Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 11:55

Zo hij is weer thuis, wel wat kilo"s kwijt. Hij loopt wel erg kort en stijfjes rug is wat gevoelig en hij heeft achter t zadel een kleine verdikking... Voor mij geen paarden meer op proef.
Hij oogt wel gewoon happy en was super gepoetst/gewassen. Buurvrouw werd spontaan hengstig. Zal er eind van de week eens opstappen.

BigOne

Re: Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:26

Dat is balen dat je je paard anders terugkrijgt, misschien is hij echt goed door de mangel gehaald en daar zat je niet op te wachten, heb je nog om het keuringsrapport gevraagd, zou ik iig willen hebben.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:04

Heb de dierenarts gebeld. Moet straks even terug bellen. Wil sowieso die rontgen foto"s hebben en laat die even aan mijn eigen dierenarts zien. Klinisch was die ook wel gewoon 100%goed.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:12

een paar kilo meer of minder is bij een gewicht van 500 kg..peanuts hoor.........(ik kan mij heel goed voorstellen als het paard uberhaupt in een andere omgeving komt dat ie iets afvalt door bv stress).

Net zo goed als mensen paar kilo kwijt kunnen raken door stress/veranderde omgeving/eten etc...

Kwa rug etc kan ik uiteraard niets over zeggen (ik ga er wel van uit dat hij met eigen zadel is meegegeven????) Indien het een ander zadel was.....tja dan kun je zoiets wel verwachten

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:37

Afvallen was te verwachten.. Gebeurd 9/10 door het veranderen van een omgeving. Jammer dat hij niet goedgekeurd is, hopelijk vind je met deze wetenschap toch een goed baasje voor hem.

Heb je al contact gehad met de dierenarts?

Naar mijn weten is een chip altijd weg te halen?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:01

Heb gebeld... Foto's heeft de bereden politie. Even gebeld ga ik niet krijgen :( ... Ook geen kopie.. Dus de kliniek maar even opgebeld gevraagd of ik een kopietje kan krijgen.. Zouden ze even voor kijken..
Er is dus nog hoop.

Paard heeft LA een chip op de kogel gunstige plek gaat hij geen last van krijgen... Is weg te halen €735 8 weken uit de running. Daarbij heeft hij een verbening van het hoefkraakbeen. Dit betekent niet instensief springen geen 15 km per dag over de weg draven.
Als dressuur paard gaat hij hier indien getraind op een goede bodem. Géén last van krijgen.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:04

Als de politie ze je niet wilt geven, ga je van de kliniek ze ook niet krijgen. Dit mogen ze niet zo doorgeven zonder toestemming van de opdrachtgever...

Fijn dat de chip op een gunstige plek zit.. Alsnog hoop ik voor je dat je ondanks dit een goede plek voor hem zult vinden! Succes!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:16

O_FUN_ schreef:
Als de politie ze je niet wilt geven, ga je van de kliniek ze ook niet krijgen. Dit mogen ze niet zo doorgeven zonder toestemming van de opdrachtgever...

Fijn dat de chip op een gunstige plek zit.. Alsnog hoop ik voor je dat je ondanks dit een goede plek voor hem zult vinden! Succes!

Zo bedoel ik het ook niet... Maar de politie wilt zélf die cd houden.. Dus heb ik aan de kliniek gevraagd of ze er nog één kunnen maken en op kunnen sturen :D Bedoel zij hebben het betaald. Maar het is wel mijn paard. En heb hem stijf en mager terug gekregen dus vind dat ze me minimaal die foto's kunnen geven :j
Hoeven ze niets voor te doen.

Zal vast wel een goed plekje vinden. Prijs natuurlijk een eind omlaag maar ga hem niet '' weg geven'' dan laat ik m liever hier bij zn vriendjes staan :D

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:17

Wat een tegenvaller zeg. Ook dat je je paard wat gevoelig terug krijgt. Ik ben blij dat ik dit traject niet ingegaan ben, mijn vermoeden was dus juist.
Flauw dat je de fotos niet mag hebben, wat moeten hun ermee zou je zeggen.
Ik hoop dat je een fijne baas voor hem vindt ondanks de bemerkingen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:18

WhySoWhite schreef:
Zo bedoel ik het ook niet... Maar de politie wilt zélf die cd houden.. Dus heb ik aan de kliniek gevraagd of ze er nog één kunnen maken en op kunnen sturen :D Bedoel zij hebben het betaald. Maar het is wel mijn paard. En heb hem stijf en mager terug gekregen dus vind dat ze me minimaal die foto's kunnen geven :j

Zal vast wel een goed plekje vinden. Prijs natuurlijk een eind omlaag maar ga hem niet '' weg geven'' dan laat ik m liever hier bij zn vriendjes staan :D

Ik hoop voor je dat de kliniek het wil doen, maar k heb er een hard hoofd in. De politie heeft de opdracht gegeven tot het maken van de foto's, dus als het goed is mogen zij ook beslissen wie ze krijgt.

