Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naath092

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:39

Ik vind hem wel mooi :)
Wat moet die kosten dan??

Urielle

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:27

Ik vind het wel een mooi ding om te zien, maar ben meer van de ouderwetse houten degelijkheid nog dan van polyester.
De zadelkamer vind ik niet handig gepositioneerd, daar zou ik mijn zadel echt bijna niet uitkrijgen vrees ik.
Dat er water bij zit vind ik juist een pluspunt, maar ik zou de voorkeur hebben voor een grote watertank met slang onderin, zoals bij vrachtwagens. 5-10 liter vind ik te weinig. Ik denk eerder aan 50-60 liter, om gewoon emmers water aan te kunnen bieden en het paard na het werk af te kunnen sponzen, handen wassen etc. Ik zou een beetje bang zijn voor rot als je een paard hebt wat fanatiek gaat klieren met de waterbak (ik heb soms wel paarden die er lol in hebben om gewoon maar op de lepel van de bak te staan drukken en de stal blank te zetten, dat wil je niet in je trailer hihihi) dus liever een ouderwets emmertje.
Het raam voorin vind ik een beetje eng.
Ipv de voerbak zou ik liever een hooiruif erin hebben, en dan liefst een waar ze niet teveel mee smossen en op een niet-besmettelijke ondergrond.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:35

:n :n Oerlelijk. Geef mij maar gewoon mijn degelijke aluminium Böckmann trailer. Water en voer kan in de auto, net als zadel en de rest van het hele spul. Ook een stuk veiliger qua inbraak.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:56

Wij hebben een Zweedse Ume aluminium trailer, ik heb ooit een ongeluk met een polyester trailer gezien en daar wordt je niet echt blij van............... het worden vlijmscherpe messen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 06:18

ik vind het een opvallende trailer met veel ruimte. Echter zie ik ook wat minpunten in het gebruik

Werkende waterbak (welk nut en hoe hou je het water goed dus voor mij hoeft dit extra werk niet)
ik mis een open achterkant mijn huidige trailer heb ik nooit het zeiltje dicht wordt toch wel warm in de trailer
Er is ook geen mogelijkheid voor een veulenhek en ik rij regelmatig met merrie en veulen
raam voor lijkt mij voor de rust van het paard in een trailer tijdens het rijden niet bevorderlijk, vooral in de avond.

pluspunten: ruim, lage instap.

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 06:52

Ariebren schreef:
Mooie trailer, moet eigenlijk een super gestroomlijnde auto voor.

Maar ik heb een probleem, mijn bijna 20 jaar oude trailer is dit jaar volledig nagekeken en gerepareerd waar nodig.
Was een bovac keuring en ik ben netjes behandeld vwb de kostprijs.
Kosten waren bijna 1200 euro.
Voor dat geld kan ik zo'n mooie trailer niet kopen.
Heb geen sponsor :7

Enne dat gezeur van iedereen over het waterbakkie ??
Hoe houden de caravan en bootjes eigenaren het water systeem schoon ??

Mensen met boten en caravans drinken, als ze verstandig zijn, nooit gelijk van de tank. Eerst koken. Jaren met de boot op vakantie geweest en dit was altijd mijn moeders boodschap. Is algemeen bekend al is er soms toch iemand eigenwijs en.krijgt ie diarree.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:10

Ik mis een zijluik

en een vooruitlader

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:20

Ariebren schreef:
Enne dat gezeur van iedereen over het waterbakkie ??
Hoe houden de caravan en bootjes eigenaren het water systeem schoon ??

inderdaad zeg ..mij lijkt het wel een tof idee
slepen om te vullen hoeft toch niet , gewoon de tuinslang erin ?
en schoonhouden lijkt me ook niet zo moeilijk
Bij ons zijn alle weiden voorzien van zo'n drinkbakken aangesloten op tuinslang , gewoon dagelijks de ronde en even de bakjes laten vollopen en alles overboord van het bakje doen ..heb nog nooit zo makkelijk alles kunnen onderhouden ..in de winter afsluiten en klaar is kees

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:34

friesiszwart schreef:
ik vind het een opvallende trailer met veel ruimte. Echter zie ik ook wat minpunten in het gebruik

Werkende waterbak (welk nut en hoe hou je het water goed dus voor mij hoeft dit extra werk niet)
ik mis een open achterkant mijn huidige trailer heb ik nooit het zeiltje dicht wordt toch wel warm in de trailer
Er is ook geen mogelijkheid voor een veulenhek en ik rij regelmatig met merrie en veulen
raam voor lijkt mij voor de rust van het paard in een trailer tijdens het rijden niet bevorderlijk, vooral in de avond.

pluspunten: ruim, lage instap.

