randie schreef:ik kan alleen maar mijn eigen ervaring vertellen. 6 jaar geleden kocht ik een paard, mooi paard, lief paard, braaf paard. Goede papieren Almedeux x ditmar ( oftewel Alme Z + Amor ) zei ons toen nog niets... Eerste paar weken was hij braaf, toen begon het gedraak. Na 5 jaar had ik er EINDELIJK een fijn paard aan, wat goed te rijden was. Hiervoor heb ik letter bloed zweet en tranen om hem gehad. Hij sloeg bakranden aan diggelen, staakte en wilde gewoon NIET. Na aantal lesgevers versleten te hebben eindelijk een combi gevonden die ons heeft geholpen weer alles weer op de rit te krijgen. Na 6 jaar heb ik hem verkocht omdat bleek dat hij het lichamelijk niet aan kon in de sport, hier ben ik niet eerder achter gekomen omdat ik hem niet goed genoeg voor elkaar had om mee te nemen.
Hij was toen ondertussen wel enorm braaf en deed het goed als recreatie paard waarbij er dus weinig van hem gevraagd werd.
Dit paard was mijn grote liefde, dat zal hij ook altijd blijven, maar als ik het opnieuw zou kunnen doen en wist hoe het ging verlopen
had ik hem echt laten staan....
Zoals ik al zei in omgang was hij geweldig later kon ik met hem lezen en schrijven, maar de weg ernaar toe was echt een hel...
En dan denk je misschien dat overkomt mij niet, maar dat dacht ik ook. En ik kan je vertellen dat ik meer ervaring had dan jij nu hebt, ook het dier helemaal heb laten keuren, een paar keer er heen geweest met verschillende mensen om te rijden, lesgever mee die hem helemaal leuk vond en die me vervolgens later geen les meer wilde geven omdat het paard gek was
overigens heeft dit paard nooit 2 jaar stilgestaan, maar wat ik probeer te zeggen is dat een eerste paard je leuke dingen moet
opleveren..! Geen bloed zweet en tranen, ik zou kijken voor een paard waarmee je zou zo kunnen starten waarvan je al
weet wat hij of zij gaat doen als je rijd. Dit paard is een gok, het kan een goede gok zijn maar het kan net zo goed helemaal mis
gaan.. Je bent 13 ? is dat je waard? Ik ben nu 6 jaar verder, heb nauwelijk wedstrijd ervaringen opgedaan, veel (serieuze) blessures opgedaan door hem. Het enige wat je er wel van wordt is een handige ruiter, ALS je door kunt, durft en wil blijven zetten.
Ik heb nu een nieuw paard, en er gaat een wereld voor mij open
Er komt zo wie zo een proefperiode van meer dan een maand
, ook het dier helemaal heb laten keuren, een paar keer er heen geweest met verschillende mensen om te rijden, lesgever mee die hem helemaal leuk vond en die me vervolgens later geen les meer wilde geven omdat het paard gek was
dat is het wel een hele grote gok die je neemt.