chevax schreef:Ik snap echt niet hoe mensen voor bedragen rond de €150,-€200,- volpension kunnen aanbieden. Dat kan toch helemaal niet.
Ik vind het ook heel bijzonder. Zit in regio Noord-Holland maar hier in de buurt kun je echt niets vinden met een (fatsoenlijke) binnenbak voor minder dan 300/350 euro voor zover ik weet.
Stond eerst op een pensionstal vrij dicht in de buurt (350pm exclusief stapmolen)
- 3x3 box
- inclusief binnen- en buitenzetten doordeweeks, voeren, mesten (alleen vlas)
- 2x pd ruwvoer, 3x pd krachtvoer (Havens draversbrok), ander voer is toegestaan, maar zit niet bij de stalprijs in
- szomers 8-16 buiten, swinters sochtends enkele uren in de paddock
- 20x40 binnenbak (bodem szomers vrij stoffig, wel regelmatig gesleept)
- 25x50-55 buitenbak (vrij goede bodem, scheve verhoudingen)
- (verwarmde) kantine om te zitten
- spuitplaats met warm (gratis) en koud water
- solarium (1 euro per 20 minuten)
- stapmolen (30pm extra + 2,50 per keer dat ie erin wordt gezet door stalpersoneel)
- beetje krappe zadelkast maar mocht zonder problemen een tweede in gebruik nemen als die over was
- overdekte longeercirkel (op zich goede bodem maar wel regelmatig heel stoffig)
bovenal heel goede sfeer op stal

Vanwege afmetingen van de bak eigenlijk had ik het in gedachten staan om te verhuizen volgend jaar (ivm het willen hebben van een Z baan) maar m'n huidige stal kwam per toeval onder m'n aandacht en daarom heb ik besloten eerder te gaan verhuizen.
15 minuten met de auto:
- 3,5x3 (of 3,5x3,5?) box
- inclusief binnen- buitenzetten doordeweeks, voeren (zelf mesten)
- 3x pd ruwvoer, 3x pd krachtvoer
- szomers 10-gewenst buiten, swinters sochtends in de paddock, bij onbegaanbaar mogen ze ipv in de stapmolen
- 20x60 binnenbak (Agterberg)
- 20x60 buitenbak (Agterberg)
- (verwarmde) kantine
- spuitplaats met warm (1 euro voor 15 minuten) en koud water
- solarium (1 euro per ? minuten)
- stapmolen (16 euro pm)
- vrij ruime zadelkast
- overdekte longeercirkel (in midden van stapmolen, met Agterberg)
- rijvereniging letterlijk om de hoek (voor wedstrijden) en vanaf januari willen ze op stal 10x per jaar wedstrijden gaan organiseren dus dat is voor mij echt ideaal
En gelukkig ook hier heel goede sfeer op stal!
Voordeel van deze stal is dat je zoveel zelf kunt doen als je wilt alsmede ook zo uitgebreide service kunt krijgen als je wilt. Je betaalt precies voor wat je gebruikt. Basisprijs is zo'n 260 euro (dit is inclusief paddock of stapmolen swinters en op het land zetten szomers, voeren en hooi) en wat je gebruikt aan bodembedekking (keuze uit 4 of 5 soorten) en voer (keuze uit veel merken en soorten) en extra service betaal je extra per maand.
Voor mij komt het op zo'n 380 euro pm uit, dit is met zo'n 8 balen bodembedekking pm, 3 zakken voer, extra hooi en op zaterdag binnen- en buitenzetten. Wel mest ik dan zelf uit want die service vind ik dan net weer ff te duur voor erbij