Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:11

Ik blijf de eerste zin wat raar vinden, al kan ik niet goed zeggen wat ik er dan wel van zou maken. Verder is de brief (de laatste versie van kleinvosje) denk ik heel netjes. Ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost gaat worden. Vraag me ten zeerste af waar hier toch die klantvriendelijkheid en service is. Bij ons in de winkel zouden ze zich wel tien keer op hun hoofd krabben voor ze iets zo af zouden handelen. Ook al heb je als winkelier (of schoenmaker) gelijk en de klant niet, neem je verlies want je wilt graag dat ze terug komen. Had hij het gelijk netjes opgelost had hij misschien zelfs nog wat positieve mond-op-mondreclame kunnen verwachten ("Goh, toen ze bij mijn schoenmaker een foutje hadden gemaakt werd dat wel zo netjes opgelost"). Nu heeft hij bereikt dat jij A. Daar nooit weer komt, B. Dat jij iedereen zal afraden daar ooit naar toe te gaan. Had ie beter die 60 euro verlies kunnen nemen (of eventueel de dagwaarde van je laarzen).

kleinvosje

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:13

Die eerste zin is op zich duidelijk genoeg nu. Schoenmaker en schrijver van de brief weten precies waar het om gaat.
TS moet wel even de data op de plaats van de vraagtekens zetten. Daarmee geef je duidelijk aan hoe lang dit nu al speelt.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:17

Wat een ontzettend raar verhaal! En wat zonde van je laarzen. Hoop dat er heel snel een oplossing komt en alles mooi herstelt word.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:37

Ik zou niet schrijven over een van uw medewerkers, maar zo nauwkeurig mogelijk de echtgenote noemen.

Klein vosje, de rechtsbijstand adviseert eerst deze brief en daarna eventueel een in gebreke stelling. Jij wijkt hiervan af en stelt de schoenmaker middels deze brief al in gebreke (en later mogelijk nog vaker).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:49

Ik heb niet helemaal alles goed in mijn hoofd wie de laarzen aangenomen heeft. Als dat de echtgenote feweest is kan dat zo genoemd worden ja.
De eerste in gebreke stelling slaat op het niet nakomen van de gemaakte afspraken betreffende contact opnemen. Ts moet rechtsbijstand gewoon even de brief laten checken. RB zal dan wel wat verbeteren of aanpassen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:26

Succes ermee.
Hopelijk kan rb je goed helpen!!

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:43

kleinvosje schreef:
Citaat:
Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen

Enschede, 11-06-2013

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits bij een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. De afspraak die ik op ??? maakte met een van uw medewerkers, was dat de rits aan de achterkant van de laarzen ingezet zou worden. Indien dit niet mogelijk was, zou u Persoonlijk contact met mij opnemen om door te nemen wat de mogelijkheden (waren)Zouden zijn

Bij het ophalen van de laarzen op ??? bleek dat u de rits in het midden van de binnenzijde heeft geplaatst, geheel tegen de afspraken in. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en kan beschadigingen aan het zadel veroorzaken. Ik heb de laarzen niet meegenomen.

Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balein van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan, mits de laars netjes hersteld zou worden op de plaats waar de rits nu gezet is. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en het leer wordt hersteld, zodat hier Weinig schade Ik zou hier toch een andere verwoording van maken. Weinig schade geeft niet letterlijk iets weer. Wat in de ogen van de schoenmaker weinig kan zijn, kan ik jou ogen heel veel zijn. Probeer hier dus over na te denken wat in jouw ogen weinig schade is, en omschrijf dit zodat er geen ruimte van onderhandeling in kan zitten. aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behoudenNadat de fout is hersteld. Dit geld zowel voor binnen in de laars als buiten op de laars (na de herstelde fout aan de binnenzijde)De buitenzijde van de laarzen moeten zo worden afgewerkt dat deze niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken op kunnen leveren aan het zadel.

Inmiddels zijn we een aantal weken verder, en is er nog steeds niets met de laarzen gebeurd. Daarom ga ik u, na overleg met mijn rechtsbijstandverzekering, middels deze brief in gebreke stellen. Ik verzoek u om binnen twee dagen contact met mij op te nemen, zodat er afgesproken kan worden wanneer de laarzen hersteld zullen zijn.

Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. Alle kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen, verblijf ik,

Hoogachtend,

(Handtekening)

Ik heb ook enkele aanpassingen geplaatst.
Denk er vooral aan dat woorden zoals weinig op verschillende manieren te interpreteren is. Omschrijf daarom jouw visie van het woord weinig zodat dit niet anders kan worden ingevuld door de schoenmaker.

