Stal aanklagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nixss

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:55

Wat een verhaal zeg,en dan denk je dat je je paard veilig op een pensionstal kan stallen !!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 01:33

Nou kom eens met je verhaal,ik ben nu wel heel nieuwschierig !!! :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:37

Oh dit is die stal waar Anjo en Stalker zo slecht werden verzorgd toch? Super dat ie nu weg is! :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 21:03

Sorry ik had het erg druk dus ik heb geen tijd meer gehad hier te posten!

Afgelopen maand werd meerdere mensen bekend dat het gewoon echt niet klopte op de stal.. er werd gewoon niet of nauwelijks gevoerd.. de voerbuurten werden vooral smiddags gewoon overgeslagen en ook de stallen werden nauwelijks uitgemest. Er is toen tussen een aantal pensionklanten de afspraak gemaakt met zn alle van die stal te vertrekken. Dit lekte uit en werd toen erg belemmerd door Ben en Mariek. Uiteindelijk hebben ze toch weten te ontsnappen en hebben hun paarden ergens anders onder gebracht.

Ik kwam opeens per toeval een oud pensionklant van Hoofddorp tegen die er voor vrijdag nog altijd stond met haar pony's. Zij is die vrijdag vertrokken namelijk. Er was al een poos het verhaal gaande dat het contract van Ben en Marieke zou aflopen in februari. (Ook ik heb dit in juli nog te horen gekregen) Ben en Marieke hebben tot op de laatste dag vol gehouden dat de stal gewoon onder hun toezicht zou blijven naar de pensionklanten die toch vragen begonnen te stellen. Ze hebben vooral een vrouw met een klein zwart shetje bedonderd die nog weinig van paarden af wist... zij vertrouwde volledig op de goede zorgen van de stal.. en kon de negatieve berichten maar niet geloven en geloofde steeds blind wat Ben en Marieke haar wijs maakten. Stelletje R*tzakken dat het zijn! Tja en dan lekt het uit en hebben ze geen poot meer op te staan.. het contract is beeindigt en alles en iedereen moet van de stal verdwijnen.

Ze moesten prompt van de een op de andere dag verdwijnen van die stal. Van van Arkel (bewoonster en eigenaar van het erf) mochten ze niks meer op het erf doen met de paarden (logisch zij was er helemaal klaar mee.)

Ook hoorde ik dat de mest die Anjo en Stalker als laatst hebben achtergelaten er tot op die laatste dag nog steeds gelegen heeft. Ook de stal van een pony die na ons vertrokken was. (wat erg toch!? en dat met wormenbesmetting!!) En wat ze dan doen... ze hebben een trekpaard met ernstige hoefproblemen en andere pony's gewoon in mijn oude stallen gezet wat dus nog vol strond lag en zelfs het risico op wormen had!? Ook hebben ze de laatste paar dagen geen hooi meer gehad want dat hebben ze niet meer bijbesteld natuurlijk en ook het krachtvoer was al enige tijd op. Toen ze dat ontdekte zijn ook zij behoorlijk uit hen naat gegaan!

Aangezien er ook nog eens een hoop katten rond liepen die zich om de haverklap voortplanten zijn ook deze dieren de dupe geworden van hun praktijken. Inmiddels zijn alles katten van het erf opgevangen door de dierenopvang in Lisse. Toen Ben en Marieke radeloos waren probeerde ze nog een laatste poging bij die eigenaresse van het trekpaard aangezien zij rechten heeft gestudeerd. Gelukkig heeft zij ze gewoon naar een advocaat gewezen want ze hadden echt geen poot om op te staan!

Ik denk serieus dat als we met zijn alle samen komen we nog een flinke schadeclaim kunnen eisen. Er zijn een hoop dierenartskosten gemaakt tijdens het verblijf op hun stal. Tevens moeten we toch kunnen zien te voorkomen dat deze mensen door gaan met deze praktijken op een andere lokatie. :(
Voor de mensen die naar de meeting komen. Ik bericht jullie zo spoedig mogelijk over de tijd en datum!

(ps. Er zijn ook foto's gemaakt van de lege stallen die er zo slecht bij stonden)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 11:50

Voor de mensen die meer willen weten over de meeting.

Deze zal plaatsvinden op aanstaande zaterdag 17 maart om 20:00 te Haarlem.

