Hoeveel betalen jullie voor je pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:13

chevax schreef:
Ik snap echt niet hoe mensen voor bedragen rond de €150,-€200,- volpension kunnen aanbieden. Dat kan toch helemaal niet.

Ik vind het ook heel bijzonder. Zit in regio Noord-Holland maar hier in de buurt kun je echt niets vinden met een (fatsoenlijke) binnenbak voor minder dan 300/350 euro voor zover ik weet.

Stond eerst op een pensionstal vrij dicht in de buurt (350pm exclusief stapmolen)
- 3x3 box
- inclusief binnen- en buitenzetten doordeweeks, voeren, mesten (alleen vlas)
- 2x pd ruwvoer, 3x pd krachtvoer (Havens draversbrok), ander voer is toegestaan, maar zit niet bij de stalprijs in
- szomers 8-16 buiten, swinters sochtends enkele uren in de paddock
- 20x40 binnenbak (bodem szomers vrij stoffig, wel regelmatig gesleept)
- 25x50-55 buitenbak (vrij goede bodem, scheve verhoudingen)
- (verwarmde) kantine om te zitten
- spuitplaats met warm (gratis) en koud water
- solarium (1 euro per 20 minuten)
- stapmolen (30pm extra + 2,50 per keer dat ie erin wordt gezet door stalpersoneel)
- beetje krappe zadelkast maar mocht zonder problemen een tweede in gebruik nemen als die over was
- overdekte longeercirkel (op zich goede bodem maar wel regelmatig heel stoffig)
bovenal heel goede sfeer op stal :)

Vanwege afmetingen van de bak eigenlijk had ik het in gedachten staan om te verhuizen volgend jaar (ivm het willen hebben van een Z baan) maar m'n huidige stal kwam per toeval onder m'n aandacht en daarom heb ik besloten eerder te gaan verhuizen.

15 minuten met de auto:
- 3,5x3 (of 3,5x3,5?) box
- inclusief binnen- buitenzetten doordeweeks, voeren (zelf mesten)
- 3x pd ruwvoer, 3x pd krachtvoer
- szomers 10-gewenst buiten, swinters sochtends in de paddock, bij onbegaanbaar mogen ze ipv in de stapmolen
- 20x60 binnenbak (Agterberg)
- 20x60 buitenbak (Agterberg)
- (verwarmde) kantine
- spuitplaats met warm (1 euro voor 15 minuten) en koud water
- solarium (1 euro per ? minuten)
- stapmolen (16 euro pm)
- vrij ruime zadelkast
- overdekte longeercirkel (in midden van stapmolen, met Agterberg)
- rijvereniging letterlijk om de hoek (voor wedstrijden) en vanaf januari willen ze op stal 10x per jaar wedstrijden gaan organiseren dus dat is voor mij echt ideaal
En gelukkig ook hier heel goede sfeer op stal!

Voordeel van deze stal is dat je zoveel zelf kunt doen als je wilt alsmede ook zo uitgebreide service kunt krijgen als je wilt. Je betaalt precies voor wat je gebruikt. Basisprijs is zo'n 260 euro (dit is inclusief paddock of stapmolen swinters en op het land zetten szomers, voeren en hooi) en wat je gebruikt aan bodembedekking (keuze uit 4 of 5 soorten) en voer (keuze uit veel merken en soorten) en extra service betaal je extra per maand.

Voor mij komt het op zo'n 380 euro pm uit, dit is met zo'n 8 balen bodembedekking pm, 3 zakken voer, extra hooi en op zaterdag binnen- en buitenzetten. Wel mest ik dan zelf uit want die service vind ik dan net weer ff te duur voor erbij :P maar ben hartstikke blij, super fijne voorzieningen en in overleg is bijna alles wel mogelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:21

Ik sta particulier voor 50 euro per maand.
Dit is inclusief:

- Brok
- Hooi
- Weidegang
- Paddock/bak
- Wordt gevoerd en buiten + binnen gezet
- Wasplaats
- Stapmolen

