Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke schreef:Ik ken die weg. Met mijn oude Mercedes 608 moest ik ook terug naar 2 om de boel rijdend te houden. Dan gaat het aan 30km/h omhoog. Dat wagentje heeft 80pk (en bijna 300Nm koppel) maar 4500kg naar boven zeulen was erg op het randje. Ik vraag me af of die OM314 de volle 5600kg TMM naar boven had gekregen.
Daarom ook kun je nooit teveel vermogen en koppel an boord hebben. Vergis je niet in de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn! Daar kruipen ze soms ook omhoog.
Djilna schreef:ikke schreef:Ik ken die weg. Met mijn oude Mercedes 608 moest ik ook terug naar 2 om de boel rijdend te houden. Dan gaat het aan 30km/h omhoog. Dat wagentje heeft 80pk (en bijna 300Nm koppel) maar 4500kg naar boven zeulen was erg op het randje. Ik vraag me af of die OM314 de volle 5600kg TMM naar boven had gekregen.
Daarom ook kun je nooit teveel vermogen en koppel an boord hebben. Vergis je niet in de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn! Daar kruipen ze soms ook omhoog.
Ik redde in de 2 nog de 45km/h. Wel veel toeren (3500) maar dat ging nog redelijk makkelijk. Alleen loopt met +35 graden dan wel de temperatuur van de motor opGelukkig was dat alleen bij die ene helling. Vervelende was dat bij die zware helling je al met weinig vaart begint omdat je 2x van snelweg moet wisselen. Wat een rotsysteem daar trouwens.
En dat stuk A50 ken ik ja. Daar zak ik terug van 90 naar 80, maar langzamer niet. Vrachtwagens willen daar ook wel eens in tempo minderen. Gemeen stukje!
HLPhoto schreef:Die helling bij de A50.. hebben jullie daar echt zo'n moeite mee? >> Atmosferische 2.3D in een Korando met 2 paarden in de trailer loopt gewoon met 90 in de 4 naar boven.. Accelereren was er niet bij, maar vaart houden wel!
joyce83 schreef:Is het misschien een mogelijkheid om een overzicht te maken van auto's die een trailer mogen trekken? Misschien wat overzichtelijker dan een heel topic door te moeten splitten.
Misschien op basis van een aantal gegevens?
bijv.: merk, maximaal trekgewicht, kogeldruk of zo? Maar misschien weer te onoverzichtelijk als je met motorvermogen gaat kijken?
Ik wil best een bestandje proberen te maken of zo?
HLPhoto schreef:Snoevie schreef:75 g kogeldruk![]()