Besodemieterd door Equifashion.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:47

Bestellen zou ik er nooit doen, maar dat heeft nog een andere reden en dat is mijn ervaringen met Wicca`s ruitersport en nu ik weet dat deze personen het zelfde zijn.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:48

Gangster, waarom bestaat Wica niet meer en is het nu veranderd in Equifashion??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:49

Gangster schreef:
steinstein schreef:
Gangster, je geeft aan het netjes te willen oplossen, maar je wacht eerst tot de rijbroek terug gestuurd is, volgens mij wacht de TS al heel lang op haar JUIST bestelde produchten. Geef duidelijk aan op je site welke maten en kleuren je hebt. Je koopt partijen op en hebt daardoor niet alle maten of kleuren op voorraad. Vermeldt dat voorkomt een hele hoop ellende. Als je weer beter te boek wil komen te staan zorg dan dat je het goed oplost. Niet l+llen maar doen.

Ook hierbij word het al steeds meer aangegeven bij de producten
Omdat wij duizenden producten op de site hebben kan je dat niet in 1 dag aanpassen
Maar zeker komt dit ook goed op korte termijn!

Je hebt systemen die dit automatisch voor je doen. Jij kunt zelf aangeven wanneer een status moet verspringen.
Bijvoorbeeld.
>5 = uit voorraad leverbaar
5-2 = slechts enkele stuks voorradig
1 = nog maar 1 artikel voorradig
0= het artikel is helaas uitverkocht.
Het enige wat jij hoeft te doen is zodra je een nieuwe lading producten binnen hebt invoeren hoeveel je er waarvan hebt (waarvan ik vermoed dat je het toch al doet omdat je administratie anders echt een zooitje wordt) en het systeem vertelt je klanten automatisch wat ze kunnen verwachten. Je kunt zelfs een functie instaleren dat klanten autmatisch een mailtje krijgen als het artikel wat zij graag willen weer leverbaar is zodra ze hun e-mail adres achterlaten.

Ik krijg het gevoel dat jij het jezelf allemaal veel te moeilijk maakt. Je computer zou op ieder gegeven moment aan moeten kunnen geven wat je op voorraad hebt, wat je verzonden hebt in de afgelopen week en wat je voor mensen moet bestellen. Dit kan eigenlijk allemaal automatiseren.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is een week nadat jij een pakje verzonden hebt (weer: automatiseren, invoeren die hap op de dag dat je het verzend) een mailtje uit laten sturen of het product is aangekomen en of het naar wens is.

Je moet je webshop stroomlinenen, automatische programma's het werk laten doen, duidelijke lijsten hebben wat er is en waar het is, in welke maten en welke kleuren.

En precies leveren waar je klanten om vragen (dus een zilveren deken als ze zilveren dekens verwachten), en anders de klant op de hoogte stellen/vragen of het goed is als je wat anders leverd.

Jij bent er voor je klanten, niet andersom.

Apostrof

Re: Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:53

Bovenstaande systemen bestaan inderdaad. Mocht je je huidige systeem snel & safe omgezet willen hebben naar zo'n nieuw systeem (bijv. osCommerce), pb me dan maar even.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:55

Vjestagirl schreef:
Je hebt systemen die dit automatisch voor je doen. Jij kunt zelf aangeven wanneer een status moet verspringen.
Bijvoorbeeld.
Het enige wat jij hoeft te doen is zodra je een nieuwe lading producten binnen hebt invoeren hoeveel je er waarvan hebt (waarvan ik vermoed dat je het toch al doet omdat je administratie anders echt een zooitje wordt) en het systeem vertelt je klanten automatisch wat ze kunnen verwachten. Je kunt zelfs een functie instaleren dat klanten autmatisch een mailtje krijgen als het artikel wat zij graag willen weer leverbaar is zodra ze hun e-mail adres achterlaten.

