wat zouden jullie vinden hiervan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: wat zouden jullie vinden hiervan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:41

ik heb inmiddels op advies van mijn getuige de rechtsbijstand gebeld.zij hebben me nu verteld dat ik alle stukken op moet sturen met mijn verhaal en het referentienummer.want voor hun idee zal ik er niet uitkomen.
voor mij is het zoiezo geen optie dat ruana en het veulen terug gaan.ik wil ruana houden.
en ik wil ook niet dat het veulen naar hem toegaat eigenlijk.of hij moet het inderdaad terug willen kopen voor een redelijk bedrag.
rbs adviseerd me om hem wel te laten weten dat ik in overleg met hen ben,dus wel contact te houden.ik vindt het allemaal wel vermoeiend dit,maar ik doe het ook met een doel.ik hoop dat ie voortaan beter nadenkt bij wat hij doet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:09

Zou je het dan wel op een rechtzaak aan laten komen? Dat kun je juist mooi achter de hand houden als dreigmiddel. Wat dat betreft is het misschien ook niet zo handig dat je hier neerzet dat de rechtsbijstand al zegt dat je niet veel kans maakt.
Je hebt wel een rechtsbijstandsverzekering, maar je zult ook wel een eigen bijdrage moeten betalen. Hoe hoog gaat die worden?
Het wordt inderdaad een heel gedoe. Is het je dat wel waard?

Je zou ook het veulen na het spenen gewoon bij de verkoper kunnen afleveren. Verder niet te veel woorden aan vuil maken. Scheelt je een hoop gedoe en dan kost het je waarschijnlijk niet veel meer dan een rechtzaak.

Ik denk niet dat je kunt eisen dat het veulen teruggekocht wordt tegen een commerciëel bedrag. Ik kan het niet precies uitleggen, maar mijn rechtsgevoel zegt dat dat niet correct is. Omdat je de merrie wilt houden en de koop dus niet ongedaan wilt maken, kun je naar mijn idee niet het onderste uit de kan krijgen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:11

LindyH schreef:
Zou je het dan wel op een rechtzaak aan laten komen? Dat kun je juist mooi achter de hand houden als dreigmiddel. Wat dat betreft is het misschien ook niet zo handig dat je hier neerzet dat de rechtsbijstand al zegt dat je niet veel kans maakt.
Je hebt wel een rechtsbijstandsverzekering, maar je zult ook wel een eigen bijdrage moeten betalen. Hoe hoog gaat die worden?
Het wordt inderdaad een heel gedoe. Is het je dat wel waard?

Er staat niet dat de rechtsbijstand zegt dat ze niet veel kans maakt, hoogstens dat ze niet veel kans maakt als ze het zelf regelt. Dit is nou typisch iets dat je aan je rechtsbijstand overdraagt zodat je het gedoe niet hebt en de zaak wel correct wordt afgehandeld. Zij zijn niet emotioneel betrokken en kunnen dus heel droog de wet volgen in deze zaak. Belangrijk voor TS is ook om de oude eigenaar niet op haar emoties te laten spelen en zich verder door de rechtsbijstand te laten adviseren.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:56

juist,ik heb al eerder contact met de rechtsbijstand gehad hierover.hun advies was toen,probeer het onderling op te lossen,maar heb je het gevoel van dit gaat niet lukken tussen ons twee samen neem dan weer contact op.dat heb ik dus gedaan.
ik wil ook echt niet het onderste uit de kan halen.maar mijn doel is compensatie voor de "ellende" waar ik nu mee zit.ik heb kosten die ik niet beraamd heb voor het hebben van een paard.mijn paard is wel verzekerd maar zou er een dierenarts bij de bevalling hebben moeten komen,had ik mogen dokken omdat mijn verzekering dat niet vergoed.ik kan nu even niet verder met het doel waarvoor ik haar heb.namelijk lekker ontspannen bij ruana(ik ben nu enkel bezig met het opvoeden van een veulen terwijl ik van toeten nog blazen verstand heb,daarom meer stress)
bovendien "hoop" ik dat de oud eigenaar hiervan z'n lesje trekt en de volgende keer nadenkt over zijn doen .maar ja dat zal ik nooit weten..