op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 13:48

Buffelo schreef:
ach, gelukkig worden de winters steeds beter in nederland, en sneeuw heeft ook zo zijn charmes hi hi

ps ; ben Belgje.....maar zit wel dicht bij de Nederlandse grens hoor ! Rijkevorsel...! :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:53

Fijn dat het zo bevalt :) Och...ik heb geloof ik al 15 jaar geen binnenbak meer gezien....de periode dat er wel een binnenbak was heb ik die in een jaar tijd misschien 5x gebruikt en dat was dan nog omdat het een open buitenbak was,de gesloten binnenbak meet ik als de pest...stofrommel ucheuche :D

Buffelo

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:58

oh ja stom, dat is al 100x gezegd nu ik erover nadenk dat je in belgië zit, nou ook de sneeuw in belgië heeft zijn charmes ha ha, ben er 2 jaar terug geweest in hartje winter, prachtig! ook een rit toen gemaakt door de ardennen.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 14:14

Buffelo schreef:
oh ja stom, dat is al 100x gezegd nu ik erover nadenk dat je in belgië zit, nou ook de sneeuw in belgië heeft zijn charmes ha ha, ben er 2 jaar terug geweest in hartje winter, prachtig! ook een rit toen gemaakt door de ardennen.

Hoop alleen maar dat het geen winter wordt zoals die van 2009-2010 ; zal het nooit vergeten ; op de dag dat mijn vader stierf is het beginnen sneeuwen, 16 december, en die toestand heeft bijna continue geduurd tot februari 2010....kleine periodes van dooi, niet helemaal, en dan weer sneeuw en ijs....brrrr, hoop écht van niet !

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:17

Belachelijk! Ik zou je boeltje maar gaan pakken, Staan de paarden dus dan ook 24 uur per dag op stal?
Stal waar ik op sta is elke dag open, en zelfs na sluitingstijd mag je in overleg als je niet uit komt, soms nog wel eens komen...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:23

Raar geval zeg! Goed dat je, je spullen hebt gepakt en bent verhuisd naar een andere stal. +:)+ IMO hoort een stal 7 dagen per week toegankelijk en open te zijn. Een paard heeft immers elke dag verzorging nodig.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:24

Jeetje dat zou ik ook niet kunnen waarderen. Zeker niet als je paard de nodige zorg vereist. Wij mogen ook gewoon altijd komen, ze hebben ook geen last van ons. Vinden het volgens mij juist gezellig en fijn dat mensen juist elke dag bij hun paarden komen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:46

dandir schreef:
Buffelo schreef:

Hoop alleen maar dat het geen winter wordt zoals die van 2009-2010 ; zal het nooit vergeten ; op de dag dat mijn vader stierf is het beginnen sneeuwen, 16 december, en die toestand heeft bijna continue geduurd tot februari 2010....kleine periodes van dooi, niet helemaal, en dan weer sneeuw en ijs....brrrr, hoop écht van niet !

Was dat toen ook niet die dag met die monsterfiles door de plotse sneeuw?
Vriezen vind ik niks, kan je je naar kleden, maar sneeuw is zo rot, plakt, glad, maakt de wegen onveilig, je wordt er zeiknat van etc.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:48

Dit zou voor mij een reden zijn om direct mn knollie in te laden en te vertrekken.. jezus wat een onzin :') moeten ze maar geen pensionstal willen zijn :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:50

Zijn ze gek ofzo? Ik ken ook wel een stal die op maandag niemand over de vloer wou, MAAR als je paard iets mankeerde mocht je wel gewoon komen hoor..

Ik mocht op een vorige stal tijdens het zomerkamp niet komen. Of héél vroeg, of héél laat. Pech, mijn paard had toen iets aan z'n benen, en niemand heeft mij tegengehouden om 's middags te komen. Ziekte is wat mij betreft sowieso een uitzondering.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:30

Ze houden mij op geen enkel moment van mijn paard weg. Gelukkig heb ik ze nu op eigen grond staan.
Waar ik eerst stond, dacht de eigenaresse er zelfs niet aan zulke regels te stellen. Het is toch jouw paard.

Patries_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:20

naar mijn idee hoort een stal 7 dagen per week open te zijn anders zou ik daar echt niet gaan staan

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:05

dus (behalve de binnebak) ga je er overal op vooruit (ook financieel)
jammer van de vorige stal maar alles went!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:30

bij ons op de manege kan je elke dan van 0700 tot 2200 komen
en als er een medice rede is dat je vaker moet komen ben je altijd
welkom en staat er eten en drinken voor je klaar

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 16:14

fabjheu schreef:
dus (behalve de binnebak) ga je er overal op vooruit (ook financieel)
jammer van de vorige stal maar alles went!

ik bespaar alles bij elkaar een 150 euro per maand ; op de stal, op hooi én op katteneten....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:23

Dat is toch al heel gunstig :)
Kun jij zelf dan wat wennen ? Geen heimwee naar oude stal ?
Ik heb door een verschil met een stalbaas ook eens van stal verhuisd. In het begin voelde het voor mij als drama. Al de mensen die ik leuk vond niet meer zien enzo, maar ik zou er nu nooit nog willen staan. Uiteindelijk zie ik ook die oude stalgenoten niet meer, maar heb ik andere mensen leren kennen en mijn paard oogt veel meer happy en gezond nu :)

Oeps dit was eigenlijk voor in je andere topic bedoelt waar ik de vraag stelde, sorry :o
Laatst bijgewerkt door betadine op 12-11-12 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:24

Ik heb niet de tijd/moeite genomen om alles te lezen, dus misschien is deze reactie al meer dan eens gegeven.

