Het is gewoon het zelfde als auto rijden
hij komt wel achter je aan..Ja de bijzondere verichtingen die zijn lastig haha !
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hij komt wel achter je aan..Conny_ schreef:Snelweg rijden vond ik echt een eitje! Ik had het geluk dat het toen niet druk was op de snelweg met invoegen maar het is maar een klein stukje wat je moet rijden. (bij ons in ieder geval) En het is gewoon net als met een auto, niet treuzellen bij invoegen maar hem er gewoon durven voor te zetten en maximum 90 aanhouden en niet aan ergeren dat iedereen je voorbij rijdt.. Snelweg is echt heel veel makkelijk dan kleine straatjes
Lotteettol schreef:Ben wel even benieuwd voor degene die hun rijbewijs hebben gehaald inmiddels: ben je daarna ook gaan rijden, hoe gaat dat/voel je je? Waar rijd je heen en zit er nog iemand naast je?
Mijn lijkt het namelijk wel erg spannend allemaal ook al heb je net je E gehaald om dan met je paard de weg op te gaan....!
die ander daar had ik wel even moeite mee.. Debbie schreef:Pff.. ik heb nu 15 lessen gehad.. en het wil nog steeds niet![]()
Op zich gaat alles redelijk maar bochtje achteruit over rechts gaat zoo slordig. Het lukt gewoon niet.
16 September afrijden.. dus zal van het weekend nog even flink thuis oefenen want anders wordt het niks
AndreaB schreef:Als het goed is zak je ook als je op je examen een bocht over rechts maakt, terwijl hij ook over links genomen kan worden. Links geniet namelijk de voorkeur, omdat je dan een stuk minder in zicht beperkt wordt. Maar het is natuurlijk altijd handig om te kunnen!
Bij mijn E-examen moest ik in een straat parkeren en zei de examinator "O jee! We zijn verkeerd gereden!! We moeten terug! Hoe ga je dat doen?". Het is dan de bedoeling dat je de meest veilige manier neemt en linksom is nu eenmaal veiliger, omdat je minder in je zicht beperkt wordt. Dus om dan toch voor rechtsom te kiezen zou dan een fout zijn. Als het niet anders kan, dan zul je wel moeten, maar voor zover ik weet zal er geen examinator zijn die je dat zal laten doen.
En vind het nu ook zeer handig dat ik beide kanten op kan draaien! Bij mijn examen was ik ook 'verkeerd' gereden. De veiligste optie was toen ook bocht links achteruit
. Heb as maandag mn eerste les. Ben erg benieuwd. Ik heb wel eens de trailer achteruit (via een bocht) ingeparkeerd, maar nooit de weg opgeweest. Heb er iedergeval wel heel veel zin in!