Utopiaatje schreef:@ Goldflower: Het is denk ik niet altijd zozeer dat ie niet meer aan de verwachtingen voldoet. Dat een paard bijv. door omstandigheden minder bereden kan worden, maar nog wel een pijnloos leven kan hebben zolang het niet hoeft te werken. Dan vind ik dat je een passende plek moet zoeken voor je paard waar ie nog meer naar buiten kan ter compensatie van het vroegere werken ohz (als dat nog niet het geval is, want anders kan ie natuurlijk gewoon op de oude stal blijven staan). En soms is zo'n stal verder weg dan je zou willen. Ik zou er denk ik wel voor kiezen om het paard in mijn eigendom te laten blijven.
Als het niet nodig is en mijn stal alle mogelijkheden zou bieden, dan had ik mijn paard gewoon gehouden. Kon dit niet dan zou ik toch voor het welzijn van mijn paard kiezen wat kan betekenen dat ie verder weg komt te staan en ik er minder vaak heen kan.
Ik bedoel ook niet dat hij verplicht op zijn eigen stal moet blijven,, want een paard meerendeels in zijn box laten terwijl hij miss naar een speciaal pension ken voor paarden die niet meer zo goed zijn , maar verder geen pijn hebben.
Ik bedoel alleen mn paard blijft mijn eigendom ,en al kan ik er niets meer mee dan ga ik ook naar iets passends op zoek , iets wat heerlijk voor haar is, maar ik blijf haar wel verzorgen (en daar bedoel ik mee , dat ze me vrij vaak zou zien voor de knuffel wandelen poetsen etc)
En dat ze verder in een land komt staan met veel buitengangen en andere paarden dat vind ik alleen maar prima