Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flitzz schreef:Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het voor dat je "vriendin" de brief kreeg ging. Als je naar zion ging moest je haar dan van te voren inlichten? of ging je gewoon uit eigen beweging naar zion toe? Hoe vaak per week kwam je bij zion?
Heeft ze tegen je gezegd dat je niet meer welkom bent.. Normaal gesproken zou je zeggen je bent hier niet welkom meer en neem gelijk je pony mee ik wil je hier nooit meer zien. En waarom kan ze je aanklagen?? (Behalve het feit dat je op haar terrein komt.) Het is toch jouw pony, jouw eigendom.. Ze kan je niet aanklagen volgens mij van "stelen" van je eigen pony.
Als ze jou op "haar" terrein weigert kan jij je pony niet verzorgen en verzaakt/ weigert zij het recht van het dier, op een goede verzorging.
En uit je openingpost op te maken geeft ze hem geen goed verzorging.. want dat is de reden dat je zion daar in eerste instantie wil weg halen.
Kan je niet eens bij het juridisch loket vragen hoe het zit om haar aan te klagen, wegens het toe-eigenen van jouw pony, het niet goed verzorgen en weigeren van medische zorg (mits je dat kan aantonen)
yeye schreef:flitzz schreef:Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het voor dat je "vriendin" de brief kreeg ging. Als je naar zion ging moest je haar dan van te voren inlichten? of ging je gewoon uit eigen beweging naar zion toe? Hoe vaak per week kwam je bij zion?
Heeft ze tegen je gezegd dat je niet meer welkom bent.. Normaal gesproken zou je zeggen je bent hier niet welkom meer en neem gelijk je pony mee ik wil je hier nooit meer zien. En waarom kan ze je aanklagen?? (Behalve het feit dat je op haar terrein komt.) Het is toch jouw pony, jouw eigendom.. Ze kan je niet aanklagen volgens mij van "stelen" van je eigen pony.
Als ze jou op "haar" terrein weigert kan jij je pony niet verzorgen en verzaakt/ weigert zij het recht van het dier, op een goede verzorging.
En uit je openingpost op te maken geeft ze hem geen goed verzorging.. want dat is de reden dat je zion daar in eerste instantie wil weg halen.
Kan je niet eens bij het juridisch loket vragen hoe het zit om haar aan te klagen, wegens het toe-eigenen van jouw pony, het niet goed verzorgen en weigeren van medische zorg (mits je dat kan aantonen)
Toen Zion net bij hun in de tuin stond ging ik regelmatig kijken (ik denk 1 keer om de 14 dagen). Ik moest wel altijd vragen of ik even kon langskomen. Na een tijdje liet zij merken dat ik eigenlijk te vaak kwam dus heb ik uit eigen beweging beslist om 1 keer in de maand te gaan kijken maar ik stuur wel regelmatig berichtjes om te vragen hoe het met hem gaat. Op een gegeven moment besliste ik dat het weer tijd was om te gaan kijken. Toen ik daar aan kwam viel ik bijna achterover, zo dun dat mijn pony geworden was op 1 maand! Ze heeft nooit echt tegen me gezegd dat ik niet welkom ben maar van gisteren laat ze dit wel duidelijk merken.
Ze kan me enkel aanklagen voor het betreden van haar eigendom maar voor de rest niets denk ik. In het begin dat hij daar stond werd hij heel goed verzorgt maar na een tijd minder en minder.
yeye schreef:Ze kan me enkel aanklagen voor het betreden van haar eigendom maar voor de rest niets denk ik. In het begin dat hij daar stond werd hij heel goed verzorgt maar na een tijd minder en minder.
amyz schreef:ik denk eerlijk gezegd dat op het moment dat ze jou verbiedt om je eigen pony op te halen, het gewoon onder diefstal valt.. als het terrein niet op haar naam staat heeft ze er sowieso niks over te zeggen.
Ze denkt haar zaken goed door en gaat niet klakkeloos te werk, heel slim!!AndreaB schreef:Zelf vind ik het best slim van TS dat ze eerst voldoende informatie inwint vooraleer zomaar haar pony op te gaan halen. Je kan beter je zaken maar goed geregeld hebben en weten wat je te wachten staat, dan straks voor een leuke verassing komen te staanZe denkt haar zaken goed door en gaat niet klakkeloos te werk, heel slim!!
Mochten er straks dan toch problemen optreden heeft ze in ieder geval nog een poot om op te staan en kan ze zekere zaken aantonen.

Ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat zij mij voor de rechter kan slepen en dat ik zo mijn pony moet terug eisen. yeye schreef:De reden dat ik nog niet gaan kijken ben is omdat ik haar er op vertrouwden om voor mijn pony te zorgen. In het begin ging ik er wel vaker naar toe maar aangezien ik het gevoel had dat ze dat liever niet had en omdat mijn moeder altijd zei dat ik niet zo dikwijls naar haar moest gaan, ben ik geminderd met gaan en JA daar heb ik heel veel spijt van. In het begin was ik daar meer dan welkom maar na een tijdje begon dat toch te minderen omdat ze weinig tijd had toen. De reden dat ik hem niet eerder ben gaan halen is omdat hij het niet slecht had en ik het erg vond voor het dochtertje. Vanaf dat ik merkten dat hij mager werd heb ik eerst geprobeerd het zelf op te lossen maar zij hield vol dat hij niet ziek was maar dat hij stress had en nieuw hooi en... nog heel veel meer. Ja na een tijdje geloof je dat niet meer en ga je twijfelen en het is ook toen dat ik besliste om hem te gaan halen. Als jullie je afvragen waar mijn ouders zijn... Mijn vader is een tijd terug gestorven na een auto ongeluk en mijn moeder vind dat ik hem daar moet laten staan (zij wil niet dat ik in de problemen zit). Dus komt het er op neer dat ik er helemaal alleen voor sta.
Nog een reden dat ik hem niet gaan halen ben is omdat mijn vriend met de nacht moet werken en dus geen zin heeft voor de trailer te gaan halen en aangezien ik geen auto mag rijden kan ik er nu niet geraken. Ik wou eigenlijk zoveel mogelijk informatie verzamelen over wat ik wel kan en wat ik niet kan. Ik zou niet willen dat ik bij wijze van spreken opgepakt word voor inbrekenIk ben er ondertussen ook achter gekomen dat zij mij voor de rechter kan slepen en dat ik zo mijn pony moet terug eisen.
Ga niet twijfelen aan jezelf hoor! Natuurlijk is het niet gegaan zoals je zou willen nu, maar dit verwacht je ook niet van een 'vriendin'.. Het is lief van je dat je aan haar hebt gedacht, en aan haar dochtertje maar nu is het tijd voor jezelf en je pony..!
flitzz schreef:Ook ik snap niet dat je, je zo de wet hebt laten voorschrijven door deze "vriendin". Zij bepaald toch niet wanneer en hoevaak je je pony mag bezoeken!! Of staat je pony zover weg dat de afstand er voor gezorgd heeft dat je zo weinig bij je pony bent wezen kijken.
Wij roepen wel allemaal dat ze haar pony nog vandaag op moet halen (ik vind ook nog steeds dat ze dat moet doen). Maar geen van ons alle weet hoe het terrein eruit ziet, yeye zegt dat hij in een tuin staat, maar hoe ziet die eruit, afgesloten met bijv een hekwerk, schutting of een slot op/aan de poort..
Het is inderdaad goed dat je al zoveel uitgezocht hebt om eventuele problemen te voorkomen. Maar zoals ik in mijn eerste post al aangaf, en wat nu al meerdere bokkers tegen je gezegd hebben. Wij (als ik dat zo mag zeggen) zijn bang dat jouw "vriendin" zion dadelijk ergens anders parkeert.. Of te wel verborgen houd voor je.. En dan ben je nog verder van huis.. want waar moet je dan gaan zoeken of wie kan je dan nog helpen zion te vinden. En dat is wat de meeste van ons jou proberen duidelijk te maken.
Dit is geen aanval op je handel wijze, het is goed dat je vast informatie gezocht hebt.. maar het "recht" kan ook tegen je werken.. en dan mag jij gaan bewijzen dat zion jou pony is..
Ik moet zeggen dat de tuin niet bereikbaar is voor iemand anders. Hij is helemaal afgemaakt met hekwerk en aan de voorkant is er een grote houten poort die 2 keer op slot zit. Ik snap nu ook niet waarom ik haar de regels heb laten bepalen maar ja...het is zo stilletjes allemaal gegroeid en ik had het natuurlijk ook niet verwacht dat zij zo ging doen
Ik besef maar al te goed dat zij mijn pony zo kan weghalen maar zoals ik al zei is er tegen mij gezegd dat ik MOET wachten op de brief. Toen ik haar zei dat de kans was dat de oplichter hem ergens anders zou kunnen zetten zei zij tegen mij: Als hij dan weg is kan je hem aangeven als gestolen en dan kan je hem zo ophalen zonder probleem (als je weet waar hij is natuurlijk).