Ik krijg het gevoel dat jij het jezelf allemaal veel te moeilijk maakt. Je computer zou op ieder gegeven moment aan moeten kunnen geven wat je op voorraad hebt, wat je verzonden hebt in de afgelopen week en wat je voor mensen moet bestellen. Dit kan eigenlijk allemaal automatiseren.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is een week nadat jij een pakje verzonden hebt (weer: automatiseren, invoeren die hap op de dag dat je het verzend) een mailtje uit laten sturen of het product is aangekomen en of het naar wens is.

Je moet je webshop stroomlinenen, automatische programma's het werk laten doen, duidelijke lijsten hebben wat er is en waar het is, in welke maten en welke kleuren.

En precies leveren waar je klanten om vragen (dus een zilveren deken als ze zilveren dekens verwachten), en anders de klant op de hoogte stellen/vragen of het goed is als je wat anders leverd.

Jij bent er voor je klanten, niet andersom.

Vreemd, dat er hier een spoed cursus gegeven moet worden hoe je een webshop moet runnen. Lijkt me dat je dat voordat je eraan begint al info bij andere over inwint???

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:55

Ook hierbij word het al steeds meer aangegeven bij de producten
Omdat wij duizenden producten op de site hebben kan je dat niet in 1 dag aanpassen
Maar zeker komt dit ook goed op korte termijn![/quote]

Bijvoorbeeld.

Jij bent er voor je klanten, niet andersom.[/quote]

Zoals aangegeven zijn we met een nieuw administratiesysteem bezig, en alles aan het omzetten
Uiteraard is de klant koning maar ik kan toch niks meer oplossen wat al gebeurd is en opgelost?
Dat het een negatieve ervaring is geweest van de klant voordat het was opgelost is gebeurd en gedane zaken nemen geen keer.
Ook zijn wij bezig met een nieuw programma voor de voorraadbeheer maar ook hier alles omzetten.
Soms is het weleens gebeurd dat er een cijfer verkeerd gezet was en dan komt het natuurlijk verkeerd in het systeem te staan.
Uiteraard terug te komen op de klant van de zilveren deken, ik had inderdaad deze moeten leveren als die er geweest was.
Maar die was er niet en ik had daar beter over moeten mailen op dat moment.
Sorry

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:58

HLPhoto schreef:
Bovenstaande systemen bestaan inderdaad. Mocht je je huidige systeem snel & safe omgezet willen hebben naar zo'n nieuw systeem (bijv. osCommerce), pb me dan maar even.

Wij zijn de voorraad helemaal aan het overzetten in excact
En hels karwei wat heel veel tijd kost.
Maar zeker bedankt voor het aanbod, je komt net te laat.
Dit systeem wat ik nu genomen heb is vreselijk duur!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:59

@gangster
Waarom gooi je de boel dan niet dicht voor een week om alles over te zetten.
Het is (bijna) onmogelijk om de boel up-to-date te houden als er ondertussen ook nog van alles wordt verkocht.
Ook qua tijd kun jij je helemaal focussen om alles in het nieuwe systeem te zetten en hoef je tussendoor geen pakketjes klaar te maken, mails/pb's te versturen en de topics hier op bokt bij te houden.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:00

Ik zie eigenlijk alleen maar verweren vanaf EF's kant..en géén oplossingen.
Ik vind het wel bizar dat je zegt: "Het gaat om de werking van de deken toch?"
Sorry maar dan ga ik toch zeker twijfelen aan de manier van verkopen en werken van EF..
Want, wat ik begreep was óók de werking niet goed van de deken.

En als het toch om de werking gaat..waarom bied je dan alsnog meerdere kleuren aan? Dan geef je mensen(klanten) een keuze. Dus vind het echt achterlijk dat je daarna met zo'n argument komt over de werking.. :n

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:01

Brainless schreef:
@gangster
Waarom gooi je de boel dan niet dicht voor een week om alles over te zetten.
Het is (bijna) onmogelijk om de boel up-to-date te houden als er ondertussen ook nog van alles wordt verkocht.
Ook qua tijd kun jij je helemaal focussen om alles in het nieuwe systeem te zetten en hoef je tussendoor geen pakketjes klaar te maken, mails/pb's te versturen en de topics hier op bokt bij te houden.

