Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:03

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om weer on topic te gaan. De discussie over camera's kan op HTT gestart worden. Bedankt alvast.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:03

Wat vervelend zeg, en eigenlijk een super akelig gevoel dat er iemand waarschijnlijk met jouw paarden aan de slag is gegaan -O-
Moet gewoon niet kunnen, in het donker, met vreemde paarden..
Hebben de eigenaren van de wei niet een kind/buurkind/neefje/nichtje/etc die "paardje aaien" een beetje ver heeft genomen...?
Tenzij het dus geen kind is (kijk of je voetstappen kunt vinden) want dan is het misschien wel ernstiger...
Een of andere volwassen vent/vrouw die stiekem met jouw paarden aan het werk gaat.. Heeft niemand een grudge tegen je? Iemand die je afgewezen hebt als verzorger oid? ;)

noelo

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:12

Wat een akelige situatie

tumtum96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:40

als het te vaak voorkomt,
is het misschien wel handig om naar de politie te gaan

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:11

weet je al wat meer ts? Of nog niet iemand kunnen betrappen?

Ben toch wel erg benieuwd of je diegene al hebt betrapt namelijk. Kan me voorstellen dat je ook niet meer lekker bij je paarden weg gaat zolang je nog niemand betrapt hebt.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 00:51

Geen update, en die komt er voorlopig ook niet. De paarden zijn op vakantie de komende weken, dus ik kom zelf ook niet veel op de wei. :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:16

De paarden op vakantie. Das weer is wat anders dan de eigenaar

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 02:02

haha ja idd :D

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 02:58

Ik hoop dat het geen pennymeisjes zijn..
Ik heb dat namelijk bij mijn pony gehad.
Ik heb een bepaalde volgorde hoe ik de halsters van mn pony ophang (een soort van tic haha) en ineens hingen de halsters heel anders.. Naja verder niks achter gezocht toen. Paar dagen later wilde ik haar longeren en ze was ineens heel bang bokken en steigeren en doen, wat ze nog nooit gedaan had. Ze begon ineens te bijten,was chagerijnig, en je zag gewoon dat ze heel erg bang was.
Nou ik in de buurt rondgevraagt kreeg ik de tip over meisjes die verdacht vaak in de buurt van Sunshine waren. Ik me toen (stiekem) een paar dagen ziekgemeld van school en op stal gezeten. Waren een stuk of 6 pennymeisjes.. En die hebben haar dus geslagen met zwepen, gelongeerd in de modder waarbij ze uitgegleden was, erop gezeten, en noem maar op. Ik was echt woest en bang tegelijk.Naja naar de ouders van die meiden gegaan enzo. Mijn andere pony is pasgeleden ingeslapen hij had artrose en astma, ik hoop met heel mn hart dat zij niet degene zijn geweest die hem voor een deel naar zn eind hebben geholpen.. Ik wil Sunshine heel graag naar een andere stal omdat ik nogsteeds die angst heb helemaal met oud en nieuw wat er aan komt.. Maar er is hier niet echt veel keus qua stalling en de plek waar ze nu staat is opzich perfect voor haar.
Maar ik hou toch mijn ogen open voor een andere stal. Bah ik word misselijk van mensen die zomaar aan paarden van een ander gaan zitten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 03:13

Heb berichten van TS gelezen, maar vluchtig over de rest. Las wat over camera's ophangen, maar is het misschien een optie om alleen maar een bordje op te hangen dat er gefilmd wordt? Zónder dat er een camera hangt? Dat schrikt wellicht al genoeg af!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:56

TS wou volgens mij weten wie het was daar kom je kop die manier niet achter maartje

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 06:37

Dat had ik gelezen, maar neem aan dat het haar vooral om gaat dat niemand aan haar laard komt...

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:59

Hoe is afgelopen?

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:23

jaa nog nieuws??

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:34

_Kiki_ schreef:
Geen update, en die komt er voorlopig ook niet. De paarden zijn op vakantie de komende weken, dus ik kom zelf ook niet veel op de wei. :)

even terug lezen scheelt een hoop

Lisasjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:50

misschien zouden het bijrijders kunnen zijn? of kennissen die ongevraagd het paard zijn komen verzorgen? ik zou ook even goed nakijken welk paard is verzorgd/gelongeerd.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:35

Ik volg even, ben zeer benieuwd hoe dit afloopt en of het opgelost kan worden.

