nw paard gekocht transport ongeluk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: nw paard gekocht transport ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:06

Koop omvat, zoals Floortje zegt, een aantal elementen waaronder de levering (alsook titel en beschikkingsbevoegdheid). De koop is pas afgerond als er ook geleverd wordt. Dus nee, het maakt niets uit dat enkel het zadel nog betaald moest worden en dat het paard al volledig betaald was. De levering moest nog geschieden, dan pas is een koop afgerond

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:17

Zo zie je maar dat rechtsgevoel vaak niet overeenkomt met recht.

Bedankt voor de heldere uitleg, ik meende al dat hetgeen hierboven werd geschreven niet juist was.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:36

Kan ze dan nu nog verhaal halen of is dit recht met het aannemen van het paard vervallen??

Zo zie je maar dat een paard kopen als je nog niet eens geld voor een zadel hebt een rare wending kan krijgen. Ik was na aankoop van mijn paard na twee weken al 3000 euro aan operatie kwijt. Hoe kun je ooit al die kosten gaan betalen als je al geen geld had voor het zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:37

Nou, dat weten we dan ook weer +:)+

Ik vraag me dan nog wel af hoe het had gegaan als TS in dit geval dit paard op dezelfde manier had gekocht, maar het dan in pension zou laten staan bij de verkopers.

Wanneer is dan de fysieke levering vraag ik mij af...gezien het dier dan nooit echt geleverd wordt maar daar ook blijft staan :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:41

Als TS daar in pension zou staan, zou de levering zijn geschieden door het paard in de handen van TS de duwen (heel ruw gezegd). Hij wordt dan wel feitelijk geleverd, door het halstertouw in haar handen te geven. Zo van hier is je paard....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:35

Douraque schreef:
Als TS daar in pension zou staan, zou de levering zijn geschieden door het paard in de handen van TS de duwen (heel ruw gezegd). Hij wordt dan wel feitelijk geleverd, door het halstertouw in haar handen te geven. Zo van hier is je paard....

Maar, zou dit niet een gevalletje kunnen zijn van eigenaar wordt houder? Gezien ts wel heeft betaald en samen afgesproken is dat het paard daar bleef staan tot de betaling van t zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:55

Maar hoe vaak moeten we niet van te voren betalen bij goederen?

Is vaak standaard, ook al mag het niet...je bent wel de pineut als het niet is wat je hebt besteld, alleen met goede service heb je dan een poot om op te staan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:25

russel schreef:
Maar die afspraken waren wellicht inclusief koop.....een paard brengen is best standaard...de volgende keer laat ik dat ook doen......dat er een week of zo ivm agenda's overheen gaat is niet spannend. Alleen zou ik pas afrekenen bij afleveren....

Want ind stel dat dier overlijd bij de verkoper, heb je niets en dat kan ook door een ongeluk of wat ook gebeuren wat niet bij jouw was gebeurd....

als je je paard uit bijvoorbeeld Spanje wil laten komen gaan ze hem meestal niet brengen en al helemaal niet als je niet van te voren heb betaald. ik kan me dat ook wel weer voorstellen hoor.. Het risico werkt gewoon twee kanten op, voor koper en verkoper bedoel ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:40

pmarena schreef:
En het paard dat vervoerd werd was op dat moment al 2 weken eerder door haar gekocht, en het is gebracht uit goodwill.

Nee dat denk ik niet, ts zegt duidelijk:

Citaat:
Dus plan opgesteld meneer aan de telefoon maar ging niet akkoord meer. Pas als alles betaald was , maakte niet precies uit hoe en wat, was alles van ons.

Dus paard en zadel moesten beide volledig betaald worden voor de verkoper het paard wilde 'afleveren' al dan niet letterlijk. Ik begrijp hieruit, dat als ze het paard had willen ophalen diezelfde dag, dat de verkoper daar niet mee accoord was gegaan.
Wat dan verstandiger was geweest, is niet in 2 delen betalen maar dat eerste deel bewaren en later in één keer oversteken.

Ik krijg van het hele verhaal een beetje de smaak van 'koper wil te graag' en 'verkoper profiteert'.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 01:19

Volgens mij is het paard geleverd op het moment van overdracht, dus toen het touwtje overging.
De totale koop betrof een paard en een zadel, over de waarde van het paard tov het zadel is mi nog niks gezegd.
Het kan dus met de huidige prijzen best zijn dat het geld voor het paard een aanbetaling was voor de totaalprijs.
Datum van levering is mi dan ook het moment van afleveren, alleen werd er toen iets anders geleverd dan wat er gekocht was.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:29

TS hoe is het nu met je paard?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:07

Het feit dat ze het paard waar hun zooo gek op zijn "zo" afleveren en vervolgens uit zichzelf niets laten horen vind ik alweer een tegen-valler, sta er niet raar van te kijken als ze dachten hup wegwezen ermee, en dat het laden daar zelfs al dramatisch is verlopen, maar hun denken als ie maar opgerot is !! weet niet hoe je anders in een ritje van 30 min zo verwond geraakt moet zijn "in" de trailer ?? al hadden ze maar aangeboden de veearts te laten komen en betalen omdat hun de schade hebben toegebracht of de schade is iig ontstaan onder hun toezicht. Nu geven ze ineens niet thuis ! Stumpers !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:26

Zoooo gek op, is een mooie verkoop truuk, zodat jij je vereerd voelt dat JIJ dat te gekke paard mag kopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:27

Jessix schreef:
russel schreef:
Maar die afspraken waren wellicht inclusief koop.....een paard brengen is best standaard...de volgende keer laat ik dat ook doen......dat er een week of zo ivm agenda's overheen gaat is niet spannend. Alleen zou ik pas afrekenen bij afleveren....

Want ind stel dat dier overlijd bij de verkoper, heb je niets en dat kan ook door een ongeluk of wat ook gebeuren wat niet bij jouw was gebeurd....

als je je paard uit bijvoorbeeld Spanje wil laten komen gaan ze hem meestal niet brengen en al helemaal niet als je niet van te voren heb betaald. ik kan me dat ook wel weer voorstellen hoor.. Het risico werkt gewoon twee kanten op, voor koper en verkoper bedoel ik.

Ja Spanje.... :D maar jij woont in Spanje dus dan snap ik wat je bedoelt, maar hier in Nederland is het echt niet gek hoor om paard door verkoper te laten brengen...

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:34

Douraque als je nog meeleest, wat kan ze nu nog feitelijk doen??? Of is alle aansprakelijkheid voor haar??

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:55

Zie het bericht van floortjem op de vorige pagina :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:12

Het zal je allemaal maar gebeuren. Maar ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Succes TS

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:51

hoe is het nu met het paard?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:57

ik ben ook wel benieuwd hoe de situatie nu is? :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:00

Hoe gaat het nu TS?

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:15

Lees het nu wat heftig ! Eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:05

:)

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:03

Jammer dat we de afloop niet horen.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:05

Het zal vast nog lang niet afgelopen zijn...

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:06

Ben benieuwd hoe het nu met het paard is.