Dat redden we echt niet!
Wij hebben dit natuurlijk ook overwogen om dat te doen.
Nu is het gewoon nachtwerk om alles goed op de rit te krijgen.
Maar het komt goed.
beloofd = beloofd
Laatst bijgewerkt door Gangster op 06-06-10 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:02

Bluem schreef:
Gangster; je bent ontzettend goed in op dingen reageren die naast de kwestie zijn. Daarmee blijven mijn vragen nog steeds onbeantwoord, en dat zegt voor mij meer dan voldoende voor wat betreft het plaatsen van een bestelling bij jou.

Helemaal mee eens _/-\o_
Ik krijg ook geen reactie op mijn uitgebreide feiten.

Mananeh schreef:

En waar blijft het antwoord op deze vraag???

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:03

Frozenstar schreef:
Sorry maar dan ga ik toch zeker twijfelen aan de manier van verkopen en werken van EF..

En als het toch om de werking gaat..waarom bied je dan alsnog meerdere kleuren aan? Dan geef je mensen(klanten) een keuze. Dus vind het echt achterlijk dat je daarna met zo'n argument komt over de werking.. :n

Zoals aangegeven heb ik diegene net verteld dat die wel een punt had en ook hierin gelijk heeft gekregen.
Het heeft natuurlijk geen zin om constant hetzelfde aan te halen.
Ook wij proberen vooruit te kijken en geen fouten te maken die er in het verleden gemaakt zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:03

nou niet meer posten maar oplossen dus!

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:04

Lunatic schreef:
Bluem schreef:
Gangster; je bent ontzettend goed in op dingen reageren die naast de kwestie zijn. Daarmee blijven mijn vragen nog steeds onbeantwoord, en dat zegt voor mij meer dan voldoende voor wat betreft het plaatsen van een bestelling bij jou.

Helemaal mee eens _/-\o_
Ik krijg ook geen reactie op mijn uitgebreide feiten.

Mananeh schreef:

En waar blijft het antwoord op deze vraag???

Omdat er problemen waren met de webmaster en wij een handelsonderneming zijn
Daarom is de site van wica's ruitersport gesloten en van equifashion geopend
Mailadres is gewoon nog dezelfde gebleven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:04

Weet je wat het is Gangster, het komt hier allemaal over alsof je de ernst van de situatie niet inziet. Uitspraken als 'maar de werking is toch hetzelfde?' 'het kan gebeuren dat' 'jammer dat jij het niet begrepen hebt' geven aan dat je niet snapt waarom je klanten zich niet prettig voelen bij jou winkel.

Het zou je uitgangspunt moeten zijn dat het verkeerd invoeren van een cijfertje nooit kan gebeuren, dat je alles dubbel, driedubbel checkt voordat je iets invoert. Het zou je uitgangspunt moeten zijn dat als er iets niet leverbaar is jij niet meer rust totdat je het product alsnog gevonden hebt, of de 'dank je wel' e-mail en virtuele bos bloemen in je mailbox hebt staan. Het zou je uitgangspunt moeten zijn dat als er een topic als dit op bokt staat dat je je ogen uit je kop schaamt, en niet meer slaapt totdat alles weer beter werkt (en je hebt achterhaald wie deze bokkers precies zijn en ze allemaal een kaart met je oprechte excusses erin en een zak paardensnoepjes hebt gestuurd).

De hele economie draait op service. Waarom zouden ze bij jou kopen, als je buurvrouw hetzelfde aanbied? Wat maakt jouw webshop zo veel beter dan alle anderen die er zijn? Waarom zouden ze in de eerste plaats bij een webshop willen kopen als er zoveel ruitersport zaken zijn. Service is alles. Of dat nou de kop koffie is als je je auto komt kopen, de vriendelijke glimlach op een terrasje of die super snelle e-mail die ze van jou krijgen, het is allemaal service. Je merkt nu, zonder service krijg je dit soort topics en met dit soort topics raak je klanten kwijt.

