Paard van een ander verwond, ik aansprakelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:10

Grit schreef:
LDRD, dat laatste klopt dus niet, ook weer uit eigen ervaring.

Vertel :D .

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:11

cocktail schreef:
als eigenaar ben je gewoon verantwoordelijk voor je eigen paard, zou wat zijn als dit soort ongelukjes gebeuren en de stal eigenaar steeds aansprakelijk word gesteld.

ps en waarom is ze niet gelijk komen kijken?

als een paard op een pensionstal staat, waar alles voor je gedaan wordt, ben je niet verplicht om dagelijks langs te komen...
en als het om een klein wondje gaat, tja, dat heeft een paard zo vaak wel eens...

ik vind dat TS wel nogal licht omgaat met haar foutje... dat het paard meegekomen is, vind ik niet haar schuld,
maar ze had de wond niet zelf moeten beoordelen als ze er helemaal geen verstand van heeft...
veroorzaak ik een wond aan het paard van iemand anders, dan ben ik wel zo eerlijk om even een DA te bellen voor een goede opinie...

maargoed, de verzekering zal het wel oplossen, en beide partijen hebben er hopelijk uit geleerd?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:15

Ulfeino schreef:
Ik heb geen idee hoe het zit met wie wel of niet verantwoordelijk is, maar ik zou er zelf niet blij mee zijn als iemand zijn/haar paard(en) uit de wei haalt en dan de mijne mee liet lopen omdat degene de handen vol heeft aan zijn/haar eigen paarden.
Vind het wel jouw schuld dat dit is gebeurd, want jij hebt hem mee laten lopen, als je je eigen paarden één voor één opgehaald had was dit hoogst waarschijnlijk niet gebeurd.
Wel vind ik dat je het keurig afgehandeld hebt door het paard gelijk te behandelen en de eigenaar te bellen.
Vind daarentegen dat de eigenaar erg in gebreke is gebleven door niet gelijk naar het paard te gaan kijken, want dat doe je toch als je hoort dat je paard gewond is geraakt?

en wat dan als de eigenaar was gaan kijken?
dan had zij gezien dat de wond schoon was en nouwlijks bloede en er verder dus niet spectaculair uit zag, dus had ze de DA waarschijnlijkook niet gebeld (had ik iig niet gedaan, paarden hebben nu eenmaal af en toe wondjes en niet voor elk wondje bel je de DA)

_JL_

Re: Paard van een ander verwond, ik aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:17

maar dat er aan zo'n diepe wond niets te zien is, lijkt mij maar bizar?
al valt daar via i-net niet over te oordelen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:18

Dat is helemaal niet zo raar. Als het er recht in gegaan is en niet breed is kan het van buiten een hele oppervlakkige wond lijken.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:21

wat ik van TS begreep is, dat het er uit zag als een ondiep sneetje en dat het nauwelijks bloede.
en als het niet zo warm was geweest en niet zo veel vliegen, dan was er nu waarschijnlijk ook niets aan de hand geweest.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:23

dat heb ik ook gelezen, maar een wond van 4 cm die eruit ziet als een ondiep sneetje?
maar ik stop erover, ik heb het zelf niet gezien...

hoop dat ze met de verzekering een oplossing vinden :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:31

_JL_ schreef:
dat heb ik ook gelezen, maar een wond van 4 cm die eruit ziet als een ondiep sneetje?

Als de wond niet opstaat zal het misschien niet gelijk opvallen.. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de spitse punt van dat hek eruit zag. Of het een "dikke of een dunne punt" was.

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:31

om nog een laatste reactie te geven.
Ik zag zijn ingewanden zitten.. je kon zo 5 cm naar binnen kijken.
(TS heeft dat niet gezien, vanwege een vochtbult)
Dus BARBAR niet zomaar oordelen dat ik de DA niet zou bellen.
Wie ben jij om te mij te veroordelen?
Dat doen bekenden van mij wel en die weten dat ik zo niet ben.

Maargoed gisteren hebben TS en ik lekker bij gepraat.
En papieren van de verzekering ingevuld.
En daar is het klaar mee.
We zijn weer maatjes en met het paard gaat het weer goed.
Dus dit topic is nu totaal overbodig geworden en heeft helemaal geen nut meer.

Van mij mag er een SLOTJE op!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:39

@dontido, ik veroordeel je helemaal niet, ik probeer je juist te verdedigen, ik neem namelijk aan dat je niet bij elk wondje de DA belt? als je dat wel doet sorry hoor!!!!!
dit is al de 2e keer dat je mij zo aanvalt!!!!
wat heb ik je ooit gedaan???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:07

@dontido

Wil je ons wel laten weten hoe het afgelopen is w.b.t. de verzekering?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:22

_JL_ schreef:

Dat kan zeker wel.... Ik heb zelf een keer een diepe wond gehad, die er als een klein sneetje uitzag. Als de wondranden zich over de wond heensluiten kun je dat helemaal niet in de gaten hebben. Dan had je bij mij ook gedach't...oh...het is een onbetekenend oppervlakking sneetje. Echter, als je de wondranden uit elkaar trok, zag je hoe diep het was. En bloeden deed het bij mij ook nauwelijks. Stel je maar eens een operatiewond voor...dat bloedt ook niet als een rund....anders zou je niet kunnen opereren. En een operatiewond wordt uit elkaar gehouden door wondspreiders. Als je dat niet zou doen, zou ook een operatiewond als een oppervlakkig sneetje gezien kunnen worden.

Ik ben ORUN gediplomeerd paarden EHBO-er en ik heb daar geleerd dat je altijd even moet kijken of je de wondranden kunt spreiden om zo de wonddiepte te bepalen. Maar als je niet deze achtergrond hebt, kan ik me goed voorstellen dat een dergelijke wond verkeerd ingeschat wordt.

Ik denk dat de TS en de eigenaar van het paard zoiets de volgende keer wel zullen doen...dus een wijze les. Gelukkig ook een les die met een sisser is afgelopen voor het paard.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:32

Als het hek niet in goede staat verkeerd , bv. met scherpe randen eraan.
Dan kan de eigenaar van de pensionstal er nog aansprakelijk voor zijn.
Nalatigheid van de veiligheid voor ruiter en paard.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:41

Aangezien alles is gezegd en de TS en de eigenaar van het paard hebben aangegeven hier verder zelf uit te komen plaats ik hier op verzoek een slotje.