[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:35

Iris__Bennie schreef:
ikke schreef:
Iets hoger budget, maar dan heb je ook ECHT wat:
http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU

Ja ECHT een hele lange neus en dat probeer ik toch tot het minimale te beperken.. Ik wil graag nog kunnen parkeren, hahaha :D

Als je denkt dat deze auto ophoudt, dan houdt ie ook op! Het is niet de lengte van de motorkap maar de overzichtelijkheid van het eindpunt die maken of je ECHT weet waar je auto eindigd.
De motorkap van mijn Range Rover is bijna langer dan het hele bedrijfsautootje dat ik nu even in gebruik heb, maar die Range Rover is vele malen overzichtelijker dan dat Feestje......

Iris__Bennie

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:19

ik hoorde vandaag dat misschien een mitshubitshi carisma iets zou kunnen zijn, iemand ervaring?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:10

Iris__Bennie schreef:
ik hoorde vandaag dat misschien een mitshubitshi carisma iets zou kunnen zijn, iemand ervaring?

www.caravantrekker.nl vindt daar het volgende van:
www.caravantrekker.nl schreef:
Mitsubishi Carisma - 1.8 GDI (92 kW/125 pk), bouwjaar: oktober 1997 - oktober 2004

De Mitsubishi Carisma - 1.8 GDI met een beladen Paardentrailer 1,5 paardstrailer van 1450 kg met een gewichtsverhouding van 98%, is ondanks de goede prestaties een zeer matige combinatie omdat de aanhanger (te) zwaar is t.o.v. de auto.

De stabiliteit- en veiligheidsreserve vinden wij bij een goede belading royaal (zie gedetailleerd trekkrachtrapport).

U kunt prima prestaties verwachten van deze combinatie. U hoeft niet al te veel te schakelen en u heeft (ook bij lagere toerentallen) behoorlijke reserves waardoor het gemakkelijk en comfortabel trekken is. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u onder de meeste omstandigheden bruikbaar zal zijn.

NB.: het eerste type Carisma 1.8 mag slechts 1250 kg trekken, dat is dus sowieso een no-go.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:05

Eirikur schreef:
Iris__Bennie schreef:

http://www.caravantrekker.nl vindt daar het volgende van:
www.caravantrekker.nl schreef:
Mitsubishi Carisma - 1.8 GDI (92 kW/125 pk), bouwjaar: oktober 1997 - oktober 2004

De Mitsubishi Carisma - 1.8 GDI met een beladen Paardentrailer 1,5 paardstrailer van 1450 kg met een gewichtsverhouding van 98%, is ondanks de goede prestaties een zeer matige combinatie omdat de aanhanger (te) zwaar is t.o.v. de auto.

De stabiliteit- en veiligheidsreserve vinden wij bij een goede belading royaal (zie gedetailleerd trekkrachtrapport).

U kunt prima prestaties verwachten van deze combinatie. U hoeft niet al te veel te schakelen en u heeft (ook bij lagere toerentallen) behoorlijke reserves waardoor het gemakkelijk en comfortabel trekken is. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u onder de meeste omstandigheden bruikbaar zal zijn.

NB.: het eerste type Carisma 1.8 mag slechts 1250 kg trekken, dat is dus sowieso een no-go.

Doe dan ook eens dat gedetailleerde trekkrachtrapport. Ik heb namelijk niet zo'n hoge pet op van de inzichten die daar ten toon gespreid worden, anders dan dat ze uitgaan van een IQ van de chauffeeur van 20 of zo.......

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:52

waarom zijn die inzichten daar niet goed dan? Zijn toch reviews van gebruikers?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:08

Silly1972 schreef:
waarom zijn die inzichten daar niet goed dan? Zijn toch reviews van gebruikers?

Nou, ik heb eens gekeken wat ze van mijn Range Rover vinden, kennen ze dat type niet eens!! Je kunt kiezen voor de laatste modellen of de oude 3.5 carburatie met 135pk, de 170pk V8 injectie staat er niet eens tussen!
Bovendien trekt die 3500 best wel leuk, maar maar is zeker niet de soepele trekker bij lagere toerentallen, zoals ze suggereren; daar kan een motor sowieso al niet tegen dus die V8 ook niet. Wil je die V8 lekker laten trekken, zoals ze beweren, dan moet je toch zorgen dat je richting de 3000 toeren zit. Daaronder heeft de motor niet echt wat te melden als het spannend wordt!

Kortom, ze zijn niet bijster compleet en ook maar matig betrouwbaar in hun gegevens. Enige terughoudendheid is dus op z'n plaats bij het beoordelen van die site.......

Edit: ik heb de gegevens aangepast aan de werkelijkheid. Hier hun eerste commentaar:
caravantrekker schreef:
De Landrover Range Rover - V8 met een beladen Paardentrailer 2 paardstrailer van 2000 kg met een gewichtsverhouding van 90%, is ondanks de goede prestaties een zeer matige combinatie omdat de caravan (te) zwaar is t.o.v. de auto.

De stabiliteit- en veiligheidsreserve vinden wij bij een goede belading zeer royaal (zie gedetailleerd trekkrachtrapport).