Moet zelf mesten, stalbedekking reken ik apart af (per pak vlas, stro wordt daar niet gebruikt en koop ik zelf in). Ook koop ik zelf nog extra voer in, daar wordt alleen brok ingekocht.
Verder moet ik wel mee groomen op wedstrijden en ook zelf wedstrijden rijden met hun pony's (wat eigenlijk al ruim 25 jaar mijn grote hobby is, de aangespannen wedstrijden). En vakantie-oppas zijn op alle beesten.
O ja, en omdat ik er al ongeveer 30 jaar kind aan huis ben, staat de koffie ook altijd klaar, en regelmatig werd er een bord bijgeschoven en moest ik ook maar mee-eten. :+
Gouden adresje dus, is een hele hechte vriendschap ontstaan waardoor wij ook altijd voor hun klaar staan, en wij voelen ons daar ook helemaal thuis. Zo erg thuis, dat we uiteindelijk maar het huis aan de overkant hebben gekocht. :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:11

€175

- grote ruime boxen 4 bij 3.75 ongeveer
- er wordt gevoerd (is incl krachtvoer)
- wordt buiten binnen gezet
- zelf mesten, staan op vlas. Elke dag drollen wippen + 1 x in zoveel tijd grote mest -> 1 pak vlas p week
- 1 x p week wei poepvrij maken
- goede gedraineerde bak met licht
- ruime poetsplaats met water
- lente/zomer 8.00-21.00 op de wei (gehele zomer voldoende gras)
- herfst winter op paddock met hooi/kuil van 8.00 tot +- 18.00

Laatste verbeurt is rond 9 of 10 en dat vind ik erg fijn

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:50

Nielojram schreef:
Ode schreef:
280,- per paard in Castricum

We, onze paarden, hebben het een stuk beter nu _/-\o_ :D
( wilde niet de hele lap text quoten, gaat niet om de prijs)

echt he,

dan te bedenken dat we daar, op de eerste stal, eerst alles zelf voor moesten doen :)

EliseXJoelle

Re: Hoeveel betalen jullie voor je pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:39

Inmiddels sta ik op een boerderij voor 170,- p.m. En 40,- voor de mini pony.

- uitloop stal 24/7 buiten met paddock
- kleine rijbak
- incl hooi en stro
- zelf brok kopen, nog geen 20,- p.m.
- voeren moet zelf gedaan worden (samen met de andere eigenaren, komt neer op gemiddeld 2x per week)

Ook heb ik een veulen in de opfok staan voor 65,- pm. Die staT 24/7 buiten zomer en winter en is incl hooi.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:09

Ik betaal 185 euro pm, volpension.

-All weather 20x40m gedraineerde buitenbak
-Grote droge gedraineerde paddock
-Weidegang, zomer 24/7
-Stal 3x4m, alleen winter 's nachts
-Binnen en buitenzetten wordt gedaan
-Mesten wordt gedaan
-Voer is inclusief en wordt ook gedaan
-Staleigenaar heeft trailer en rijdt je op en neer als het nodig is
-Directe uitrijmogelijkheid over trekkerspad

Betreft wel een kleine particuliere stalling, er staan nu 7 paarden. Staleigenaar is een goede vriend van ons :) Voor kleine pony's betaal je 175, grotere pony's 185 en paarden 200 euro per maand.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:31

345 vol pension

- buitenbak
- elke dag gemest
- in de winter 4 uur buiten in de paddock
- in de zomer de hele dag in de paddock met slowfeeders (ik huur een landje dus die van mij staat in de ochtend op t land en in de middag op de paddock)
- goede sfeer
- goede uitrijdmogelijkheden, 20 minuten naar t strand rijden en 25 minuten naar t bos (te paard)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:34

Ik sta op een doe het zelf stal.
Voor 90 euro per maand per paard heb ik:
- een schuilstal*4*8 (ik heb 2 trekpaarden en er staat nog een trekpaard van iemand anders) (elektriciteit en stromend water aanwezig)
- betonplateau 10*5
-paddock 40*5
- kleine 2 hectare land voor de drie paarden.
-gebruik buitenpiste 20*60
-gebruik poetsplaats

Brok kun je kopen aan normale prijzen
hooi 75 euro per grote baal
voordroog 50 euro per grote baal
stro 40 euro per gigantische baal
vlas 5 euro per pak.

