Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brainless schreef:Ik denk dat ze geen geld terug gaat krijgen via de rechter (of heel moelijk), in haar verkoopadvertentie zegt ze dit:
Ze is in juni 2008 klinisch goedgekeurd met een kleine aanmerking bij ademhaling. als opmerking staat erbij eventueel bronscopie. ze heeft een hele lichte vorm van cornage, heeft ze geen last van alleen een wat hardere ademhaling in galop.
Dus ze is zelf nalatig geweest dit verder te laten onderzoeken. De DA heeft zijn werk gewoon goed gedaan.
kamsel schreef:Brainless schreef:Ik denk dat ze geen geld terug gaat krijgen via de rechter (of heel moelijk), in haar verkoopadvertentie zegt ze dit:
Ze is in juni 2008 klinisch goedgekeurd met een kleine aanmerking bij ademhaling. als opmerking staat erbij eventueel bronscopie. ze heeft een hele lichte vorm van cornage, heeft ze geen last van alleen een wat hardere ademhaling in galop.
Dus ze is zelf nalatig geweest dit verder te laten onderzoeken. De DA heeft zijn werk gewoon goed gedaan.
Dat heeft ze in dit topic niet vermeld.....
FloortjeM schreef:als het belangrijk genoeg is om op het keuringsrapport te zetten, is het belangrijk genoeg om nader onderzoek naar te doen. Punt uit, zo simpel is het. ....
kamsel schreef:FloortjeM schreef:als het belangrijk genoeg is om op het keuringsrapport te zetten, is het belangrijk genoeg om nader onderzoek naar te doen. Punt uit, zo simpel is het. ....
Lijkt mij ook, maakt het nog uit voor het verdere verloop? Zou zo denken dat je daarmee je eigen glazen ingooit wat betreft de verborgen gebreken.....
dees_daan schreef:wij hebben ook problemen met ze gehad.. we hebben een 3 jarige haflingerruin modern type bij ze gekocht, met papier op L niveau gereden. pony werd gebracht en mij was meteen wel duidelijk dat ie eczeem had.. maar nee hoor hij was onder een draadje door gelopen. een paar dagen later zat hij op zijn kont te schuren in het land. na heel veel gezeik en gedonder (want hij had echt geen eczeem dat kon niet) en met hulp van rechtsbijstand hebben we hem met bijbetaling ingeruild voor een 9 jarige papierloze ruin van het oude type die eigenlijk niet leuk te rijden was. (alleen maar rennen als je je benen aan wilde leggen, daar hebben we heel veel werk aan gehad)
daar hebben wij verlies op gedraaid dus.. maar we moesten wat.. ze wouden de 3 jarige eerst niet terug nemen, pff echt, als we dat geweten hadden.. wat een ellende.
de 3 jarige is wel gekeurd, vond het dus ook heel erg vreemd dat hun DA het niet opgevallen is, aangezien ik het meteen zag toen hij het erf op kwam wandelen.. we zijn niet netjes behandeld door 1 persoon, over de 2 mannen die er toen nog werkten zal ik niets zeggen, die hebben ons eigenlijk altijd netjes te woord gestaan, en daar is toen ook uiteindelijk mee geregeld dat we hem mochten inruilen.
er is toen nog een topic over hem geweest, heb toen ook een aantal pbtjes ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen met ze hadden/hebben..
mirgino schreef:dees_daan schreef:wij hebben ook problemen met ze gehad.. we hebben een 3 jarige haflingerruin modern type bij ze gekocht, met papier op L niveau gereden. pony werd gebracht en mij was meteen wel duidelijk dat ie eczeem had.. maar nee hoor hij was onder een draadje door gelopen. een paar dagen later zat hij op zijn kont te schuren in het land. na heel veel gezeik en gedonder (want hij had echt geen eczeem dat kon niet) en met hulp van rechtsbijstand hebben we hem met bijbetaling ingeruild voor een 9 jarige papierloze ruin van het oude type die eigenlijk niet leuk te rijden was. (alleen maar rennen als je je benen aan wilde leggen, daar hebben we heel veel werk aan gehad)
daar hebben wij verlies op gedraaid dus.. maar we moesten wat.. ze wouden de 3 jarige eerst niet terug nemen, pff echt, als we dat geweten hadden.. wat een ellende.
de 3 jarige is wel gekeurd, vond het dus ook heel erg vreemd dat hun DA het niet opgevallen is, aangezien ik het meteen zag toen hij het erf op kwam wandelen.. we zijn niet netjes behandeld door 1 persoon, over de 2 mannen die er toen nog werkten zal ik niets zeggen, die hebben ons eigenlijk altijd netjes te woord gestaan, en daar is toen ook uiteindelijk mee geregeld dat we hem mochten inruilen.
er is toen nog een topic over hem geweest, heb toen ook een aantal pbtjes ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen met ze hadden/hebben..
ik vraag me nu af bij jouw verhaal,heb je dat niet gezien toen je ging proefrijden?

particulier is me een stuk beter bevallen
maar goed, het is erg jammer dat het zo gegaan is, zeker als er later nog wordt gepost dat deze pony nu bij een bokker in de buurt staat, en nergens last van heeft, dus vlooien gehad heeft, en later blijkt dat dat de dochter van die vrouw is.. tjsa, hoe l*l je je er uit denk ik dan..