Succes

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:08

Wat een verhaal, het word bijna een soap!

Wat betreft de brieven, ik zou het woord netjes vervangen voor een chiquer woord.
Keurige brief wat mij betreft van kleinvosje, echter zou ik er ook wat over in zetten
over de kosten welke jij gemaakt hebt, (belkosten, vervoerskosten kun je daar alle-
maal bij optellen). Dit was niet de afspraak en ik zie dus niet in waarom jij zijn fouten
moet gaan betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:12

Zou het niet beter zijn om ook tenminste de optie van een vergoeding in de brief te vermelden?

Nu komt er een hele waslijst aan zaken waaraan de reparatie moet voldoen...maar al met al gaan deze laarzen nooit meer echt goed worden... er komt een stiksel of zelfs een lapje aan zowel de binnen- als de buitenkant van de laars...dat schiet natuurlijk niet op, de laarzen zijn (eigenlijk) gewoon afgeschreven.

Als de schoenmaker nu zo'n brief ontvangt met allerlei eisen waaraan de reparatie moet voldoen, weer met die laarzen aan de gang moet, en dan wederom het risico loopt dat de werkzaamheden niet in goede aarde vallen....of wat ik zelfs al zie in een post, dat er nog eisen gesteld zouden moeten worden aan hoe lang de laarzen nog mee gaan of het zadel niet beschadigen...dan komt die man er nooit vanaf.

Best kans dat hij zijn kont tegen de krib gaat gooien omdat hij aanvoelt dat hij (vanuit zijn visie) weer voor niks gaat zitten werken en nooit van het "gezeur" af gaat komen :=

Vandaar lijkt het me zinvol om er de optie bij te zetten van een vergoeding, zodat hij ook kan kiezen voor het direct afhandelen van het hele verhaal :)

Als ik jou was zou ik in de brief iets zetten in de strekking van: eventueel ben ik bereid om akkoord te gaan met (een vergoeding tot) vervanging van de laarzen.

Heb je enig idee van de dagwaarde, of het bedrag waarvoor je een paar vervangende laarzen kan kopen?
Of beter gezegd: het bedrag dat hij jou zou kunnen betalen, waarmee je vrede kan hebben om deze zaak verder te laten rusten en lekker andere laarzen te gaan kopen?

Voor jezelf is het natuurlijk ook fijner als je er gewoon z.s.m. vanaf bent en de hele soap niet door blijft gaan met reparaties waar je weer op moet wachten en die wellicht weer niet goed gaan :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:31

Pmarena heeft een goed punt,deze laarzen zullen nooit meer geschikt zijn als rijlaars.Elke verandering aan de kuitzijde van de laars wordt hinderlijk.Jij krijgt drukplekken of je zadel beschadigt.

Een ''dagwaarde'' voor de laarzen en dan mag hij er iemand blij mee maken :)

Dit is gewoon prutswerk,geen overleg geweest en slijtplekken op die plekken komen bij rijlaarzen voor.Elke schoenmaker hoort dit te weten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:37

Hebben die laarzen nog wel dagwaarde nu....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:21

kleinvosje schreef:
Ik heb niet helemaal alles goed in mijn hoofd wie de laarzen aangenomen heeft. Als dat de echtgenote feweest is kan dat zo genoemd worden ja.
De eerste in gebreke stelling slaat op het niet nakomen van de gemaakte afspraken betreffende contact opnemen. Ts moet rechtsbijstand gewoon even de brief laten checken. RB zal dan wel wat verbeteren of aanpassen.

Het is niet de bedoeling om iemand met meerdere in gebreke stellingen om de oren te gaan slaan. Je stuurt een in gebreke stelling voor het niet nakomen van de overeengekomen prestatie aan de laarzen. Niet voor niet terugbellen enz.
Ts laat dit echt even checken.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:58

Vraag even bij de consuwijzer wat te doen en wat je moet schrijven, staan ook voorbeeldbrieven op hun website: www.consuwijzer.nl of telefoon 0880-707070.

Succes!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:26

Tinky12 schreef:
Pmarena heeft een goed punt,deze laarzen zullen nooit meer geschikt zijn als rijlaars.Elke verandering aan de kuitzijde van de laars wordt hinderlijk.Jij krijgt drukplekken of je zadel beschadigt.

Een ''dagwaarde'' voor de laarzen en dan mag hij er iemand blij mee maken :)

Dit is gewoon prutswerk,geen overleg geweest en slijtplekken op die plekken komen bij rijlaarzen voor.Elke schoenmaker hoort dit te weten.

