Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pol013 schreef:als ik ergens remlichten zie gaan gaat de voet alvast van het pedaal.
Huertecilla schreef:pol013 schreef:als ik ergens remlichten zie gaan gaat de voet alvast van het pedaal.
Iemand achter jou ziet én niet wat jij ziet, want jouw aanhanger zit in het blikveld, hc
DendroFleur schreef:Je remt toch alleen met signaal af als er reden is om hard te remmen. Als je iets ruimte geeft voor invoegend verkeer lijkt me niet dat er dan iemand zomaar achterin knalt. Dan zitten ze echt te slapen. Belangrijker vind ik het dat je zelf goed voor je uit kijkt en daarop inspeelt. Dan blijkt dat je weinig hoeft te remmen. Ik rem eigenlijk pas als ik ook terug moet schakelen. Kan ik in dezelfde versnelling verder rijden dan is remmen dus meestal niet nodig.
ikke schreef:Het gaat niet om remmen, maar om het aangaan van de lampjes! .... Gewoon duidelijk zijn naar je medeweggebruikers.
meggiemeg schreef:Daarom is het tegenwoordig ook verplicht om op nieuwe trailers een 3e remlicht te hebben!
Doe eens een wetsartikel? Ben ik nog nergens iets van tegengekomen............. 
DendroFleur schreef:Ik rem zelf ook liever niet. Remlichten veroorzaken vaak een remreactie achter je terwijl dat vaak niet nodig is. Vaak is iets gas terugnemen genoeg. Ik merk zelf dat ik als reactie op remlichten ook snel naar mijn rem grijp terwijl dat meestal niet nodig is. Heb een hekel aan mensen die voor niks remmen, remmen die je als je het niet op een gewone manier red. Maar als er een file opdoemt dan sein ik wel met mijn remmen een paar keer om achteropkomers te attenderen. Verder gebruik ik mijn rem alleen als het noodzakelijk is.