zou ik pas afrekenen bij afleveren....
Want ind stel dat dier overlijd bij de verkoper, heb je niets en dat kan ook door een ongeluk of wat ook gebeuren wat niet bij jouw was gebeurd....
pmarena schreef:En het paard dat vervoerd werd was op dat moment al 2 weken eerder door haar gekocht, en het is gebracht uit goodwill.
Citaat:Dus plan opgesteld meneer aan de telefoon maar ging niet akkoord meer. Pas als alles betaald was , maakte niet precies uit hoe en wat, was alles van ons.
Jessix schreef:russel schreef:Maar die afspraken waren wellicht inclusief koop.....een paard brengen is best standaard...de volgende keer laat ik dat ook doen......dat er een week of zo ivm agenda's overheen gaat is niet spannend. Alleen zou ik pas afrekenen bij afleveren....
Want ind stel dat dier overlijd bij de verkoper, heb je niets en dat kan ook door een ongeluk of wat ook gebeuren wat niet bij jouw was gebeurd....
als je je paard uit bijvoorbeeld Spanje wil laten komen gaan ze hem meestal niet brengen en al helemaal niet als je niet van te voren heb betaald. ik kan me dat ook wel weer voorstellen hoor.. Het risico werkt gewoon twee kanten op, voor koper en verkoper bedoel ik.
maar jij woont in Spanje dus dan snap ik wat je bedoelt, maar hier in Nederland is het echt niet gek hoor om paard door verkoper te laten brengen...