Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Citaat:Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen
Enschede, 11-06-2013
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits bij een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. De afspraak die ik op ??? maakte met een van uw medewerkers, was dat de rits aan de achterkant van de laarzen ingezet zou worden. Indien dit niet mogelijk was, zou u Persoonlijk contact met mij opnemen om door te nemen wat de mogelijkheden (waren)Zouden zijn
Bij het ophalen van de laarzen op ??? bleek dat u de rits in het midden van de binnenzijde heeft geplaatst, geheel tegen de afspraken in. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en kan beschadigingen aan het zadel veroorzaken. Ik heb de laarzen niet meegenomen.
Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balein van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan, mits de laars netjes hersteld zou worden op de plaats waar de rits nu gezet is. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en het leer wordt hersteld, zodat hier Weinig schade Ik zou hier toch een andere verwoording van maken. Weinig schade geeft niet letterlijk iets weer. Wat in de ogen van de schoenmaker weinig kan zijn, kan ik jou ogen heel veel zijn. Probeer hier dus over na te denken wat in jouw ogen weinig schade is, en omschrijf dit zodat er geen ruimte van onderhandeling in kan zitten. aan overblijft. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behoudenNadat de fout is hersteld. Dit geld zowel voor binnen in de laars als buiten op de laars (na de herstelde fout aan de binnenzijde)De buitenzijde van de laarzen moeten zo worden afgewerkt dat deze niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken op kunnen leveren aan het zadel.
Inmiddels zijn we een aantal weken verder, en is er nog steeds niets met de laarzen gebeurd. Daarom ga ik u, na overleg met mijn rechtsbijstandverzekering, middels deze brief in gebreke stellen. Ik verzoek u om binnen twee dagen contact met mij op te nemen, zodat er afgesproken kan worden wanneer de laarzen hersteld zullen zijn.
Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. Alle kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.
In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen, verblijf ik,
Hoogachtend,
(Handtekening)

kleinvosje schreef:Ik heb niet helemaal alles goed in mijn hoofd wie de laarzen aangenomen heeft. Als dat de echtgenote feweest is kan dat zo genoemd worden ja.
De eerste in gebreke stelling slaat op het niet nakomen van de gemaakte afspraken betreffende contact opnemen. Ts moet rechtsbijstand gewoon even de brief laten checken. RB zal dan wel wat verbeteren of aanpassen.

Tinky12 schreef:Pmarena heeft een goed punt,deze laarzen zullen nooit meer geschikt zijn als rijlaars.Elke verandering aan de kuitzijde van de laars wordt hinderlijk.Jij krijgt drukplekken of je zadel beschadigt.
Een ''dagwaarde'' voor de laarzen en dan mag hij er iemand blij mee maken![]()
Dit is gewoon prutswerk,geen overleg geweest en slijtplekken op die plekken komen bij rijlaarzen voor.Elke schoenmaker hoort dit te weten.

WilmaW schreef:Kun je niet eens bij petrie informeren of nieuwe schachten op je laarzen zetten mogelijk is of om de helft van de schacht (van ballein tot midden voor b.v.) te laten vervangen en wat daarvan de kosten zouden zijn?
Ik zou persoonlijk niet met wat voor een reparatie accoord gaan, verschrikkelijk dit verhaal.

JessicaD88 schreef:Wat erg voor je zeg! Gewoon volhouden, ontzettend dom van de schoenmaker! Oke het is geen paardenman maar hij kan aan de laarzen zien dat het geen 'normale' laarzen zijn voor naar je werk. Als hij er dan niet zeker van is moet hij je bellen, en niet zomaar een rits inzetten op de gok!