Gemiddeld ben ik voor de twee in de winter ongeveer 350-400 euro kwijt
in de zomer 180-200

over het jaar gezien komt dat ongeveer op 150 euro per paard.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:27

nu:
195:
volpension, alleen brok zelf aanleveren, 20+ kilo hooi, direct aan het bos, buitenbak, box 3.5 bij 3.5, direct aan het bos

vanaf volgende week:

175, aanleunwoning van een pensionstal zeg maar..
24/7 weide met grote schuilstal (doorgang kan verkleind worden in de winter) die ik deel met een weide en rijmaatje..
hooi inclusief, gebruik van 2 buitenbakken, longeercircel, kleine binnenbak. Optioneel tot het tijdelijk binnenplaatsen bij strenge vorst (niet bekend of mijn pony zware vorst winterhard is namelijk) of ziekte.. 10 minuutjes stap naar het bos.. Enige wat we zelf moeten doen is de weide mestvrij houden.

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:34

ik ben van stal veranderd en daar betaal ik nu 265 euro per maand , mijn paard staat nu ook op een 4 sterren manege waar we erg veel tot onze beschikking hebben :

Ruime stal met vlasbed

- Weidegang

- Stapmolen

-Gebruik binnen rijhal van 20x40m.

- Grote buiten rijbakken met eb en vloed bodems voor een optimaal rijcomfort.

- Gebruik hindernismateriaal

- Onbeperkt gebruik poets- en spuitplaats met warm/koud water

- paard of pony wordt 5 keer per dag gevoerd: droog kuilgras 3 keer er dag en 2 maal basisbrok/granen mix per dag inclusief toedienen eventuele medicijnen of supplementen. je kunt er voor kiezen om uw paard of pony eigen brokken te (laten) geven, dit kan tegen een meerprijs van 25 euro per maand.

- Alle stallen worden 6 dagen in de week gemest

- Van maandag t/m zaterdag worden de paarden en pony’s een paar uur in de wei, paddock of in de stapmolen gezet, op zon- en feestdagen moeten de pensionklanten het zelf doen. Tegen een meerprijs van 25 euro per maand doen wij uw paard of pony een masker op of beenbeschermers om.

- Ontwormen en intenten is verplicht. Eventuele verzorging van inentingen, ontwormen en hoefsmid (kosten entingen, ontwormmiddelen en hoefsmid niet bij prijs inbegrepen)

- Zadelkast

- Gezellige verwarmde kantine met koffie/thee en frisdrank automaat
- Tegen meerprijs van 25 euro per maand verwisselen wij de dekens van uw paard of pony.

- Tegen meerprijs is het mogelijk uw paard te laten trainen door ons.

Weidegang is het gehele jaar door mogelijk. Afhankelijk van de gesteldheid van de weiden kan deze periode worden ingekort. Indien geen weidegang is toegestaan wordt als alternatief de stapmolen of los in de binnenbak/paddock gebruikt. Weidegang, stapmolen of losgooien wordt 6 dagen per week verzorgd door een medewerker van de stal. Gebruik van de weide is 7 dagen per week toegestaan.

dat wat er allemaal aanwezig is heb ik even gekopieerd en geplakt :p

ik ben er erg tevreden en mijn paard heeft het ook flink naar der zin .

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:51

Ik betaal €50 all in met keuze nachts op stal of 24/7 buiten.
Buitenbak en ruime stallen thats or.
Ik sta bij een boer met een mini jaarling.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:57

Heb niet alles gelezen maar volgens mij heb ik de duurste pension....

Betaal 415 euro per maand incl alles. Alleen in het weekend zelf binnen zetten en de paddock poepscheppen.

-Binnenbak en 2 buitenbakken (Achterberg)
-stapmolen
-paddocks
-24/7 weiland
-stallen vanaf 3x3
-3 longeer circels waarvan 2 met achterberg bodem
-onbeperkt voordroog
-brokken
Laatst bijgewerkt door Paard2014 op 28-06-16 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:02

"een paar uurtjes buiten" vindt ik altijd zo'n dooddoener.. dat kan 2 zijn.. kan ook 8 zijn.

Ik heb nu mensen in pension staan voor 200 euro.
Pony heeft een ruime box (3 bij 3,5) en nu eigen paddock omdat ze geen volle dagen op de wei mag (staan die van mijzelf wel).
Eigenaren zetten haar op het land en ik haal haar eraf zodat ze paar uurtjes in de kudde staat.
Soms zet ik haar zelf op en van het land als het beter uitkomt.
Straks in de winter komt ze gewoon volledig in de kudde op de paddock.