De achterkant is wel open, maar door de hoge klep ongeveer 30 cm, veulenrek zit ook niet standaard in een gewone trailer, kan er altijd bij natuurlijk. Er zit een dakraam in, en twee zijluiken die open kunnen, en de open achterkant dus genoeg ventilatie. Dat de klep hoog is en aan de achterzijde de opening dus hoog is vindt ik een pluspunt, minder tocht tijdens het rijden en toch ventilatie. Functie van de waterbak zijn de meningen over verdeeld, de 1 vind het super de ander on nodig. Ik denk dat het er van af hangt hoeveel en hoelang je paard op de trailer staat. Maar wel bedankt voor je mening :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:35

Sammyoo schreef:
Ik mis een zijluik
[ Video ]
en een vooruitlader

Ja dan heb je het gelijk over een heel ander type trailer. Maar wel mooi inderdaad, denk wel dat het ten koste gaat van je stevigheid van de trailer met zo'n lang raam wat helemaal open kan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:36

en volgens mij is die waterbak nou echt geen hoge kost ..dus als het er in zit en het kost amper wat ..prima toch

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:41

Vind het wel een mooi ding, maar ben niet fan van polyester trailers, al vindt ik het wel vaak de mooiste, paarden trappen regelmatig toch de zijwanden kapot en als je een aanrijdingtje heb, is de schade vaak meteen aanzienlijk.

Verder doet het me erg 'caravan' aan. Hij lijkt me wel licht.

Ben benieuwd wat de verkoopprijs is (of lees ik daar overheen?)

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:48

Rond de 10 is al ergens genoemd.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:48

F_Orumster schreef:

Niet rond de 10, beneden de 10 :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:50

Het eerste wat ik dacht was 'Piejuw piejuw! BACK TO THE FUTURE!' Ik vind m echt ontzettend lelijk, daarbuiten zit er wel een mooie zadelkast in.

Inderdaad vind ik een 'standaard' trailer ook degelijker uitzien, steviger, robuuster. Dit ziet er zo ala plastic uit... :oo

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:11

F_Orumster schreef:

Vind ik niet echt een 'betaalbare' prijs. is voor veel mensen toch echt veul te veul, maar snap wel dat ie zo duur is, had hem niet lager ingeschat

wat betreft water, tsjah, watertank is weer extra ballast. Of het handig is, geen idee, tis wel luxe. Wat betreft spoelen, ouders hebben al jaren caravans, en die spoelen de tank gewoon om als hij een tijdje ongebruikt staat. Sowieso spoelen ze hem na gebruik eerst leeg (als hij een tijdje niet gebruikt gaat worden)
Nooit problemen gehad

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:23

Ik vind hem prachtig en ook heel praktische, maar betaalbaar kan ik me haast niet voorstellen en je moet denk ik een flinke auto hebben wil hij deze trailer kunnen trekken.

Als ik de lotto win, wil ik hem wel ;)

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:24

@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:37

super licht van binnen volgens mij dat vindt ik echt fijn.en hij is nog mooi en handig ook.ben verliefd

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:39

F_Orumster schreef:
@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.

Nee precies

Dus het is geen betaalbare trailer. Althans iig niet voor jan modaal (waaronder heel veel van ons)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:02

CK88 schreef:
Nog geen 1 gehoord die vergelijkbaar is. Dus alluminium vloer, volpolyester, 2 paards en met deze luxe. Ik ben gewoon benieuwd :) Meesten is een vanaf prijs, komen de opties er nog bij.

Wat vind jij 'deze luxe' dan? Want 5-10 liter stromend water is niks natuurlijk en dat raam lijkt me ook niet fijn. Dan zien ze te veel. Want de rest die je opnoemt heeft mijn trailer allemaal alluminium vloer, optie volpolyester of aluminium opbouw, 2 paard, zadelkamer, voerbakken voor minder dan 7000,-. Verder standaard hengstenrek, standaard kussens aan de zijkanten, anti-slipvloer, paniek-dingen aan de buitenkant om de stangen voor te laten zakken als ze er overheen zijn gesprongen...

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:05

Wauw wat een heel gaaf ding ! Maar er word gezegd dat die betaalbaar is maar wat voor de en betaalbaar is is voor de ander misschien niet betaalbaar ;) maar heel erg mooi als het kon zou ik hem kopen !

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:08

En niet te vergeten fijne wegligging, ook als de trailer leeg is! Lage instap, goede vering... Ik vind 10000 nog al een boel geld voor een 'betaalbare' trailer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:20

mooie trailer moet wennen aan de vorm,maar een waterbak is toch wel een mooie uitkomst

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:21

Oók net onder de 10, wat hij vast zal gaan kosten, vind ik het een heel prijzige trailer.
En dan heb ik het nog niet over de nadelen ervan gehad:
-werkende waterbak (geen toegevoegde waarde en bron van algen/bacterieën)
-zadelkamer op onpraktische plaats
-binnenkant trailer geen trapschotten aan buitenwand
-binnenkant traielr geen traanplaat bescherming bij voorzijde (aan zadelkamer). Daar trappen ze binnen 2 tellen doorheen.
-geen getinte voorruit

De lichte voorruit is ook al eens toegepast bij Westfalia, an sich wel een goed idee, maar hier zitten wel heeeeel veel ramen/licht in. Ik zou gaan voor getint glas, liefst warmtewerend, maar dat zal prijstechnisch niet haalbaar zijn.
Verder vind ik het een mooie trailer, als de prijs rond de 7500 euro zou liggen en ik een nieuwe moest hebben, zou me dat niet eens heel erg tegenstaan (mits de verbeterpunten aangepakt worden).
De nieuwe Bockmann of was het Atec is ook zo futuristisch. Ik vind het wel wat hebben.