Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:34

Kogeldruk 100 kg van je auto? Hm, da's gek, zou de enige auto zijn die zo licht en zo kort is met zoveel kogeldruk. Maar goed, A3 3.2 van 2006 mocht 1800/75, het zou kunnen dat ze 'm nog iets stijver gemaakt hebben achterin.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:35

monica08 schreef:
Wij hebben er een Audi-A4 voor staan en als we echt harde tegenwind hebben, heeft ie het best lastig (2 paards trailer met 1 paard erin).

Sterk afhankelijk van de motor die erin zit.. weet zeker dat een gechipte 3.0 TDI geen moeite heeft met een 2-paards bij tegenwind. Hoge rechthoekige aanhanger bespannen met zeil was nl. ook geen probleem, zelfs niet bergop :P Een 1.6 benzine komt ws. de heuvel niet eens op met een trailer.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:36

XLC70 schreef:
6-versnellingsbak met cruise control (onmisbaar tijdens het trekken...)

Cruise control onmisbaar? Valt wel mee, je moet alleen een goede controle over je rechtervoet hebben ;)
Neemt niet weg dat cruise control comfortabel is, maar onmisbaar is toch wat overdreven.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:37

Ik heb geen idee wat voor moter erin ligt :') Het is in ieder geval geen auto die gemakkelijk een trailer met tegenwind een brug op rijdt haha.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:40

HLPhoto schreef:
Kogeldruk 100 kg van je auto? Hm, da's gek, zou de enige auto zijn die zo licht en zo kort is met zoveel kogeldruk. Maar goed, A3 3.2 van 2006 mocht 1800/75, het zou kunnen dat ze 'm nog iets stijver gemaakt hebben achterin.

Klopt, heb het net gegoogled, heb een Westfalia trekhaak eronder zitten (acheraf door de dealer geinstalleerd)

http://www.trekhaakcentrale.nl/index.ph ... ts_id=2199

Ach ja, paardje wordt veilig vervoerd :)

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:41

Waratje schreef:
XLC70 schreef:
6-versnellingsbak met cruise control (onmisbaar tijdens het trekken...)

Cruise control onmisbaar? Valt wel mee, je moet alleen een goede controle over je rechtervoet hebben ;)
Neemt niet weg dat cruise control comfortabel is, maar onmisbaar is toch wat overdreven.

op de afstanden die ik rijd vind ik de CC toch onmisbaar..... Persoonlijke perceptie ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:44

Dat zijn de eigenschappen van de trekhaak, niet van de auto. De trekhaak die ze daar beschijven past bijvoorbeeld onder een S3, dat staat in de tekst. Helaas is de S3 in Nederland nooit gekeurd voor aanhangers en mag derhalve helemaal niks trekken. Precies de reden dat de eigenaar van die A3 3.2 idd een 3.2 heeft, en geen S3 :)

En CC onmisbaar is idd persoonlijk. Nooit gemist.. Ondanks dat ik toch meerdere auto's gehad heb met die luxe.

DanielleB

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:47

Wij hebben een Opel Vivaro voor de paardentrailer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:39

monica08 schreef:
Ik heb geen idee wat voor moter erin ligt :') Het is in ieder geval geen auto die gemakkelijk een trailer met tegenwind een brug op rijdt haha.

En precies daarom kun je dus nooit te veel vermogen aan boord hebben, ook in soepbordenplatNederland.
HLPhoto schreef:
Dat zijn de eigenschappen van de trekhaak, niet van de auto. De trekhaak die ze daar beschijven past bijvoorbeeld onder een S3, dat staat in de tekst. Helaas is de S3 in Nederland nooit gekeurd voor aanhangers en mag derhalve helemaal niks trekken. Precies de reden dat de eigenaar van die A3 3.2 idd een 3.2 heeft, en geen S3 :)

Daar was ik al bang voor......
HLPhoto schreef:
En CC onmisbaar is idd persoonlijk. Nooit gemist.. Ondanks dat ik toch meerdere auto's gehad heb met die luxe.

Er zit inderdaad een wereld van verschil tussen zinvol en onmisbaar :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:07

ikke schreef:
HLPhoto schreef:

Daar was ik al bang voor......
Een A3 Sportback 2.0 TDI heeft overigens dus wél echt 1600 kg / 75 kg.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:39

Gaat dit nu nog steeds over mijn A3. Ben het een beetje kwijt.... :o

Boekje vd auto zegt kogeldruk 75, kogeldruk trekhaak 100 volgens internet.
HLPhoto heeft dus gelijk in deze.... :)

Maar wat maakt het uit, mn trailer heeft ook 75, dus matcht precies. Bovendien is quattro ideaal en het trekt een stuk beter dan mijn vorige auto die 2-wiel aangedreven is.