Heb met open mond zitten lezen... wat een brutaliteit _-:(

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:36

Wat raar?? :oo ik zou met een vriendin op stal blijven en als ie komt............... Hebbes!
_-:( _-:( _-:( %)

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:44

Sunshine1995 schreef:
Ik hoop dat het geen pennymeisjes zijn..
Ik heb dat namelijk bij mijn pony gehad.
Ik heb een bepaalde volgorde hoe ik de halsters van mn pony ophang (een soort van tic haha) en ineens hingen de halsters heel anders.. Naja verder niks achter gezocht toen. Paar dagen later wilde ik haar longeren en ze was ineens heel bang bokken en steigeren en doen, wat ze nog nooit gedaan had. Ze begon ineens te bijten,was chagerijnig, en je zag gewoon dat ze heel erg bang was.
Nou ik in de buurt rondgevraagt kreeg ik de tip over meisjes die verdacht vaak in de buurt van Sunshine waren. Ik me toen (stiekem) een paar dagen ziekgemeld van school en op stal gezeten. Waren een stuk of 6 pennymeisjes.. En die hebben haar dus geslagen met zwepen, gelongeerd in de modder waarbij ze uitgegleden was, erop gezeten, en noem maar op. Ik was echt woest en bang tegelijk.Naja naar de ouders van die meiden gegaan enzo. Mijn andere pony is pasgeleden ingeslapen hij had artrose en astma, ik hoop met heel mn hart dat zij niet degene zijn geweest die hem voor een deel naar zn eind hebben geholpen.. Ik wil Sunshine heel graag naar een andere stal omdat ik nogsteeds die angst heb helemaal met oud en nieuw wat er aan komt.. Maar er is hier niet echt veel keus qua stalling en de plek waar ze nu staat is opzich perfect voor haar.
Maar ik hou toch mijn ogen open voor een andere stal. Bah ik word misselijk van mensen die zomaar aan paarden van een ander gaan zitten.

Wat erg!

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:04

ik heb laatst ook zoiets meegemaakt.

ik had mijn pony drie dagen niet gereden omdat ik ziek was geweest, hij heeft die dagen op de wei gestaan overdag.
de paarden staan aan huis en mijn broertje had belooft een keer met hem te longeren zodat hij toch beweging kreeg. dit heeft hij de tweede dag van mijn griep gedaan,
toen ik twee dagen later de stal in kwam om te gaan rijden en het hoofdstel pakte, wat het bit nat en vies. als of de pony zijn bit in had gehad en gras had gegeten.
ik dacht dat mijn broertje hem misschien nog eens had gelongeerd met hoofdstel op terwijl ik daar niets van wist.
toen ik naar de pony liep had hij een fleecedeken op, in de stal terwijl ik zeker wist dat hij gisteravond niks op had, want mijn moeder had gezegd dat ze de dekens er af gehaald had.
toen merkte ik dat er een beetje opgedroogd zweet op de plaats van het zadel zat.

ik was bang dat er pennymeisjes waren die het "zielig" vonden dat de pony niet gereden werd of iets dergelijks. ik was bang dat ze in de nacht op mijn pony hadden gereden.
de nacht erna heb ik het hoofdstel binnen gelegd en de halsters zo bij de deur van de ponys gehangen dat ik precies kon onthoden hoe ze precie shingen.
de dag erna lagen er twee halster op de tafel bij de zadelkamer.

ik was pissig, de dag erna hebben we een cameratje opgehangen die normaal bij mijn vaders werk hangt.
niemand gezien, het is ook nooit meer gebeurt.
toch zit ik er wel mee, de stallen kunnen niet op slot, de zadelkamer wel, dus ze kunnen daar niet bij geweest zijn.
mijn broertje zei dat hij niet aan het hoofdstel was gekomen net als mijn ouders.
ik hoop echt dat het nooit meer gebeurd

ik zou ook een x snachts op stal blijven, ik weet niet of daar mogelijkheid voor is maar dat lijkt me het beste
succes!

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:58

wauw wat heftig!
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je zoiets ongemerkt kan doen... je rijdt op een paard en die heb je niet zomaar afgezadeld enz. als er iemand aankomt. Ik vind het sowieso belachelijk dat je op iemand anders zn PONY gaat rijden.
Ik ben ook benieuwd hoe het af gaat lopen dus ik volg!

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:36

Wat griezelig, Ik zou echt boos zijn als dat bij mijn pony gebeurt!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:09

wat een brutaliteit mirestaatje, ze staan bij jullie nog wel aan huis! Dan moet je wel voer flink wat lef beschikken wil je zulke acties uithalen

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:15

ja ik begrijp ook niet hoe ze dat ongezien gedaan kunnen hebben, want als je op het erf komt gaan alle lampen buiten automatisch aan.
nouja als iedereen slaapt kan het wel, maar wat heb je er dan te zoeken?
ze konden het zadel niet eens gebruiken dus hebben ze er zonder zadel opgezeten. mijn pony is ontzettend schrikkerig en een beetje bang voor vreemden,
ik begrijp ook niet hoe je voor elkaar krijg. en hoe haal je het in je hoofd.
ik ben nog steeds boos, al is het, zover ik heb gemerkt nooit meer gebeurd :o

Aresje601

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:22

Dit is echt erg! Ik zou gek worden moest dit bij mij gebeuren! Zelf pennymeisjes moeten toch weten dat je niet zomaar aan een ander zijn spullen en dieren moet gaan zitten?
Ik hoop dat je de dader kan vinden!