ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:40

Ik ben vorige week voor de derde keer opgemoeten en eindelijk geslaagd. Wel een beetje gematst (examinator zei doe maar rustig, drink maar iets enz) en ik nam een stukje stoep mee :o

Maar goed maandag zelf naar de les gereden en dat ging toppie, echt fijn :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:42

De les ging wel goed, mocht alles op het gemakje doen.
Als je maar laat zien dat je er mee overweg kan met zo'n aanhanger.
En alles goed inziet.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:48

Super Capopjekop!!

Volgende week heb ik de eerste 3 uur les en die week erp weer en meteen examen. Had me voorgenomen veel te oefenen thuis, maar is er niet van gekomen. Hoop dat ik het met 6u haal...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:32

Nou ik heb vanmiddag mijn intake les, ben benieuwd !
Had me voorgenomen om veel te gaan oefenen, maar dat is er natuurlijk niet van gekomen.......haha

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:24

Ik ben zojuist gslaagd voor mn E rijbewijs:D

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:27

hoeveel geld zijn jullie kwijt geweest tot je hem had gehaalt..

dan ga ik al vast sparen. :P

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:28

1000 euro.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:31

Ik heb vorige week woensdag mijn rijbewijs gehaald, en deze week word ik gebeld over lessen voor mijn E :D
Zodra ik me veilig voel tijdens het rijden in mijn eentje, ga ik gelijk beginnen met lessen. Hoe eerder ik hem heb, hoe beter!

Gefeliciteerd Kimmert :D

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:33

1000 euro? das best veel zeg!!

Ik was 650 euro kwijt (+- 9 uur les gehad + examen)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:34

ik was 450 euro kwijt.
dagje les, om 4uur examen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:38

Vandaag ingeschreven voor het halen van m'n E. Intakeles op de 18, dus ik ben benieuwd....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:11

Ik wil het niet eens weten hoeveel ik of naja mijn pa kwijt was. 3x opgemoeten en dan toch weer een paar uur les voordat je weer op gaat, dus dat tikt wel aan. Mijn buurman werkt als rijlesmeneer bij een bedrijf en die bieden in een dag je rijbewijs aan voor 399. Volgens mij is dat ook http://www.in1dagjeaanhangerrijbewijs.nl oid.

Spannend dat jullie gaan beginnen, alvast succes :D

Edit: Typo en het is een lokkertje blijkbaar want er komen nog examenkosten bij, als ik nu tenminste de goede link heb

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:18

Snoekiej schreef:
Ik heb vorige week woensdag mijn rijbewijs gehaald, en deze week word ik gebeld over lessen voor mijn E :D
Zodra ik me veilig voel tijdens het rijden in mijn eentje, ga ik gelijk beginnen met lessen. Hoe eerder ik hem heb, hoe beter!

Ik zou persoonlijk eerst wat meer rijervaring opdoen zeker een jaar en dan pas aan je E beginnen.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:18

AronenLoutje schreef:
1000 euro? das best veel zeg!!

Ik was 650 euro kwijt (+- 9 uur les gehad + examen)

12 uur les totaal en 2 keer moeten afrijden. Dat tikt wel aan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:20

kimmert schreef:
Snoekiej schreef:

Ik zou persoonlijk eerst wat meer rijervaring opdoen zeker een jaar en dan pas aan je E beginnen.

Ik ook :j je moet met een kar erachter nog beter anticiperen en dat vind ik leer je pas door veel km's te maken. Ik heb zelf drie jaar gewacht, das mss wel een beetje overdreven, maar ik voelde me wel meteen heel veilig met een kar erachter.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:20

Ja dan is inderdaad gelijk een stuk duurder. Sprak pas iemand die er bijna 3000 aan gespendeerd heeft door een stuk of 4 keer te zakken dus het kan nog erger!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:23

Pfffff, ben net voor de tweede keer gezakt. Ik maakte door mijn zenuwen een hele domme voorangsfout |o |o . Voor de rest ging alles best netjes, zelfs bochtje achteruit.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:31

Ik heb mijn BE ook sinds 2 weken :D
Eerste keer was ik gezakt, me hele achteruit rij bocht ging verkeerd en ik keek niet genoeg.
Tweede keer ging alles super en geslaagd dus.

Ook al op wedstrijd geweest met vriendinnetje en dat is zo leuk met ze 2en op pad. Grote landrover + trailer, 2 meiden van 19 en een klein hondje, de parkeerwacht keek wel raar op :')

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:32

neinie schreef:
Net mijn intake les gehad. Afgelopen donderdag had ik al wat geoefend met de trailer op het erf en met resultaat: (bochtjes) achteruit rijden ging prima. Het moeilijkste vond ik het spiegelen, maar ik hoop dat dat een kwestie van wennen is.. Volgende week woensdag een paar lessen en dan donderdag afrijden. Ik ben alvast begonnen met duimen :Y)

opisop_shop schreef:
Op mp staat ook regelmatig een advertentie, die lokt mij ook erg moet ik zeggen, een dagcursus kost daar een kleine 400euro meen ik!

Ik ben nu bij dezelfde persoon aan het lessen, dus bij vragen kun je me PBen!

Hi zat ik bij de intake dan toevallig bij jou in de auto? 13 augustus ben ik geslaagd! *\o/* gelukkig in 1x want ik vond het duur genoeg... Oefenen eerst dacht ik wel van oh jee, helemaal een lamme nek van al dat kijken, en als die bochtjes nou maar goed gaan enz. Met oefenen smorgens nnog bijna een opa op een scootmobiel aangereden :o Examen knop omgezet en net gedaan alsof ik m,n paard achter me had, ging goed :)

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:34

Inoterry schreef:
Pfffff, ben net voor de tweede keer gezakt. Ik maakte door mijn zenuwen een hele domme voorangsfout |o |o . Voor de rest ging alles best netjes, zelfs bochtje achteruit.

:(:) wat lijkt me dat stressvol om dan straks nog een keer te moeten. Proberen om anders een knop om te zetten, van dit wordt niks gewoon voor de lol? Dat je wat ontspannen gaan rijden dan? Heb je alweer een nieuw examen ingepland?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:35

Balen Inoterry, maar 3x scheepsrecht. Heb je al aan een pilletje tegen de zenuwen gedacht?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:32

Ik hoor ook van veel mensen dat ze langer moeten lessen omdat ze hun aangeleerde gewoontes weer af moeten leren voordat ze examen kunnen doen. Weet dus niet of het echt een voordeel is als je al langer rijdt.
Ik doe het samen met manlief, die rijdt al jaren met de caravan er achter en ik heb het nooit gedurfd. Ben benieuwd wie het het eerste heeft O:)

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:38

is dat niet meer van toepassing voor het B-rijbewijs? Want bij E gaat het juist om gevoel, en goed kijken. Niet echt een strikte manier hoe precies ze kijken vooral naar het besef dat je een aanhanger er echter hebt B heb je immers al gehaald.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:40

En toch letten ze ook op het 'algemene' rijgedrag. Immers hoort dat net zo goed bij het rijden, al dan niet met aanhanger.

Zelf had ik moeite twee handen aan het stuur te houden tijdens het examen en daar werd wel degelijk wat van gezegd.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:44

Meryl schreef:
Hi zat ik bij de intake dan toevallig bij jou in de auto?

Haha, ik heb net even in je profiel gespiekt en idd, we zaten samen in de auto :)) Gefeliciteerd trouwens!
Vond jij de lessen ook zoveel moeilijker dan het examen? Ron was best streng }>