En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:30

russel schreef:
Hoezo niet aan de orde? Wij weten toch ook niet hoe het met het paard momenteel is gesteld?

denk jij dat de oude eigenaar hem terug wil omdat TS hem afgelopen 3 dagen niet goed verzorgd? of naar inzien van oude eigenaar niet goed terecht is gekomen?

volgens ts vraagt oude eigenaar het paard ivm emotionele redenen terug

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:32

Speculeren over de oude eigenaresse of over ts lijkt me inderdaad niet zinvol.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:39

russel schreef:
Maar in een geval dat je denkt dat je paard goed terecht is gekomen en je komt er achter en dat kan al na 1 dag en de juiste mensen te spreken dat dat helemaal niet zo is...dat ze er niet zo mee omgaan als je had gedacht, dan krijg je ook een gevoel, ik wil hem terug en verkoop hem aan een ander...

En dan nog vind ik verkocht is verkocht. Je kunt je ook als verkoper goed voorbereiden en je paard niet aan de eerste de beste meegeven, mensen laten rijden oid zodat je al een klein beetje een idee kunt krijgen, eisen dat ze er een nachtje over slapen (oftewel jij zelf, inclusief wat speurwerk bv) en dan nog zeggen dat je liever niet verkoopt, om welke reden ook. Je bent als verkoper niet verplicht om je paard mee te geven aan de eerste die met een zak geld rammelt, maar als het eenmaal verkocht is is het in mijn ogen over, hoe zuur ook.

Het enige wat ik bij de verkoper voor heb is als in het verhaal van InekeN, dat je toch je twijfels hebt en het er gewoon een keertje op waagt. Nee heb je, ja kun je krijgen, maar als de nieuwe eigenaar nee zegt het er gewoon bij laten. En dat lees ik idd niet in de posts van TS, of de vorige eigenaresse het gewoon één keertje heeft geprobeerd of dat ze blijft zeuren. En dan nog, dan is het aan TS om te beslissen wat ze er mee doet...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:40

Ik zou zeggen tegen de verkoper dat ik erg blij ben met het paard, dat ik er begrip voor heb dat ze hem erg mist en dat ze -als jullie samen gesetteld zijn- eens langs kan komen om te zien hoe het met het paard gaat. Daarnaast zou ik aangeven dat mocht je alsnog tot de conclusie komen dat er geen klik is ofzo, je dit bij haar aan zult geven zodat zij het paard terug kan kopen.

Verkoop is echter natuurlijk niet zonder reden geweest (tijd/geld/plaats/ambities) en daarin verwacht ik op zo'n korte termijn geen verandering bij de verkoper, dus ik denk dat het puur gemis is, daar moet je gewoon even doorheen, het is helaas niet anders.

Laat je geen schuldgevoel aanpraten of ompraten TS, jij bent blij met je nieuwe paard en daar heb je recht op. Meer dan begrip tonen zou ik dan ook niet doen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:45

Als je blij met het paard bent houden! Ik heb die van mij ook te koop gehad, maar vroegtijdig uit e verkoop gehaald omdat ik haar nog niet kan en wil missen :). Dus je hebt genoeg tijd gehad om jezelf te bedenken.

OF je doet hem terug voor een meerprijs :Y) . Hou je er een mooi centje aan over en kun je een ander leuk paard
zoeken.

xxelviraxx

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:51

TS weet je al wat je gaat doen en heb je al gemaild met de oude eigenaresse ?

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:48

Ik weet over welke Tiamo je het hebt. Als je 100% achter je aankoop staat zou ik er niet over twijfelen, ze heeft hem niet voor niets verkocht. Dat beslis je niet zomaar.
Laatst bijgewerkt door claudiaaB op 07-12-11 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:56

Even alle speculaties etc weglatend, er vanuit gaande goede oude eigenaar geen bijverhalen etc.

Ik ben zou met de oude eigenaar gaan praten, als ik zie/voel dat deze verdriet heeft van de beslissing zou ik het paard terug verkopen. De band die iemand jaren heeft opgebouwd met een paard is niet de band die jezelf hebt na een paar dagen. Ik zou geen lol met mijn nieuwe knol kunnen hebben als een ander verdriet heeft vanwege de verkoop. Je kan ook pas later beseffen wat je eigenlijk had, maar dat is vast heel naïef van me.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:20

Emytje schreef:
oji schreef:
ben ik nou de enige die zo slecht denkt dat de vorige eigenaresse gewoon een beter bod heeft gehad?