_O- _O- _O-
Ik nodig degene die deze onzin verzonnen heeft bij deze uit voor een rit in mijn Range, MET volle tweepaards aan de haak!
Hoe kan een combi zeer matig zijn maar wel voldoende stabiliteits- en veiligheidsmarge hebben?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:22

De trailer had ik al een poosje, maar sinds kort nu ook de auto erbij!
Dus eindelijk kan ik in dit topic een soort antwoord geven op de OP :D

Onze combinatie:
- Weijer 1,5 paards Cavalier (aluminium)
- Volvo V40 2 liter

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:54

_O- _O- _O-
Ik nodig degene die deze onzin verzonnen heeft bij deze uit voor een rit in mijn Range, MET volle tweepaards aan de haak!
Hoe kan een combi zeer matig zijn maar wel voldoende stabiliteits- en veiligheidsmarge hebben?

Ik vind het briljant gevonden _O- , dit klopt dan ook van geen meter..........., ik hoop dat ze op je uitnodiging in zullen gaan, kans is echter klein denk ik, maar niet geschoten is altijd mis :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:05

Volgens hun mag die Rangerover 2000 kg dus niet trekken, hmm oke.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:47

Iemand ervaringen met jeep grand cherokee uit 2006 diesel met tweepaardstrailer??

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:02

Ikzelf niet, maar mijn instructeur wel, die was er erg blij mee

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:03

Volvo v 70 XC

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:14

Silly1972 schreef:
Volgens hun mag die Rangerover 2000 kg dus niet trekken, hmm oke.

Ik vraag me nog steeds af hoe levensgevaarlijk we dan al die 40 jaar bezig geweest zijn.......

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:38

heel raar.
Ze zeggen dat mijn Outlander een prima trailertrekker is,hoop toch dat ze daar wel gelijk in hebben :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:40

Silly1972 schreef:
heel raar.
Ze zeggen dat mijn Outlander een prima trailertrekker is,hoop toch dat ze daar wel gelijk in hebben :P

De outlander is geen Range Rover, maar volgens mij nog steeds een prima auto voor een trailer. Mag de Outlander 2k aan de haak hebben, net als de Freebee?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:44

haha nee was dat maar zo, de 2.0 benzine 1500kg en de diesel 1850kg.
maar prima voor een 1.5 paards trailer.
Tot nu toe prima mee gereden, eigenlijk net zo fijn als mijn Saab9-3 die ik hiervoor had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:45

Ikke; deze is ook zo leuk van caravantrekker:

Citaat:
De Landrover Defender 110 - 2.4 16v TD met een beladen Paardentrailer 2 paardstrailer van 2000 kg met een gewichtsverhouding van 100%, is ondanks de goede prestaties een zeer matige combinatie omdat de caravan (te) zwaar is t.o.v. de auto.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:54

Wat bedoelen ze met de gewichts verhouding ??

Aan de andere kant, hoe zou mijn Patrol (1996) van 1840 kg eraf komen met een geladen 2 paards trailer ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:07

Ik vraag me af wat hier achter kan en mag:

http://www.teslamotors.com/modelx

Ik vind hem zoooo gaaf <3
Hoef ik straks in 2014 niet meer voor een pakje sigaretten te stoppen bij een tankstation... maar ook niet meer om te tanken :Y)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:10

een tijd terug las ik hier dat een Vitara ook geen goede auto voor de trailer was, mijn paard is 2x een stukje vervoerd achter de Vitara 2liter en ging prima
as maandag gaan we een rit van 1.5 uur maken met 2 mini`s erin, eens kijken hoe hij het op de grote weg doet

ik zelf heb een Vitara 1.6 liter en deze mag ook 1600 kg trekken, lijkt mij dan toch een fijne auto voor de trailer?

ik zie hier in de omgeving ook best veel Vitara`s voor een trailer rijden.

wat is jullie ervaring?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:26

Anoniem schreef:

Hoef ik straks in 2014 niet meer voor een pakje sigaretten te stoppen bij een tankstation... maar ook niet meer om te tanken :Y)

Achter hybride auto's mag je helemaal niets hangen, vraag me inderdaad af hoe dat met electrische auto's zit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:49

Anoniem schreef:

Vooralsnog zal elektrisch trailer trekken er niet van komen. De techniek is daar nog niet helemaal toereikend voor. Daarvoor zul je nog een paar jaar geduld moeten hebben, schat ik zomaar.
Ik weet dat de Lotus Tesla (de sportwagen op de site) ongeveer 110.000 euro kost. Ik vrees voor de prijzen van de andere auto's.
Voor je model X moet je alleen al voor reservering 40k USD neetellen, en levering in NL kan niet volgens de site..........

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:09

Er schijnt volgend jaar een Semi electrische outlander te komen, die 1600 mag trekken.
Gedeeltelijk electrisch en gedeeltelijk benzine.
Hij had er dit jaar al moeten zijn, maar dat is niet gelukt (is tenminste wat ik me heb laten vertellen door de Mitshubitshi dealer)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:11

Bwoh, ik weet niet meer welke auto hoor :n
Elke keer lees ik wel weer iets negatiefs..

Nissan X-trail wilde ik eerst, maar schijnt vaker bij de garage te staan dan op de weg te rijden? Iemand ervaringen mee?
Ook staat op papier gene die ik wil 2000kg trekgewicht, maar irl maar 1450?
Zucht.

Goed, hoef ik er ook maar 1,5 paards achter te hangen.. maar goed wil wel een veilige auto..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:16

Kennis van me heeft de x-trail, die trekt gemakkelijk een 2 paards trailer met ene paard en een pony, maar ik weet niet welke versie.

mijn instructeur heet nu een toyota Rav 4 diesel, die mag 2000 trekken