x_Marr schreef:Dat vind ik sowieso al een absurde reden

Gelukkig zijn er genoeg mensen die dat wél begrijpen, de paardeneigenaren dus. Niet dat ik het voor het geld zou doen, rijk wordt je er niet van, daarvoor is een paard houden te duur.
x_Marr schreef:Waarom ingenomen? Sinds wanneer is iemand pas betrouwbaar als diegene betaald? Dat slaat toch gewoon nergens op?
Dat is de ervaring die veel mensen met bijrijders hebben opgedaan. Dus het slaat wel degelijk ergens op.
x_Marr schreef:Dus jij vind het niet lekker om een paar dagen in de week andere dingen te kunnen doen, dat je dan niet moet haasten om naar je paard te gaan en dat je paard dan te weinig beweging krijgt?
Ik hoef me nooit te haasten naar stal, veel anderen denk ik ook niet. Paard krijgt niet te weinig beweging als ze lekker op het land staan. Het is dus helemaal geen "gunst" om iemands paard te rijden.
x_Marr schreef:En nee, een paar een uur huren op een manege is ook niet gratis, maar daar hoef je ook niet uit te mesten/ te voeren. Dus dan sta je aardig quit als je dat wel doet en daarvoor mag rijden.
Maar dus niet als je niet hoeft uit te mesten en andere dingen hoeft te doen behalve rijden. En dat wordt weer rechtgetrokken door betalen om te mogen rijden op iemand paard.
x_Marr schreef:En eerlijk gezegd zou ik geen bijrijder willen die alleen maar wil rijden, dan heb je dus een bijrijder die geeneens een passie voor paarden heeft...

Wat doet ze dan als ze een keer niet kan rijden?
"Geeneens" passie voor paarden... hoe kom je daar nu bij? Er zijn zat mensen die graag poetsen en rijden alleen geen zin hebben in vies en zwaar uitmest werk (ik ben daar één van, heb dan ook mijn paard naar een pensionstal verhuisd en "eigen" stal opgegeven). Dat betekend natuurlijk niet dat die mensen gelijk je paard verpesten, slecht zijn voor het dier?
x_Marr schreef:Je ontlast de eigenaar toch een paar dagen, waarom zou je daarvoor moeten betalen?
Ik denk niet dat je het zo kunt zien, in de meeste gevallen. Tuurlijk zijn er best mensen die écht tijd te kort komen en willen dat beest gereden wordt, of tijdelijk uitgeschakeld zijn. Die help je misschien wel uit de brand. Maar er zijn zat eigenaren (ik dus ook) die gewoon niet elke dag rijden, paard staat prima op de wei, maar als iemand anders er ook lol aan kan beleven en daardoor mijn paard wat extra wortels krijgt vind ik dat ook prima. Ik heb geen dringende hulp nodig hoor, ik hoef ook niet "ontlast" te worden. Paarden houden is hobby, geen gedwongen noodzaak wat men niet aan kan.
x_Marr schreef:Als de eigenaar alle tijd van de wereld heeft is er dus ook geen bijrijder nodig.
Niet nodig, nee. Maar het is prima als iemand mijn paardje wil rijden op de dagen dat ik er zelf toch niet ben. En voor niets gaat de zon op, je kunt niet verwachten dat je mijn prachtige, superlieve en dure (
) Fries gratis kan rijden 4x in de week en vaak meer.
Ik weet dat je niet direct op mij reageerde, maar ik vind wel dat je behoorlijk het verhaal zo probeert te draaien dat jullie bijrijders een godsgeschenk uit de hemel zijn. Ik zou zeggen: wees blij als je een supergaaf paardje kunt vinden die je voor een kleine prijs meerdere malen in de week mag rijden. Waren die eigenaren er niet die dat toelieten, dat had je niks te rijden buiten je manegeles om. Niet om denigrerend te doen, maar ik vind je een aardig grote mond hebben.