na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:25

Ik zou zeker Petra vlasblom raad plegen.no cure no pay! http://Www.twomoons.nl ik heb laadproblemenen gehad met mijn Paard en laad nu al 4 jaar zonder problemen :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:30

onze ijslander was na 2 jaar probleemloos laden ,ook een probleemgeval geworden,ging knoerthard van de klep af,en toen een keer onder de stang door,daarna wilde er niet meer op.

na veel proberen en rustig thuis oefenen,kwamen op een punt dat hij er wel weer in ging maar zo gauw de stang erachter kwam stond tie zoweer buiten.

petra(vlasblom) heeft het in een avond opgelost,ons getraind daarna met paard,en we rijden nu alweer een jaar probleemloos rond

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:33

amillia schreef:
Zonnetje81 schreef:
Vrachtwagen is ruimer/opener/breder. Dus dat is echt hoor!

maar dan nog, als er niets gebeurt is onderweg dan is dit gedrag gewoon gekl**t waar korte mette mee gemaakt moet worden, die ruimte heeft alleen effect op paarden met angst

Vrachtwagen is ruimer/opener/breder. Dus dat is echt hoor!

Jup :j zelfs mijn veulens liepen zo de vrachtwagen op! Dat scheelt echt enorm. Dat het steiler is merkt een paard niet, wel dat er veel meer licht is en veel ruimer dus minder bedreigend.

Denk je echt dat paarden dom zijn? Tuurlijk zien ze dat het steiler is anders kunnen ze toch de nodige kracht etc om boven te komen niet inschatten?

Da heeft niks met dom zijn te maken maar met de manier van denken van een paard. Een paard denkt niet jeej die plank is steiler, die kijkt vooral wat daarachter komt. En wat denk je dat aantrekkelijker is, een eng smal donker hokje of een ruime brede ruimte met veel licht.............

Liselot

Re: na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:41

bijna alle paarden lopen een vrachtwagen makkelijker op dan een trailer. dat de klep steiler is maakt ze inderdaad niet uit. de rukmte erachter is groter en lichter en dat is waar ze naar kijken.

urissa wilde de trailer nooit in, de vrachtwagen sprong ze gewoon in. vond ze totaal geen probleem

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:50

Hey dat heb ik niet geschreven je hebt de quote kapot gemaakt ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:28

Zonnetje81 schreef:
Hey dat heb ik niet geschreven je hebt de quote kapot gemaakt ;)

Klopt sorry maar kreeg steeds de melding dat ik teveel quotes had dus dat had ik zo opgelost :o

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

Is het nog gelukt met de spuit?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:12

En??

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:23

zoals ik al eerder schreef andere trailer, t hele gezeur met koekjes,snoepjes,enz heus geloof me.
Voordeur open en t beest loopt er zo in.
Heb niet zo lang gelee een paard opgehaald bij een handelaar, die man stond in zn vuistje te lachen want ik zou t beest echt nooit niet meekrijgen zonder verdoving.
Binnen nog geen 5 seconden stond ie op mn trailer,meneer lachte niet meer..

Waar sta je nu met dat paard?
Zal ik er naar toe komen met trailer?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:24

ze staat erin!! Een boer kwam langs en vroeg of hij haar mocht, en die gaf een brul en ze liep er zo in!! Rare dramaqueen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:25

Voor ze gespoten was? Want dan denk ik echt: stelletje paardenmiepen :+ (niet negatief bedoeld) maar harder aanpakken was dan op zijn plaats geweest.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:28

_O- _O- _O- :') :') :') Sorry, hoor kon het even niet laten.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:28

Een boer krijgt het weer voor elkaar hoor.. ;) grappig (Nuchtere mensen ook meestal). Ik ben blij dat voor jullie de spanning over is!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:29

Briljant verhaal. Paardlief lijkt een partijtje te hebben staan etteren, niks angst. Misschien in het vervolg toch even doorgrijpen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:41

Nee beter zelf leren ermee om te gaan. Waarom zou het páárd aangepakt moeten worden? Die reageert op de situatie. Schijnbaar als je nuchter ermee omgaat, weet wat je doet is er minder aan de hand.

Dus niet paard aanpakken, maar de mens...

