Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus omdat jij het naar je zin wilt hebben moet ik jou maar in stap passeren? Ik wil het ook naar mijn zin hebben en daarom wil ik graag door blijven draven maar omdat jij dat niet wilt omdat je hele rit dan verpest is moet ik maar gaan stappen.
Ragdollcat schreef:Geen wonder........... dat veel mensen een hekel hebben aan mensen met paarden dat aan het verkeer deelnemen en of ergens rijden.
Er zijn behoorlijk een hoop aso's zo te lezen. Logisch dat veel verkeerdeelnemers zoals fietsers en auto's en noem maar op steeds minder begrip kunnen opbrengen en asocialer worden naar de ruiters en of menners toe, zelfs mederuiters en of aanspanningen.
Dat lees ik steeds meer op de bokt.
Somebitch schreef:Dat vindt ik echt onzin.Dus omdat jij het naar je zin wilt hebben moet ik jou maar in stap passeren? Ik wil het ook naar mijn zin hebben en daarom wil ik graag door blijven draven maar omdat jij dat niet wilt omdat je hele rit dan verpest is moet ik maar gaan stappen.
Waarom jij wel en ik niet?
Waarom paarden in de wei een vreemde vergelijking? Dan kan het schijnbaar wel maar als er iemand op zit kan het niet.
Somebitch schreef:Ragdollcat schreef:Geen wonder........... dat veel mensen een hekel hebben aan mensen met paarden dat aan het verkeer deelnemen en of ergens rijden.
Er zijn behoorlijk een hoop aso's zo te lezen. Logisch dat veel verkeerdeelnemers zoals fietsers en auto's en noem maar op steeds minder begrip kunnen opbrengen en asocialer worden naar de ruiters en of menners toe, zelfs mederuiters en of aanspanningen.
![]()
Want als een auto te hard voorbij rijdt dan is dat ook een idioot en dan heeft die ook je hele rit verpest.
Somebitch schreef:Ragdollcat schreef:Geen wonder........... dat veel mensen een hekel hebben aan mensen met paarden dat aan het verkeer deelnemen en of ergens rijden.
![]()
Want als een auto te hard voorbij rijdt dan is dat ook een idioot en dan heeft die ook je hele rit verpest.
![]()
![]()
Somebitch schreef:In plaats van je zo druk te maken om iets nutteloos kan je beter denken dat het een goede oefening is voor je paard en hoevaker je paard het meemaakt hoe makkelijker het wordt.
Mij halen ze hier geregeld in met 80 km per uur op een bredere weg in de polder.. Tja.. Moet ik dan maar boos worden en me de hele rit lopen ergeren? nee... dat zou zonde zijn van mijn leuke dag die ik gehad heb.
En hoe moet ik weten dat jij het twee uur niet naar je zin hebt? Als je er werkelijk waar 2 uur over doet om je paard weer normaal te krijgen dan gaat er iets niet helemaal goed.
Somebitch schreef:hutch84 schreef:mang je was me net voor
ik volg het topic nu al een tijdje
iedereen ruiter fietser auto mobilist heeft rekening te houden met medeweg gebruikers
in de bebouwde kom mogen we 30 rijden maar als er kinderen spelen en die komen toevallig oversteken weet iedereeen dat 30 te hard is en houdt uit fastsoen zich aan een lagere snelheid
Ik snap niet wat dat te maken heeft met elkaar in draf / galop passeren?
Oke als je ziet dat het paard voor je moeilijk doet omdat jij in een hogere snelheid aankomt is het natuurlijk wel logisch nadenken en ga je met goed fatsoen terug naar stap.\
Maar eerlijk? Ik heb er een hekel aan als ik aan het trainen ben en ik moet gaan inhouden om iemand voorbij te stappen.Dat gaat namelijk niet zo snel als je moet inhalen...
Somebitch schreef:En waarom zou een auto niet beter weten? Wellicht zit er ook gewoon iemand in met paarden? Die kunnen je ook gewoon zo passeren hoor.
En wie maakt er hier rengalop van? Jij ja. Ik spreek hier over draven of een rustig handgalopje al de hele tijd. Maar nu ineens gaat het om in rengalop elkaar passeren?? Nee dat zou ik ook niet tof vinden maar daar hadden we het niet over toch?
En ookal komt er iemand in rengalop voorbij, dan nog moet jij er geen 2 uur over doen om je paard fatsoenlijk te krijgen.
Je zegt het zelf.Citaat:Een auto weet niet beter en dan denk ik bij mezelf wat een idioot en rijd rustig verder. Jij als ruiter daarintegen hoort beter te weten.
Jij hoeft dat helemaal niet te weten, al heb ik een brave manegeknol die niet op of om kijkt om een in rengalop passerend paard, jij behoord gewoon het fatsoen in je donder te hebben om even netjes te gaan stappen.
Zie daar echt het nut niet van in dat je dan gelijk iemand zijn dag verpest. Dan zal je dus anders moeten gaan denken en denken dat het een goede oefening is voor je paard. En beter kan je dit gewoon oefenen want straks kom ik voorbij met een paard wat aan de kletter gaat (bijvoorbeeld ik noem maar wat en ja dat kan ten alle tijden gebeuren ookal is je paard 100% verkeersmak) en als jij dit dan nooit geoefend hebt kan je dat in gevaarlijke situaties brengen. Somebitch schreef:Misschien moet je je posten dan eens even goed teruglezen Elles. Er staat namelijk:Je zegt het zelf.Citaat:Een auto weet niet beter en dan denk ik bij mezelf wat een idioot en rijd rustig verder. Jij als ruiter daarintegen hoort beter te weten.
Jij hoeft dat helemaal niet te weten, al heb ik een brave manegeknol die niet op of om kijkt om een in rengalop passerend paard, jij behoord gewoon het fatsoen in je donder te hebben om even netjes te gaan stappen.![]()
En ik vat het ook niet persoonlijk op. Ik vind het alleen raar dat als we het eerst hebben over draven en misschien een rustig handgalopje dat er dan nu ineens rengalop neergezet wordt. Want daar sprak ik niet over en dat lijkt me voor iedereen duidelijk dat dat vervelend is.
Maar dat maakt niet uit.