In dat geval denk ik ook slecht. ;)

hihi, nee hoor, dat schoot mij ook meteen te binnen..

Even wat anders..weet je de reden van verkoop? Ik zit altijd in mn emoknop, (zal ook nooit rijk worden met mn niet zakelijke instelling haha)..
Ik vind dit een erg moeilijke kwestie..stel ze is wel van goede bedoeling, dan is het afschuwelijk als ze haar paard moet missen..en kon zij bij het plaatsen van de advertentie financieel niet anders (werk plost kwijt, dikke belastingaanslag, weet jij het) en had ze zijn aankooprijs gewoon meteen nodig..mss is dat opeens opgelost en kan ze het dier plots nu wel houden..ai ai ai..
Aderzijds, jij hebt nu je droompaard en gekocht is gekocht..beloof haar dat je dr op de hoogte zult houden en mocht je dr ooit willen verkopen, breng haar op de hoogte.

Succes ermee.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:24

@TS: de eigenaresse belt je na 2 dagen op en je wil hem niet teruggeven, vind je dat nou niet een beetje ego van jezelf, tuurlijk is het minder leuk, maar na 2 dagen heb je nog niet zo'n band met het paard als de eigenaresse hiervoor, als zij je netjes het geld teruggeeft snap ik niet waarom je dit niet zou doen, na een hele tijd is wat anders, maar na 2! dagen, gewoon doen, zijn genoeg andere leuke paarden, worden er genoeg aangeboden waar je ook een band mee kan opbouwen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:34

Miepie77 schreef:
@TS: de eigenaresse belt je na 2 dagen op en je wil hem niet teruggeven, vind je dat nou niet een beetje ego van jezelf, tuurlijk is het minder leuk, maar na 2 dagen heb je nog niet zo'n band met het paard als de eigenaresse hiervoor, als zij je netjes het geld teruggeeft snap ik niet waarom je dit niet zou doen, na een hele tijd is wat anders, maar na 2! dagen, gewoon doen, zijn genoeg andere leuke paarden, worden er genoeg aangeboden waar je ook een band mee kan opbouwen

de eigenaresse belde niet.....de Vorige eigenaresse belde op :j

en waarom zou ze haar pas gekochte paard terug moeten verkopen?
ik weet niet hoelang TS al op zoek was naar haar droompaard, maar nu ze hem heeft vind jij dat hij terug verkocht moet worden?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:37

Miepie77 schreef:

Wanneer je besluit een paard te verkopen, heb je daar redenen voor. Die moet je al overdacht hebben voor je het paard te koop aanbood.
En mocht je dan ernorme spijt krijgen van het verkopen van het paard (wat ik me kan voorstellen), dan kun je (als je er brutaal genoeg voor bent) best contact opnemen met de koper.

Jouw argument dat TS het paard maar 2(!) dagen heeft, vind ik erg zwak. TS heeft gezocht naar een leuk paard, misschien wel maanden. Eindelijk dit paard gevonden en gekocht (het stond namelijk te koop, de eigenaar wilde het om welke reden dan ook niet meer houden).
Ze mag hier over nadenken en uiteindelijk doen wat zij denkt dat goed is of goed voelt. Om haar "een beetje ego" te noemen, vind ik niet op zijn plaats. Bovendien gaat het hier niet om teruggeven, maar om verkopen. Ze heeft het paard namelijk gekocht.
Er wordt hier tenslotte niet voor niets een topic voor geopend...
Het blijft een verhaal met twee kanten. Naar mijn idee is een gesprek met de verkoopster een goed idee, naar aanleiding van dat gesprek zou je een beslissing kunnen nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:37

Miepie77 schreef:

Vind er niets ego aan. K vind het ego om iemand te maken met een dier, om vervolgens geheel zelfzuchtig het dier terug te vragen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:43

Vjestagirl schreef:
Miepie77 schreef:

Vind er niets ego aan. K vind het ego om iemand te maken met een dier, om vervolgens geheel zelfzuchtig het dier terug te vragen.