Het lijkt mij dat iedereen veilig op pad wilt. Zag laatst een Seat Leon met een Mustang 2-paards..... Dat zal nooit legaal zijn volgens mij. (zat geen paard in)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:30

Hey hallo! Ik kom hier ook even binnenvallen. Mijn leasebakje (Golf 2.0 TDI) moet eruit (snik) en ben op zoek naar een leuke eigen auto (niet te duur, 10/m, en niet te oud). Hij mag regelmatig mijn Weijer 1,5 paards trekken, maar moet een beetje zuinig rijden voor alle overige kilometers!

Wie heeft er tips?
Heb oa gekeken naar:
kleinere modellen (Golf/Leon)
lekkere middenklassers: Volvo V40 / V50, Mazda 6
Wat SUV's maar die zuipen nogal en lijken me duur in onderhoud (Kia Sportage, Grand Vitara, RAV4)

Wie o wie geeft me een gouden tip??

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 22:46

Vlak de Toyota Avensis niet uit en let op kogeldruk, min. 75 kg.
De vorige serie Audi A3 rijdt ook lekker voor een trailer en mag met de juiste motorisering minimaal 1400 kg trekken en 75 kg kogeldruk hebben.

Vooral als je benzine wil rijden is het een handige keus ivm het feit dat je een 1.8T motor kan kiezen, dat loopt heerlijk voor een paardentrailer.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:05

Avensis zou ik idd overwegen. A3 is best prijzig nog, en rij liever een iets jongere met minder kilometers dan het merk Audi (ook al zijn het fijne en mooie auto's).

Benzine of diesel twijfel ik nog over maar neig naar diesel. Ik rij al gauw dik 20.000 per jaar minimaal

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 23:39

Dan zou ik dieselen. Scheelt weinig in kosten en rijdt fijner.
Hij is wat zwaar maar Skoda Superb?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:41

een dodge ram :D
uber fijne autos,
super fijn voor de trailer,
veel ruimte

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:35

XLC70 schreef:
Het lijkt mij dat iedereen veilig op pad wilt. Zag laatst een Seat Leon met een Mustang 2-paards..... Dat zal nooit legaal zijn volgens mij. (zat geen paard in)

Zat er iets anders in? ;)
Want als hij leeg was kan het heel best hoor. Een lege 2 paards zal niet veel meer wegen dan 800kg en er zijn zat auto's die dat mogen trekken.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:27

Skoda dacht ikzelf eerder aan een octavia, en SEAT leon voor 1,5 paards (mag 1400 kilo trekken), is dat reeel??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:34

Seat Leon mag inderdaad door de kogedruk geen (standaard) 2-paards trekken. Mijn 1.9 TDI heeft 75kg kogeldruk.
Yvetjes, Zoals je weet rijd ik in een Leon (vorig model). Super voor op de weg met een 1.5paards, maar op de parkeerterreinen van de cross heeft hij nog wel eens moeite. Ook kan je een hoop extra onderhoud verwachten... Over de nieuwe 1.9 dieselmotor ben ik niet zo te spreken, dus de volgende auto zal (helaas) geen Leon meer zijn!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:41

XLC70 schreef:

Waarom niet? je zegt zelf dat hij leeg was!
Daar mag je dan zelfs een Fiesta voor hangen!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:32

op de kogeldruk na dan :) afh van of ze daar verandereing in opgeven.

Over die Leon: er is geen nwe 1.9TDI, wel een 1.6 en een 2.0. De 2.0 ken ik uit de A4, tikje explosief (zoals alle VAG blokken niet smooth), wel sterk.

Beste diesels komen imho nog steeds van Peugeot, daarom vind je die 2.7 en 3.0 V6 HDI ook terug in o.a. Land Rover Discovery, Chrysler en Jaguar en de 1.6 HDI in Volvo en Ford.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:40

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:54

Dat heb je verkeerd Mootje, de bovenste is duidelijk sneller. Heeft alleen een ander (lichter?) vliegwiel waardoor ie veel sneller afslaat, en een wat grotere turbo waardoor ie iets later op toeren is. Komt ie eenmaal op toeren dan sjouwt ie er harder aan, vooral als je er een chipje inprikt, maar daar had de 110pk 1.9 TDI in jouw Leon ook al last van.
Overigens is de 1.9 TDI gedurende de hele levertijd telkens min of meer aangepast.

Die 1.9 TDI bestaat tegenwoordig al niet meer, het 1.9 tijdperk is verleden tijd bij VW... tegenwoordig is het een tweeliter of een 1.6.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:57

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:59

Ik weet dat de 1.9 TDI nu niet meer nieuw te krijgen is, maar hé, een jaar geleden nog wel ;) Ik heb in twee standaard 1.9 TDI uitvoeringen gereden en ik wilde eigenlijk mijn oude vervangen met de nieuwe, maar hij rijdt echt totaal anders... Veel afwachtender! Zonde, want ik vind het een hele fijne auto en de 2.0 valt buiten mijn budget (waar ik overigens wel over te spreken ben)!