Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

luckyfarm schreef:"Altijd, maar dan ook altijd met je rug en gezicht richting de trailer kijken, NIET naar het paard".
(geintje)Mellis86 schreef:Voor mijn gevoel ga ik in herhaling vallen met het topic. Ik begrijp dat jullie niet alles lezen. Maar mijn paard kan prima laden, er zijn dagen dan laad ik hem alleen. Er zijn echter ook dagen dat hij totaal niet meewilt en een enorme terugval krijgt. Onze trailerlaad routine hangt vast aan bij wijze van spreken 1001 dingen. Soms zijn er echter omstandigheden waardoor ik gewoonweg niet kan voldoen aan al die voorwaarden. En toch zou ik graag dan ook een paard hebben wat goed te laden is. De onzekerheid van 'hij zal toch wel' is enorm lastig en moeilijk mee om te gaan. Ik was op zoek naar handvatten om dit op te lossen en gezien de vele reacties en PB's heb ik voor mijn gevoel weer nieuwe handvatten gekregen.
Misschien zit de oplossing juist in dit gedeelte trainen. Dus juist trainen terwijl je zoveel mogelijk contexten verandert. Dat kan op allerlei manieren: de hulp veranderen, tijdstip, plek van de trailer, bedenk het maar. Jij weet het beste wat je context is. Maar natuurlijk niet alles tegelijk veranderen, maar een ding tegelijk.Citaat:Vaak gebeurt dit als er iets veranderd aan mijn routine.
Zelf behaal ik goede resultaten met de clicker.
, maar juist met gemakkelijk te laden paarden. Mellis86 schreef:Mijn paard reageert dus niet op druk op het halster, druk op het halster is voor hem funest (met een gewoon halster geen probleem, loopt hij dwars doorheen) maar op een montyroberts achtighalster wordt hij helemaal gek. Ik heb eerder aangegeven in het topic dat ik deze persoonlijke grens van hem accepteer. Daarnaast geloof ik er in dat voorwaartse druk van achter komt en niet van voor (dus voor mij geen getrek aan het hoofd).
.