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:58

momo_lover schreef:
naadjuuuh schreef:
dus laat in ieder geval degene die het paard het meest vertrouwd in ieder geval het paard de trailer oplopen..

DIt kan ook fout zijn daarom lieten wij weleens iemand die het paard niet kon met haar lopen die niet wist dat ze vervelend was. Zelf kan je gaan dubben wat je dus echt niet moet doen want dat merken ze.

Maar hopelijk staat het diertje er al in

als het paard zich aanstelt zou ik het inderdaad ook een ander het laten doen hoor.. maar als een paard echt heel bang is dan moet het wel vertrouwen hebben in degene die hem erop loopt.. mijn paardje liep echt niet zomaar met iedereen mee.. als het vreemde was moest het ook echt iemand zijn die echt een bepaalde rust uitstraalde..

maar gelukkig is het gelukt!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:59

Jeanine84 schreef:
Longeerlijn om zijn buik, door zijn voorbenen en door het halster! Die van mij is ook een drama om te laden en dit werkt voor hem perfect, geen stress meer!! Let wel..het werkt niet voor elk paard!

hoe maak jeeen paard nog banger...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:11

Volgens mij heeft paardlief meer als 10 uur 2 miepjes flink gefopt ;)

1 vreemde man maakt wat geluid, neemt hem aan de hand en hij loopt er zo op := :')

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:50

Zonnetje81 schreef:
Aan de ketting? Ik denk dat ie je dan gewoon mee zwiert als ie echt niet wil.

Dat DENK je, dat WEET je blijkbaar niet.... Ik wel, en ik kan je vertellen dat een 1.70 grote stevige merrie dan zo mak als een lammetje wordt. Begrijp jij me wel goed? De ketting onder de kin door. Trek dit maar eens aan bij je eigen poowny en zie wat er gebeurd...

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:10

listiglistje schreef:
Volgens mij heeft paardlief meer als 10 uur 2 miepjes flink gefopt ;)

1 vreemde man maakt wat geluid, neemt hem aan de hand en hij loopt er zo op := :')

dat idee had ik idd al langer, fijn dat ''paardlief'' nu netjes op de trailer staat

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:11

hihi lachen dit :D :D :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:21

Viennanova schreef:
Zonnetje81 schreef:
Aan de ketting? Ik denk dat ie je dan gewoon mee zwiert als ie echt niet wil.

Dat DENK je, dat WEET je blijkbaar niet.... Ik wel, en ik kan je vertellen dat een 1.70 grote stevige merrie dan zo mak als een lammetje wordt. Begrijp jij me wel goed? De ketting onder de kin door. Trek dit maar eens aan bij je eigen poowny en zie wat er gebeurd...

Ja ik weet wel wat je bedoelt, mijn pony flipte dan juist en ging dan met zijn kop helemaal de lucht in en trekken en steigeren....wat zou jij vinden als ze dat bij jou deden?? Nou ik werd niet mak.... :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:22

een goede brul geven ben ik ook altijd wel van. kan flink achteruit mijn strot komen en heb op die manier ook heel wat paarden op de kar gekregen :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:28

Ik heb niet heel het topic gelezen en weet niet of dit er al in staat maar zet het toch even:
clicker training, begin bij basis dat ie je hand aanraakt + woord dat je wilt gebruiken (of de klikker of bv ex of yes enz) + beloning. Enzo, als je paard naar je hand toekomt, de trailer op.
Bij mijn paard werkt het, maar doe het meestal in combi met de 'manier' van Parelli, maar die kan ik niet echt uitleggen zo.
succes alle sinds

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:31

Moet hier wel even om lachen! Maar fijn dat het achteraf zonder veel geweld is gegaan...was hier een maand of wat geleden wel even anders!
Nog nooit in mijn hele paarden leven een paard zo zien mishandelen!
3 uur ongeveer bezig geweest, longeerzweep stuk geslagen, paard gevallen op de klep en nog veel meer drama!
Ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van dat ik niet veel heb gezegd...wist ook niet wat me overkwam denk ik zeker omdat ik het juist van deze mensen nooit had verwacht.
Maar deze mensen komen er bij mij ook nooit meer in...paard moest deze week naar een kliniek en daar moesten ze 2 uur lang lopend heen........raar he?????????