Hier nog een. Als mij dat was overkomen zou ik er ook niet over twijfelen en het dier lekker zelf houden... tja sorry, verkocht is verkocht. Het is niet alsof tegenwoordig een paard maar even te koop staat, maar heus wel een paar daagjes, tijd zat om echt goed na te denken of je het verkopen wil. En dan is het verkocht, en opeens wil je het terug... ik was iig niet de enige die dacht dat de oude eigenaresse een beter bod heeft gehad :))

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:45

Was ook mijn eerste gedachte een beter bod.
Buiten dat, TS is blij met het paard, heeft er misschien lang voor gespaard, of is precies wat ze zoekt.
Ik weet uit ervaring dat je niet zomaar een ander droompaard kunt vinden.
Ik had hem zelf ook gehouden.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:03

@mieppie beetje rare reactie. Vorige eigenaar heeft het paard te koop aangeboden, koper is akkoord gegaan punt uit. Vorige eigenaar had misschien maar beter over de consequentie na moeten denken wat een verkoop zou kunnen betekenen. Om TS nu egoistisch te noemen..
Wie weet hoe lang TS al op zoek is geweest naar haar perfecte paardje.. TS gewoon lekkerje paardje houden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:09

flitzz schreef:
@mieppie beetje rare reactie. Vorige eigenaar heeft het paard te koop aangeboden, koper is akkoord gegaan punt uit. Vorige eigenaar had misschien maar beter over de consequentie na moeten denken wat een verkoop zou kunnen betekenen. Om TS nu egoistisch te noemen..
Wie weet hoe lang TS al op zoek is geweest naar haar perfecte paardje.. TS gewoon lekkerje paardje houden.

helemaal geen rare reactie, iemand kan door omstandigheden paard hebben moeten verkopen en nu is er wellicht een andere oplossing en wil de oude eigenaresse het paard terug, als je een paard pas 2 dagen hebt heb je er nog geen enorme band mee dus kan je best je hand over je hart halen en het dier terugbrengen mits je je geld natuurlijk terugkrijgt, vind het idd ego om dan te zeggen ja verkocht is verkocht na 2 dagen, is het nu na maanden dan is het wat anders.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:12

En die omstandigheden zijn dan na 2 dagen voorbij?
Dat geloof ik niet!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:20

Miepie77 schreef:
flitzz schreef:

helemaal geen rare reactie, iemand kan door omstandigheden paard hebben moeten verkopen en nu is er wellicht een andere oplossing en wil de oude eigenaresse het paard terug, als je een paard pas 2 dagen hebt heb je er nog geen enorme band mee dus kan je best je hand over je hart halen en het dier terugbrengen mits je je geld natuurlijk terugkrijgt, vind het idd ego om dan te zeggen ja verkocht is verkocht na 2 dagen, is het nu na maanden dan is het wat anders.

Ik vindt het ook een wat aparte reactie. Ieder z'n mening. Maar al heb ik een paard 1 dag dan is het nog MIJN paard, die ik gekozen heb uit wie weet hoeveel paarden. Ik heb gezorgd voor een stalling die ik wel mooi een maand moet betalen en als pech hebt nog 2 ook, daarnaast misschien al wel spullen gekocht. Helemaal happy met je paard en echt naar uit gekeken en dan ineens weer afgeven?
Dat doet geen zeer? De vorige eigenaar komt daar echt wel overheen. Het paard leeft nog en heeft neem ik aan een goed plekje.
Daar moet je als vorige eigenaar blij mee zijn. En niet alleen egoïstisch naar jezelf kijken wat dat is wat je doet je denkt helemaal niet zozeer aan het paard als je het perse terug wil. Maar alleen aan je eigen gevoelens tegen over het paard.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:40

Sleeper schreef:
Even alle speculaties etc weglatend, er vanuit gaande goede oude eigenaar geen bijverhalen etc.

Ik ben zou met de oude eigenaar gaan praten, als ik zie/voel dat deze verdriet heeft van de beslissing zou ik het paard terug verkopen. De band die iemand jaren heeft opgebouwd met een paard is niet de band die jezelf hebt na een paar dagen. Ik zou geen lol met mijn nieuwe knol kunnen hebben als een ander verdriet heeft vanwege de verkoop. Je kan ook pas later beseffen wat je eigenlijk had, maar dat is vast heel naïef van me.

Das juist heel lief van je :j

En naïef? Nee hoor, als je eerlijk blijft naar jezelf toe en dus de onkosten en tijd vergoed vraagt (dat is zo minstens 500 euro) en ze gaat daar mee akkoord dan is al bijna uitgesloten dat ze het uit winstbejag doet. Dus dat kan je gewoon afdekken :)

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:47

Ik had ooit een verzorgfries, Jetske, die dressuur niet leuk vond.
Bij mij was er toch wel degelijk de wedstrijdambitie, dus samen met de eigenaar besloten haar te verkopen, zodat ik naar een eigen paard kon kijken.
Zo gezegd, zo gedaan. Er waren kopers.. Geen leuke mensen als je het mij vraagt, maar oké, het was niet mijn paard.
Jetske was weg.
Na een paar dagen kreeg ik zo'n spijt, maar dat zou wel over gaan..
Niet dus.
Na drie weken heb ik de kopers toch een mail gestuurd; als ze Jetske ooit wilden verkopen, of ze mij dan als eerst wilden informeren.
Te laat, Jetske was al doorverkocht. Ze wouden niet vertellen waar naartoe. (Heb haar inmiddels wel gevonden).