Dit gaf ik eerder ook aan.
Want wat hij nu ook gaat doen, ze blijven onherstelbaar stuk.

En dag waarde? Ik zou proberen geheel nieuwe te krijgen.
Dagwaarde is mooi, maar dan moet ts er nog eens x bedrag bij leggen omdat hij geprutst heeft.
Geld wat ze anders niet uit hoefde te geven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:32

Ik vind nieuwe laarzen eisen wel ver gaan...
Ze waren al 5 jaar oud begreep ik?

T gaat meer om het principe...
Maar gloednieuwe laarzen eisen... neh..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:59

Proberen kan altijd.
5 jaar oud kan zijn, maar voor Ts nog niet aan vervanging toe.
Nu maakt ze (veel) kosten omdat hij zijn vak niet verstaat. 5 jaar oud of niet.
Want ga je op dagwaarde inzetten krijg je misschien 50 euro.
Dan is het niet eens de moeite van rechtsbijstand waard.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:03

Kun je niet eens bij petrie informeren of nieuwe schachten op je laarzen zetten mogelijk is of om de helft van de schacht (van ballein tot midden voor b.v.) te laten vervangen en wat daarvan de kosten zouden zijn?
Ik zou persoonlijk niet met wat voor een reparatie accoord gaan, verschrikkelijk dit verhaal.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:24

WilmaW schreef:
Kun je niet eens bij petrie informeren of nieuwe schachten op je laarzen zetten mogelijk is of om de helft van de schacht (van ballein tot midden voor b.v.) te laten vervangen en wat daarvan de kosten zouden zijn?
Ik zou persoonlijk niet met wat voor een reparatie accoord gaan, verschrikkelijk dit verhaal.

Nou idd, en dit dan op kosten van de schoenmaker en petrie het laten doen..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:32

Ook een goed idee :)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:32

Pff, net alle pagina's gelezen.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, blijf op je strepen staan, laat je geen mooie verhalen vertellen.

daarnaast wil ik je complimenteren hoe netjes en geduldig je bent geweest bij deze man.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:36

Jeetje wat een toestand en wat enorm zonde van je laarzen. Ik denk dat ik de laarzen zou meenemen in de staat waarin ze nu zijn, een schadevergoeding zou vragen (zeg +- 100 euro) en van dat geld de laarzen bij een ruitersportzaak of een schoenmaker met ervaring met rijlaarzen zou laten herstellen. Zou er nu geen vertrouwen meer in hebben en daarnaast gaat de schoenmaker in kwestie nu ook gefrustreerd aan de reparatie beginnen.
Succes ermee, ben benieuwd en hoop dat het allemaal goed wordt afgehandeld!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:37

Wat erg voor je zeg! Gewoon volhouden, ontzettend dom van de schoenmaker! Oke het is geen paardenman maar hij kan aan de laarzen zien dat het geen 'normale' laarzen zijn voor naar je werk. Als hij er dan niet zeker van is moet hij je bellen, en niet zomaar een rits inzetten op de gok!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:38

En ik zou geen genoegen nemen van 100 euro! Nieuwe laarzen kosten je veel meer. Ik betwijfel of je ze kan herstellen namelijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:44

JessicaD88 schreef:
Wat erg voor je zeg! Gewoon volhouden, ontzettend dom van de schoenmaker! Oke het is geen paardenman maar hij kan aan de laarzen zien dat het geen 'normale' laarzen zijn voor naar je werk. Als hij er dan niet zeker van is moet hij je bellen, en niet zomaar een rits inzetten op de gok!

Ik wil hetgeen de schoenmaker heeft gedaan echt niet goedpraten, want dat gaat allemaal nergens over, zomaar bedenken dat die rits beter aan de zijkant gezet kan worden terwijl de klant iets anders vroeg. Maar ik heb afgelopen herfst/winter ook een hoop laarzen gezien die erg veel op paardrijlaarzen leken die bij winkels als Invito te koop waren. Dus dat 't verschil tussen normale en paardrijlaarzen soms wat zoek is, kan ik me voorstellen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:45

Nee maar zoals eerder in het topic werd gezegd, het gaat om laarzen van 5 jaar oud, nieuwe laarzen kosten uiteraard meer. (al ligt dat ook helemaal aan het merk)
Dat de man zegt dat zijn (wat was t) dochter ook paardrijd maakt het trouwens ook een nog dommere actie dan t al was 8)7