Voor meer informatie kun je mij mailen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:00

zaterdag is het 19 maart

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 17:01

uww.. stom ja 19 maart uiteraard!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:47

ik werd ook gewezen op dit topic.... ik kan alles beamen wat hier over deze stal gezegd is! ik heb vele mensen gesproken die daar vandaan komen, mijn ervaring is dat deze mensen gek zijn, knettergek zelfs!
Ik kende deze mensen van toen we samen in pension stonden bij een manege, zij hadden toen alleen nog de pony en de merrie. Op een dag werd ik gebeld dat ze een eigen pensionstal gingen beginnen en of ik wilde komen. Ik ben geweest en kende de stal nog toen deze nog gerund werd door dennis en Chris. Prima locatie en superbak...
Ik ben dus gekomen met mijn 3 paarden. na een korte tijd vroeg M mij of ik geen mede eigenaar wilde worden.Na een paar goede gesprekken ben ik mt hun in zee gegaan.Al snel werd me duidelijk dat de zaken niet gingen zoals we hadden afgesproken. Paarden kregen te weinig stro, en hooi. Toen ik ze hierop aansprak flipten ze totaal! Ze kwamen de afspraken niet na en ik ben al snel weer vertrokken. later hoorde ik van verschillende mensen van deze wanpraktijken... Ik kan er niet over meepraten dat ze geen eten kregen omdat ik vrij snel mijn biezen heb gepakt.
Ik ben van mening dat mensen die zo met dieren omgaan aangepakt moeten worden. Dit is te erg voor woorden, hoe kan je over de rug van paarden proberen geld te verdienen? er moest best wel veel huur betaald worden voor deze locatie, en als je dan uitrekend wat je kwijt bent aan fourage is er weinig winst te behalen. Hun eigen dieren stonden dan gratis, maar je moet er veel voor opofferen.... Dat is een keuze die je dan maakt, maar als dan blijkt dat er bezuinigd wordt op voer etc heb ik hier geen goed woord voor over....

Ik hoop dat deze mensen niet elders hun praktijken voort gaan zetten, dit zijn geen paardenmensen,maar mensen die hopen geld te genereren met het runnen van een pensionstal.

Laat dit een waarschuwing zijn voor een ieder die ooit met hun in zee willen gaan....

En de naam van de stal..de "plus" staat voor alle extras die zij hun pensionners bieden...laat me niet lachen... stumperds zijn het, en ik hoop van harte dat geen enkel ander dier nog in hun ondeskundige handen valt!

NHE_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:23

Misschien kunnen we hier afspreken dat als iemand van ons ooit hoort dat deze B en M WEER een nieuwe pensionstal gaan beginnen we dit hier melden?
Dan kunnen we misschien met z'n allen actie ondernemen.

Het lijkt mij dat we er alles aan moeten doen om te voorkomen dat er nog meer paarden (en eigenaren) gedupeerd worden door deze onprofessionele geldkloppers (en dierenbeulen!!)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 08:48

Zeker.. Als ik iets weet houd ik jullie opde hoogte.

Ik wacht alleen nog wel op de verhalen van oud-pensionklanten die naar mij toe gemaild zouden worden. Mensen met ervaringen? Deel ze! Hoe meer ik straks verzameld heb hoe meer we iets kunnen doen. Ik heb al 2 verschillende instanties gemaild. Nu nog even afwachten...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:57

Ik las in je verhaal dat de katten zijn opgevangen bij Dierenopvang Lisse. Ik woon in het dorp naast Lisse dus vraag me een beetje af waar deze stal gevestigd is, wie weet kan ik je dan wel helpen met ervaringen van mensen. Mijn moeder en ik kennen redelijk veel mensen in deze regio met paarden.

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:14

Wat is er trouwens uitgekomen bij de meeting?
Ik heb trouwens afgelopen week stage gelopen bij de zorgboerderij wat voor de stal zit. Alle paarden en mensen zijn daar weg. Ze hebben alleen hun troep daar achtergelaten, dus nog stallen vol met mest.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:38

Ik denk niet dat er op internet gesproken wordt over wat daar uitkomt ;)

metternich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:12

Sjeintje schreef:
Ja, vertel! Dit wil ik ook wel weten. Ze gaan toch niet ergens anders beginnen ofzo?
Ken een meisje die bij Starro staat en die is daar ook een paar jaar geleden weggegaan met een hoop troubles.
Gelukkig ga ik naar het Kabel, alhoewel ik mij wel afvraag of ze gaan verhuizen vanwege de nieuwe 380kv.
Iemand vertelde dat ze naar het terrein van boer Birks gaan aan de Hoofdvaart, weet iemand hier iets meer van?

Hahaha, volgens mij ben ik dat, ben 38 maar zie er volgens mij dus goed uit!!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:19

Ik hoop dat deze mensen vreselijk hard aangepakt worden en geen kans meer krijgen uberhaupt met dieren aan de gang te gaan.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:20

ik zou in ieder geval een melding maken bij de Dierenbescherming ik denk dat je voor de rest niet veel meer kunt doen.
je paardjes hebben het nu in ieder geval goed en dat is het belangrijkste