Ik heb keuze voor hooi bij hen gelaten, dus apart hooi voor ze besteld.
Verder voeren ze een eigen vitaminebrok omdat dit hooi niet toereikend is in vitamines en mineralen (maar wel heel goed voor het afvallen).
Paarden blijven met goed weer 24/7 buiten, met regen komen ze de nachten in stal.
Wel staan ze minimaal van 8 tot 22 los met mogelijkheid om de stal in te lopen. Ook in de winter.
Stallen mest ik, de eigen paddock nu mesten ze zelf uit. Gewoon kwestie van goede afspraken maken.
Verdere facaliteteiten? Er is een bak van 20x40 die is alleen niet zo recht (wordt nog geregeld). Stromend koud water en een solarium. Bak mogen ze overal voor gebruiken.

Het is niet ideaal voor de meeste, maar voor hun gelukkig wel. En we zitten in een zeer dure omgeving wat de prijs toch wel omhoog helpt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:06

Die van mij is ook aardig duur..

320 per maand. Wat heb je daarvoor?
- buitenbak 20-40 die met veel regen zwaar is
- binnenbak met slechte harde bodem 33-13 oke met slecht weer kan je tenminste binnen iets doen
- elke ochtend op zondag na 1 uur buiten gezet in kleine paddock
- veeeel kuil
- veeeel stro
- grote kast
- longeerkraal

- zelf mesten
- zelf krachtvoer
- zelf mag je nog 1,5 uur in de paddock zetten (doen we onderling met stalgenoten waardoor t 3 uur word meestal)
- half uur stappen van t park

Nu dit jaar voor t eerst heeft de stal 24/7 toegang op t land waar mijn paard op staat
Dan kost t €210 voor:
- 24/7 land
- met slecht weer op stal met kuil + wordt weer buiten gezet smorgens
- toegang tot bak etc
- houdt stal en kast aan

Ben wel rustig aan t kijken naar een stal die goedkoper is + waar paard in de winter meer buiten komt...

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:07

Ik betaal nu €125,00 per maand.
Inclusief;
- Onbeperkt hooi (of kuil als je dat wilt) in slowfeeders
- Binnen en buiten zetten (In de zomer weidegang, in de winter een soort van paddocks)
- Uitmesten
- Krachtvoer voeren
- Dekens wisselen, evt. mok of iets anders behandelen (zelfs vlechten doet ze)

Eigenlijk alles, moet alleen zelf krachtvoer betalen. Maar dit wil ze zelfs wel halen, en dan aan het einde van de maand komt het bij de rekening op. Net als mestonderzoek en wormenkuur.
Beschikken niet over een bak of andere luxe, maar huur een bak voor 25 euro per jaar en dit is op stap afstand. En in de zomer mag ik in het land bordjes uitzetten om te rijden.
Er zijn maar 4 stallen, dus het is altijd lekker rustig!

Ik sta trouwens in Friesland.

Edit; Mijn paard staat nu dag en nacht buiten. Maar dit is allemaal in overleg, als ik mijn paard binnen wil hebben dan is dit ook mogelijk.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:14

Bij ons is het 140 euro per maand, inclusief:
- Genoeg buiten staan in de winter in verschillende paddocks
- 2x per dag biks
- onbeperkt hooi
- 's zomers 24/7 buiten

Als je bij wilt voeren moet je dat uiteraard zelf aanschaffen, dat wordt bij ons via een groothandel geregeld dus iedereen koopt zijn voer op stal. In de winter komt het vlas à €5 per pak erbij.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:16

260 voor pony
280 paard
zomers dag en nacht op de wei 190
alleen over dag op de wei en nacht binnen
pony 290
paard 310

wij hebben
1 binnenbak 2e is in aanbouw
buitenbak
menplaat
uitrijmogelijkheden in de polder
3 paddoucks
2 longeercirkels
eigen zadelkast
solarium (1euro)
spuitplaats met warm en koud water
incl mesten en opstrooien
incl 2x p/d kuil en biks.

dag en nacht weide is groepswei
overdag eigen wei

ook hebben wij een stapmolen maar hier moet je nog extra voor betalen en dit is dan afhankelijk van aantal dagen

winter hele dagen op stal (helaas) =(

ook moeten we zelf de paarden in en uit de wei halen,
tenzij je dit onderling kan regelen.
Laatst bijgewerkt door kimberlyve op 28-06-16 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:18

Bij ons 125 pm.