Je kunt je, anders dan sommigen hier beweren, wel degelijk verzetten tegen onredelijke eisen van een huisbaas. Stel je, ter vergelijking, eens voor dat de bezitter van je huurwoning je zou verbieden om op maandag je huis in te gaan! Dat kan echt niet. Er zijn wetten die bepalen dat je (permanent) recht hebt op huisvesting, en een huurcontract mag daar niet mee in strijd zijn.

Voor een manege zijn natuurlijk niet zulke strenge wetten als voor een woonhuis, maar ook daar geldt: wat niet kan, hoeft niet. De eigenaren weten hoogstwaarschijnlijk te weinig van paarden af om te snappen dat er nu eenmaal elke dag mensen bij moeten om de dieren te voeren, en wat er verder allemaal nog bij komt kijken. Als hun eisen verwaarlozing van het dier tot gevolg hebben, zijn ze onwettig. Ik zou zeggen: wijs de verhuurder eens op de wet en stap naar de rechter als hij volhardt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:35

Niet alles gelezen, maar wegens zoektocht naar stal, toch maar reageren.

Ik vind het echt niet normaal. Een pensionstal hebben is inderdaad veel werk en continu mensen over je erf etc. Het probleem is alleen dat veel pensionhouders regels maken en die geaccepteerd worden, omdat men toch stalling moet hebben.
Het is omgekeerde wereld. Jij betaald, dus jij bepaald. Je paarden zijn van jou en niemand zou je mogen weigeren bij ze te komen ongeacht dag of tijd. Ja, een pensionstal runnen is zwaar, maar dat is de keerzijde en kun je daar niet mee leven, ben je misschien niet geschikt.
Helaas slikken heel veel klanten allerlei regels, die ook ten kosten gaan van de paarden.

Ik kom tegen dat pensionstallen maar beperkt aantal uren de paarden buiten willen. Dat er maar 2x ruwvoer wordt gegeven en ECHT NIET voldoende voor 24 uur. OOk vaak slecht ruwvoer.

Rijbakken worden slecht onderhouden.

En sluitingstijden zijn soms belachelijk. Paarden is 24/7 en die weten niet dat het weekend is.

Er kan best een regel zijn dat de stal nog een laatste ronde doet en ze daarna liever niemand meer op het terrein hebben. Maar dat kan niet om 17 uur zijn in het weekend bijv. Dan moeten ze sowieso nog wel gevoerd worden 's avonds.

Een hele dag dicht is echt niet normaal. Een pensionhouder zou deels een stal moeten runnen, omdat je een paardenmens bent in hart en nieren. Die ga je dus niet 24 uur op een box zetten of in een vieze stal laten staan............En ja, ik weet heel goed wat het werk op een stal inhoud. Het is geen werk, het is een leven, kei en keihard als je het goed doet!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:37

Nou zou ik never nooit niet op een manege gaan staan, maar als ik TS was zou ik per direct een andere stalling zoeken en in de tussentijd bij de huisbazen aangeven dat dit echt niet kan. Een dier hoor je elke dag te kunnen verzorgen. Hier in de omgeving heb je ook plekken waar ze zondagsrust hebben en al die onzin meer.... Voor mij een reden daar nooit te gaan staan. Ik wil naar mijn paard wanneer ik wil, elke dag en op elk (normaal) tijdstip!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 07:30

ehm twiggy :) volgends mij heeft de TS al een poosje een andere stal

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:01

Mioux schreef:
ehm twiggy :) volgends mij heeft de TS al een poosje een andere stal

Haha, nou gelukkig maar..... had niet het hele topic door gelezen. :o

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:21

Wat goed dat je zo snel een andere stal hebt gevonden.
Ik zou er ook echt niet tegen kunnen om een dag verboden te worden om naar mijn paard te gaan. Helemaal als het wat mankeert. Nu kom ik al niet elke dag naar mijn paard maar kan wel gaan wanneer IK dat wil. lijk me ook niet meer dan normaal want stel je voor er gebeurt iets en er mag niemand die dag op stal komen. absurt. Wel kan ik voorstellen dat ze gesloten zijn voor manege gasten en lesklanten op de manegepaarden. Maar dit is puur voor een dag rust van de paarden.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:13

Inmiddels wordt op drie manege ook geen lessen meer gegeven en de lesgever met lespaarden zijn aan de deur gezet. Ik heb daar 16 jaar gestaan en maand na eigenaarswisselling ben ik vertrokken. Nu sta ik met mijn paarden ergens anders en daar bevalt mij beter. ik mis het sfeer van oude manege wel :(

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:17

Dakario :(:)
Je leert vast nieuwe mensen kennen en aan de sfeer kun jij al positief gaan bijdragen op je nieuwe stal :)
Erg dat het zo moet lopen na zo veel jaren, maar als het overgenomen is kun je er helaas niets meer aan doen. Wel erg om de mensen zo op straat te schoppen, wees blij dat je zo een mensen niet moet gaan betalen :n

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:21

ik zou weg gaan, je paard heeft optimaale verzorging nodig.
als je 1dag niet komt kan gewoon niet met zoiets