Desnoods zet je op je website: wij beantwoorden onze e-mails tussen 20.00 en 22.00 uur. Iedere e-mail zal binnen 3 werkdagen beantwoord worden. Dan is het duidelijk. Dan weten mensen wat ze van je kunnen verwachten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:06

@gangster
Kun je niet wat mensen "ronselen" die het magazijn induiken met pen en papier en alles opschrijven wat ze tegenkomen (soort/type/maat/kleur) zodat jij deze in kan voeren?
Dat duurt echt geen week.

Ik heb eens een heel magazijn van een auto-onderdelenleverancier in een nieuw systeem moeten zetten (ook de kleinste schroefjes) en het is bikkelen, maar beter daar de tijd voor nemen dan ondertussen met je hoofd bij de klanten en hun bestelling zitten.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:07

Gangster schreef:
Frozenstar schreef:

Zoals aangegeven heb ik diegene net verteld dat die wel een punt had en ook hierin gelijk heeft gekregen.
Het heeft natuurlijk geen zin om constant hetzelfde aan te halen.
Ook wij proberen vooruit te kijken en geen fouten te maken die er in het verleden gemaakt zijn.

Ja, mag ik dan niet meer mijn mening er over geven?
Misschien een tip voor jou en je bedrijf..stop hier met posten. Want op deze manier zet je jezelf en je bedrijf ook niet echt in een goed daglicht. Neem contact op met de mensen die hier in dit topic klachten aangeven en handel het met ze af.
Stel jezelf professioneel op, anders ga je er echt niet komen met je bedrijf.

En oeiiiiii een dodelijk antwoord om je klanten kwijt te raken: "Jammer dat je het niet begrepen hebt".
Of in ieder geval: De schuld bij de klanten leggen!! Als je je klanten kwijt wil raken, moet je dat blijven zeggen :j

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:08

Vjestagirl schreef:
Weet je wat het is Gangster, het komt hier allemaal over alsof je de ernst van de situatie niet inziet. Uitspraken als 'maar de werking is toch hetzelfde?' 'het kan gebeuren dat' 'jammer dat jij het niet begrepen hebt' geven aan dat je niet snapt waarom je klanten zich niet prettig voelen bij jou winkel.

Het zou je uitgangspunt moeten zijn dat het verkeerd invoeren van een cijfertje nooit kan gebeuren, dat je alles dubbel, driedubbel checkt voordat je iets invoert. Het zou je uitgangspunt moeten zijn dat als er iets niet leverbaar is jij niet meer rust totdat je het product alsnog gevonden hebt, of de 'dank je wel' e-mail en virtuele bos bloemen in je mailbox hebt staan. Het zou je uitgangspunt moeten zijn dat als er een topic als dit op bokt staat dat je je ogen uit je kop schaamt, en niet meer slaapt totdat alles weer beter werkt (en je hebt achterhaald wie deze bokkers precies zijn en ze allemaal een kaart met je oprechte excusses erin en een zak paardensnoepjes hebt gestuurd).

De hele economie draait op service. Waarom zouden ze bij jou kopen, als je buurvrouw hetzelfde aanbied? Wat maakt jouw webshop zo veel beter dan alle anderen die er zijn? Waarom zouden ze in de eerste plaats bij een webshop willen kopen als er zoveel ruitersport zaken zijn. Service is alles. Of dat nou de kop koffie is als je je auto komt kopen, de vriendelijke glimlach op een terrasje of die super snelle e-mail die ze van jou krijgen, het is allemaal service. Je merkt nu, zonder service krijg je dit soort topics en met dit soort topics raak je klanten kwijt.

Desnoods zet je op je website: wij beantwoorden onze e-mails tussen 20.00 en 22.00 uur. Iedere e-mail zal binnen 3 werkdagen beantwoord worden. Dan is het duidelijk. Dan weten mensen wat ze van je kunnen verwachten.

Ook hier weer een goede tip waarmee ik wat mee kan.
Wij zullen de e-mails beantwoorden vanaf 16.00 tot 01.00
Ook van de service hebben wij ook vaak genoeg een paar sokken, of paardensnoepjes of iets dergelijks erbij gedaan als iets misging in het verleden.
Jammer dat dit niet vermeld word

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:10

Brainless schreef:
@gangster
Kun je niet wat mensen "ronselen" die het magazijn induiken met pen en papier en alles opschrijven wat ze tegenkomen (soort/type/maat/kleur) zodat jij deze in kan voeren?
Dat duurt echt geen week.

