Citaat:In tussentijd heeft hij mij gevraagt om mijn paard alvast te koop aan te bieden op het internet, zodat ik particulier kan verkopen en hij dus onmiddelijk geld heeft.
Nou snap ik er helemáál niks meer van....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ThePast03 schreef:Ik heb wel gelezen en juist daarom vind ik het verhaal steeds vager worden. Het enige wat er nu uit lijkt te komen is dat TS het paard toch wil kopen maar dan voor een zacht prijsje.
Oordelen doe ik verder niet, wat dat betreft lees jij ook niet goed.
Niemand kan hier een oordeel over geven, daarvoor zou je het verhaal op zijn minst van twee kanten moeten horen en er ontbreekt hier een (hele belangrijke) kant. Namelijk het verhaal van de handelaar.
Iets wat een rechter gelukkig wel aanhoort voordat hij een oordeel geeft.
Alsnog zou ik van jou een voorbeeld of bron willen zien waarmee je aantoont dat je sterk staat als je een paard niet terugbrengt na proefperiode maar gewoon 6 maanden in je bezit houdt.
superwoman schreef:Je hebt duidelijk een paar dingen niet goed gelezen zoals aangegeven.
Laat ik het dan zo zeggen is dat ik je reacties wel oordelend over vind komen.
Ik heb geen bron. Heb het wel vaker gehoord en gelezen, zelfs in dit topic geeft kiwiko ook nog zo'n reactie zie pag 3
Het hele verhaal is al raar, want welke handelaar geeft zijn paard zomaar op proef zonder geld of ander paard terug te krijgen?
ThePast03 schreef:SjilliejJj schreef:De handelaar heeft mij gezegt dat ik het tijd moest geven.
In tussentijd heeft hij mij gevraagt om mijn paard alvast te koop aan te bieden op het internet, zodat ik particulier kan verkopen en hij dus onmiddelijk geld heeft.
Maar: Daarbij is duidelijk bijvermeld dat ik er een gezond paard voor in de plaats zou krijgen.
Punt is gewoon dat ik al verschillende mails heb gestuurd (steeds netjes bijgehouden) en gebeld heb maar er wordt niet opgenomen.
Ik mag ook geen paard vervoeren zonder paspoort, zijn we het beide over eens geworden dat zij hem brachten en event. weer ophaalden.
Ik ben in deze periode 4 keer bij de handelaar geweest, steeds weer met praatjes weggestuurd.
Ik wil dat paard helemaal niet goedkoop kopen of wat dan ook. Als het paard correct had geweest dan had ik er ook geen probleem van gemaakt om het bedrag te betalen.
Je ging ermee akkoord toen de handelaar zei dat je het de tijd moest geven. Dat lees ik ook in je eerdere berichten.
Je gaat blijkbaar ook akkoord met zijn voorstel om jouw paard alvast te koop te zetten, wat ik een bijzonder vreemd voorstel vind en heb ook nog niet eerder over zoiets gehoord.
Je had voor aankoop kunnen laten onderzoeken of het paard correct was. Als er verborgen gebreken zijn kun je er een zaak van maken, zoniet dan zou het wel heeeel netjes zijn van de handelaar om het paard voor minder aan jou te verkopen.
Je bent immers zelf akkoord gegaan met het bedrag en in de staat zoals het paard toendertijd was?
Neonlight schreef:Ik ken gevallen waarbij de rechter inderdaad besloot dat degene die voor het paard zorgde en betaalde eigenaar werd. Recent hier in de buurt bij een bekende ook een dergelijk geval. Wel werd diegene pas eigenaar als de schulden gelijk waren aan de waarde van het paard. Heeft niets met het tijdsbestek te maken. Sterker nog, dan zou je bij voorbaat al een rechtzaak kunnen beginnen, aangezien deze zaken vaak meer dan een jaar duren eer er een uitspraak is.
Verder moeten we niet vergeten dat er het hier over het nederlandse rechtssysteem hebben, en TS daar niets mee te maken heeft, aangezien TS in Belgie woont en de handelaar ook.
ThePast03 schreef:Dat ik anders met die dingen omga dan jij .
Elke keer worden dingen aangepast, nu ook weer met een handelaar die zegt een paard wat eigenlijk ingeruild zou worden alvast maar te koop te zetten.
ThePast03 schreef:Dat was de afspraak: inruil 6-jarige merrie en 5000 euro.
ThePast03 schreef:[TS heeft paard niet teruggebracht na de proefperiode (lijkt te wachten tot de handelaar het paard komt halen ofzo?)
ts schreef:Ik begrijp echt niet dat je een paard, dat volgens hem minstens 5000 euro waard is, 6 maanden bij iemand achter laat
ts schreef:In die 6 maanden werd ik steeds aan het lijntje gehouden dat ze het paard nog niet konden ophalen, geen tijd en geen plaats
ThePast03 schreef:Omdat een iemand zegt dat het zo is dat je na 6 maanden verzorging zomaar eigenaar bent van een dier of dat je dan een verhoogde kans maakt wil niet zeggen dat dat de realiteit is. Ook niet dat je het vaker gehoord of gelezen hebt, heb ik ook wel maar dat ging over hele andere situaties
ThePast03 schreef:Het verhaal wordt nu weer anders.
TS: Waarom heb je het paard niet in de proefperiode door een da laten onderzoeken en pas na de proefperiode?
Het spijt me maar je hebt toch ook een groot deel eigen schuld dat je nu met een ongezond paard zit,
SjilliejJj schreef:We zitten dus met het probleem dat er 2 paarden zijn met dit levensnummer. Na heel wat telefoontjes met het KWPN ben ik heel wat te weten gekomen. Er is dus met één van deze paarden hun papieren gekloot. Moet overigens morgen KWPN terugbellen
SjilliejJj schreef:We zitten dus met het probleem dat er 2 paarden zijn met dit levensnummer. Na heel wat telefoontjes met het KWPN ben ik heel wat te weten gekomen. Er is dus met één van deze paarden hun papieren gekloot. Moet overigens morgen KWPN terugbellen en ik ben na het openen van dit topic, met heel wat anderen (ook gedupeerden) aan de slag te gaan.
(Te laat I know maar het is de eerste keer dat ik in zo'n situatie zit)
Wat wil ik: Dat de waarheid van dit paardje aan het licht komt en dat de handelaar gewoon eerlijk is met ons en met de volgende kopers.
En als dit de wereld van het handelen is, dan heb ik toch een verkeerd beeld op deze wereld. Ik ging er vanuit dat handelaren zo eerlijk mogelijk waren om hun naam goed te houden.
Ze hebben mij gezegt dat ze dit paard al ruim een jaar hadden dus ze moeten hem wel gekend hebben
opisop_shop schreef:Maar nu heb je nog de vraag niet beantwoord; wat wil jij met het paard? Ga jij je eigen paard nu houden, gaat het paard van de handelaar weer terug naar de handelaar? Of wil je het paard voor een lager bedrag -omdat het paard alleen recreatief te rijden is (?)- wel houden omdat je er al aan bent gehecht?
ThePast03 schreef:Marigold schreef:TS kan toch bewijzen (gespecificeerde telefoonrekening) dat ze meer dan eens, tevergeefs heeft geprobeerd te bellen met de handelaar?
Het zal aan mij liggen maar ik ben op een gespecificeerde telefoonrekening nog nooit de telefoonnummers tegengekomen waar ik geen verbinding mee gekregen heb. Lijkt me ook logisch want als je geen verbinding krijgt heb je geen onkosten dus wat zouden die op die pogingen op de rekening moeten doen?