Ik hoop dat je n goed plekje voor je maatje gaat vinden!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:34

Jammer!
Op de chip zou ik hem niet laten staan, op het verbeend hoefkraakbeen wel.
Jeetje balen hoor.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:35

Als de politie er mee akkoord is dan geeft de kliniek wel gewoon een kopie!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:51

Misschien dat je er ter plekke naar mag kijken met een (jouw) DA. Kan me voorstellen dat ze niet zomaar foto's aan jan en alleman gaan weggeven (ook al is het jouw paard, zij hebben die keuring betaald).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:58

vind het een beetje overtrokken hoor..stijf en mager..geloof er niets van dat je een mager paard hebt terug gehad..misschien wel wat kilo`s kwijt, gebeurt vrijwel altijd bij een verhuizing.
Je maakt mij ook echt niet wijs dat ze in twee weken je paard kapot hebben gereden. Bel ze dan op en vraag het eens hoe het kan dat hij ´stijf en mager is´. Denk dat ze er wel om kunnen lachen. :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:00

heb even meegelezen en ik vind je reaktie wel wat overdreven...
je paard mager teruggekregen?
Geloof ik helemaal niks van!

Mager betekend dat hij misschien wel 100-200 kilo is kwijtgeraakt......als dat zo zou zijn...

Beetje erg overdreven!

Stijf komt omdat hij daar misschien aan t werk is geweest en bij jou niet of weinig en heeft hij dus spieren gebruikt.

Verder lees ik in je verhaal vanaf t begin al aan heel veel bedenkingen en toch doe je t.En dan achteraf af gaan geven op de politie....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:02

Kan dan niemand zich voorstellen dat deze eigenaar er misschien wat van schrikt als hij zijn paard terug krijgt met wat kilo's minder? Misschien had hij zich wel niet gerealiseerd dat de stress van het verhuizen en de training dat met een paard doet. Dan kan het toch best ff schrikken zijn?

Net zo goed als dat ik me voor kan stellen dat je het niet leuk vindt als je dier wat stijfjes loopt als je hem terug krijgt...

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:18

Come on.. Doe even rustig!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:29

WhySoWhite schreef:
Zo hij is weer thuis, wel wat kilo"s kwijt.

TS zegt nergens dat het paard mager is. Het paard liep bij TS de hele dag op de wei en bij de politie denkelijk niet. Heel gewoon dat een paard dan wat minder vol oogt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:11

Ts, verbening van het hoefbeen neem je toch wel iets te luchtig op, volgens mij is dit een onomkeerbaar proces waarbij speciaal beslag en misschien nsaid's nodig zijn om het paard pijnvrij te laten lopen. Misschien erg kort door de bocht maar als je paard in de verzekering zit dan toch maar over nadenken wat te doen, zijn korte, stijve lopen kan door de verbening komen, pijn in de voorvoeten, zonde, vind het een erg leuk paard.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:20

Eens met Bigone.. Maar dat oordeel zal ook bij ts zijn eigen dierenarts naar voren moeten komen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:24

yvonnedv schreef:
TS zegt nergens dat het paard mager is. Het paard liep bij TS de hele dag op de wei en bij de politie denkelijk niet. Heel gewoon dat een paard dan wat minder vol oogt

Wel hoor.

WhySoWhite schreef:
Als de politie ze je niet Zo bedoel ik het ook niet... Maar de politie wilt zélf die cd houden.. Dus heb ik aan de kliniek gevraagd of ze er nog één kunnen maken en op kunnen sturen :D Bedoel zij hebben het betaald. Maar het is wel mijn paard. En heb hem stijf en mager terug gekregen dus vind dat ze me minimaal die foto's kunnen geven :j

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:37

hanny_jelke schreef:
Lilian__ schreef:
Hoi hoi,

Nog even een tip, zou wel met ze afspreken dat als je paard wat heeft dat jij hem weer terug neemt. Ze brengen ook gemakkelijk paarden naar de slacht als ze bijvoorbeeld atrose hebben. Zodat die bij jou lekker kan genieten van zijn pensioen! Ze hebben dat volgens mij wel vaker gedaan. Succes!

even het hele topic door lezen paard is afgekeurd op chip in een been.
paard komt morgen weer terug bij de TS

Nouja dan een tip voor mensen die het ook de zelfde keuze te overwegen. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:15

Maargoed nu even de hamvraag

Was dit het allemaal waard??

Ik blijf erbij had het nooit gedaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:24

Politie keurt op alle bemerkingen af. Voor verkoop weet je wel wat je paard waard is, zowel kwa instelling als geondheid, eerlijker advies kun je niet krijgen