Oké, daar moest ik toen dus mee leven. En ben op den duur wel naar een eigen paard gaan kijken.

Achteraf was dit toch het beste. Ik kan nu mijn droom waarmaken samen met mijn nieuwe paard en Jetske heeft het ook goed.
Het is toch zo; je hebt besloten haar te verkopen, en niet zomaar.
Natuurlijk is het moeilijk om je beste vriendinnetje dan kwijt te raken, maar dat zal zoiets altijd blijven.

Ik denk dat jij je paard moet houden, als je er blij mee bent.
Die vorige eigenaren hebben besloten haar te verkopen en ik weet precies wat voor een naar gevoel het is.
Maar denk dat het uiteindelijk toch het beste is, omdat ze dit met een reden hebben gedaan.
Stel ze kopen haar terug, dan is de kans groot dat na een bepaalde tijd weer hetzelfde gevoel bij hun ontstaat en het paard opnieuw verkopen..

edit: En misschien nog belangrijke info; ik was ook bij de jetske vanaf haar geboorte..

EN ik ben het VOLLEDIG met Pluizebolpum van pagina 5 eens!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:56

@mieppie daarin verschillen we dan in mening en dat mag. Maar nogmaals verkocht is verkocht hoe spijtig ook voor de vorige eigenaar.
Wat dat betreft ben ik dan heel hard en zakelijk. Zulke dingen zijn niet leuk maar wat de omstandigheden ook zijn het is waarschijnlijk niet over 1 nacht ijs gegaan. En wat de omstandigheden ook zijn je ziet ze meestal wel van tevoren aankomen. (verlies van baan, weide/ stalling, finaciele problemen of wat dan ook)

Het is al vaker in dit topic gezegd meestal gaat er een heel proces aan vooraf, denken, afwegen wat voor het paard wat beter is, beslissing maken, opnieuw denken alles tegen elkaar afwegen weer een beslissing maken en uiteindelijk een advertentie maken.
In hetzelfde proces denk je ook hoe zou zijn als je paard er niet meer is, en of je met de nieuwe kopers afspraken kan maken of je het paard nog een keertje mag zien of ze je op de hoogte willen houden hoe het gaat.
Als je dan kopers laat komen en deze mensen hebben hierin geen interesse kan je nog altijd besluiten om het paard niet te verkopen aan die persoon.

Als ik dan naar mezelf kijk dan spreek over een proces van een aantal weken als het niet een paar maanden duurt. Omdat ik 100% zeker wil zijn van mijn beslissing. En ik heb ook al een paar keer nee durven te zeggen tegen mensen omdat geen goed gevoel had bij die mensen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:59

Weet alleen dat je niets verplicht bent t.o.v. de vorige eigenaresse. Als je niet wilt verkopen omdat je er te blij mee bent, niet doen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:05

Ik vind dit echt een gevalletje jammer dan, ts als jij het gevoel hebt dat dit echt jouw paardje is, en je het dier graag zelf wil houden zou ik dat doen. Draai de rollen eens om als jij je paard had verkocht, zou je het waarschijnlijk ook niet terug krijgen of kunnen kopen. De oude eigenaresse heeft niet goed nagedacht over de verkoop van haar paard, maar ja, je moet altijd eerst heel goed nadenken voordat je verkoopt, want inderdaad verkocht is verkocht.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:12

Denk niet dat ze hem voor niets te koop hebben gezet...
En daarbij, ze konden lang genoeg denken, zolang als ze maar wouden, of ze het paard deden verkopen of niet.. Daaruit is gekomen dat het paard verkocht wordt, en nu dus van jou is.

En sowieso, als ik mijn hond bijv zou verkopen, daarbij zoals ik ook een goede band met mijn hond heb, moet ik niet eens denken aan de verkoop!
Dus heeft ze niet voor niets beslist, als ze zo'n ''goede'' band had met het paard, dan wil je hem het liefst nooit meer wegdoen!