Hiervoor staat hij 24-7 buiten op het land. ´s winters met ruwvoer. Er is 1 buitenbak, spuitplaats incl warm water, eigen zadelkast, longeerkraal, bos en strand om de hoek :+

MaseyZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:23

Wat mij opvalt is dat er bij zoveel (dure) stallen slechts 6 keer per week wordt uitgemest. De 7e dag mogen ze wel opeens in hun eigen mest blijven staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:28

Ik betaal zelf EURO 280,00 in de regio Zuid-Holland

-25 minuten met de auto vanaf huis
- 3,5x3,5 box
- paard wordt soçhtends op het land gezet, zelf binnenhalen, mag ook dag en nacht.
- 1 keer per week wisseldienst in de winter. Paarden staan dan 3 uur per dag in een groep in de paddock.
- 2x pd kuil, 2x pd biks, dit is inclusief, zelf kies ik er voor bakjes met ander krachtvoer klaar te zetten
- hele kleine binnenbak, hier mag ook in losgegooid worden.
- 20x60 buitenbak
- kleine keet als kantine
- spuitplaats met koud water
- mini zadelkastje, maar extra ruimte om zelf een grotere kast te plaatsen.
- longeercirkel
- 2 paddocks, waarvan 1 als longeerbak gebruikt mag worden als hij leeg is.
- hele goede sfeer, geen soapseries aan de gang!

Edit: zelf stal mesten, en zelf land mesten!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:31

MaseyZoef,

Het is echt niet zo dat ze van een dagje overslaan gelijk vervuild staan ;).
Natuurlijk is het prettig als ze iedere dag een schone stal hebben waar geen drolletje meer in ligt, maar noodzakelijk is het niet, noch is het slecht voor de gezondheid als er af en toe een dagje is waarin het niet gebeurd.

vraag is ook 'wat is mesten'. alleen drollen verwijderen, of ook leegtrekken, of drollen en natte plekken + opstrooien?

ik zie menig stal die daar wel duidelijker in is.. Zo zie ik af en toe een stal langskomen die meldt:

ma-vrij drollen wippen en opstrooien
zaterdag leegtrekken en volledig schoon stro

in zo'n geval is er echt niets aan de hand op zondagavond..
zolang er voldoende wordt opgestrooid om een paard wel droog te laten staan toch?

(al zie ik persoonlijk ook liever dat de drollen er gewoon dagelijks even uitgaan, ook al legt mijn vrind ze keurig in een hoekje bij de muur).

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:34

Hier in Noord-Holland betaal je gemakkelijk €350,- voor volpension. Aantal stallen met alleen buitenbak en zelf mesten zit je zo rond de €150,-. Ik heb gelukkig mijn eigen stalletje dus betaal niets :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:02

In de zomer betaal ik 75 euro. Hiervoor staat ze 24/7 buiten en is er een buitenbak ter beschikking. Er zijn ook stallen als dat nodig is. Maar ik heb haar liever buiten ;) Momenteel is ze met pensioen, dus ik heb er geen last van dat er geen binnenbak is!

In de winter betaal ik 175. Hiervoor krijgt ze dan een stal 's nachts en wordt ze binnen en buiten gezet. Ze krijgt dan ook wat meer brokjes.

Ik sta trouwens in Drenthe ;)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:08

150, volpension.

- paarden staan in de zomer 24/7 buiten op een ruim stuk grasland.
- in de winter staan op in een stal, 4 x 4, met vlas.
- stallen worden voor je gemest.
- paard wordt voor je gevoerd.
- paarden staan in de winter overdag met 2/3 op een paddock.

Nette stal, prachtig stalgebouw.
Ruimte voor 5 paarden.

En natuuuuurlijk gaan de eigenaren ook wel eens weg en vragen ons dan eens de stal op te ruim en de paarden buiten te zetten, maar dat doen wij met liefde! :)

Tevens nog een plekje vrij! In Drenthe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:14

MightyJoe schreef:
ben nu toch wel blij dat ik in groningen woon. Al die hoge prijzen rond de randstad!

Ik woon ook in de randstad (nabij Rotterdam) en ik betaalde 130 voor mijn stalling. Ook hier is gewoon goedkope stalling te vinden. Gelukkig.