Ik heb eens een heel magazijn van een auto-onderdelenleverancier in een nieuw systeem moeten zetten (ook de kleinste schroefjes) en het is bikkelen, maar beter daar de tijd voor nemen dan ondertussen met je hoofd bij de klanten en hun bestelling zitten.

Wij zijn hier volop mee bezig
Echter is het zo dat er dagelijks spullen binnen komen en weer uitgeleverd word
Dus het is niet anders als aanpassen ect ect

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:10

Nou sorry dat ik het zeg..maar als ik op de manier 'behandeld' zou worden als sommige hier. (zo lang wachten op een reactie, de juiste spullen en geld) Had je die paardensnoepjes wat mij betreft zelf op mogen eten... Het lampje zou bij mij al uit zijn gegaan. Zo ga je gewoon niet met je klanten om.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:13

@Gangster
Dat bedoelde ik dus... gooi de boel een weekje op slot!

Alles wat nieuw binnenkomt gooi je in de hoek en ga met je huidige voorraad aan de gang.
Zo blijf je nl. achter de feiten aan lopen.

Ik weet echt wel hoe moeilijk dat is, maar dat is echt beter dan zo door blijven gaan.
Vooral met een wisselend aanbod is het moeilijk om je voorraad goed bij te houden en dat kan alleen als de basis goed is. daar kan je dan op door borduren.

Stopcontact

Re: Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:15

En een tip, mocht je de boel op slot gooien..Laat dit ook duidelijk merken. Zet het in het groot en rood op de voorpagina van je website. En nog een keer bij het einde van hun bestelling. Desnoods nog een keer als automatisch-response mailtje.

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:18

Brainless schreef:
@Gangster
Dat bedoelde ik dus... gooi de boel een weekje op slot!

Alles wat nieuw binnenkomt gooi je in de hoek en ga met je huidige voorraad aan de gang.
Zo blijf je nl. achter de feiten aan lopen.

Ik weet echt wel hoe moeilijk dat is, maar dat is echt beter dan zo door blijven gaan.
Vooral met een wisselend aanbod is het moeilijk om je voorraad goed bij te houden en dat kan alleen als de basis goed is. daar kan je dan op door borduren.

We komen redelijk bij gelukkig.
Ook met het aanbod blijven sommige dingen gewoon als basis en andere gaan van het toneel af verdwijnen.
Het heeft gewoon heel veel tijd gekost en veel stress.
Het is nooit goed te praten wat er gebeurd is.
Ik wil het ook hierbij laten, maar graag een beetje begrip voor de afgelopen gestreste periode waardoor sommige dingen niet netjes na behoren zijn opgelost.
Hopelijk willen mensen ons toch nog een kans geven om te zien dat het ook goed kan gaan.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:23

Mananeh schreef:

Gangster schreef:
Omdat er problemen waren met de webmaster en wij een handelsonderneming zijn
Daarom is de site van wica's ruitersport gesloten en van equifashion geopend
Mailadres is gewoon nog dezelfde gebleven.

:? :? problemen met de webmaster en dan je bedrijfsnaam veranderen?? Heb zelf een bedrijf, maar ga bij problemen met webmasters niet
1. naam wijzigen
2. nieuwe inschrijving KvK regelen
3. overige materialen (visitekaartjes ed) van nieuwe naam voorzien.
Dan ga ik de problemen met de webmaster oplossen OF zorgen voor nieuwe webmaster.

Snap de uitleg 'wij zijn handelsonderneming' niet. Moet je je naam wijzigen als je een handelsonderneming bent?? Of wordt? Of was??

Gangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:27

Kvk is nooit veranderd
Enkel de naam van de website
De nieuwe webmaster is een kei en betrouwbaar
Meer zeg ik er niet meer over want het doet hier ook niet aan toe