[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:59

Land Rover discovery met benzine V8 motor (8jaar oud)
Onze luxe auto en voor de lange afstanden met de trailer erg comfortabel mede dankzij automaat.

Land Rover Defender pick-up 25 jaar oud ook met V8 motor.

Land Rover defender 90 25 jaar oud tevens met V8 motor

Mijn ouders zijn beide land rover fan, en mijn vader sleutelt graag aan de oldtimers en de V8 motoren.
Ze mogen alles trekken, 4x4 aangedreven en dus ook werkauto's voor op de boerderij. Ideale auto's voor ons dus :)

We hebben een mustang trailer;

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:31

Subaru Forester.

Trekt prima, komt niet vast te zitten in diepe modderige ondergrond, 4WD, ziet er ook knap uit.

Nadeel vind ik alleen de ruimte. Kofferbak zit vol met 2 zadels, en ik mis ook bergruimte voor flesjes drinken, kaarten, noem maar op, gewoon binnenin.

Ben dan ook heel erg verwend na 11 jaar Hyundai Trajet, wat mis ik deze wagen...... helaas worden ze niet meer gemaakt.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:45

hello,
wij zijn op zoek naar een nieuwe auto om de trailer te trekken...
we hebben een tweepaards trailer en 2 flinke warmbloedpaarden... de paarden zullen waarschijnlijk niet samen geladen worden (ze vreten elkaar op) op dit moment rijden we met een VW pasat... deze mag het officieel trekken maar heeft er toch wat moeite mee... (al had ik ondertussen gelezen dat onze kogeldruk te laag is...) maar goed we zijn nu dus op zoek naar een nieuwe auto en hebben een Ssangyong Korando op het oog... in de verkooppraatjes zijn dit echt perfecte auto's maar ik vraag me af of ze dat in de praktijk ook waarmaken en is deze auto ook nog een beetje comfortabel om gewoon mee te rijden (pa en ma willen ook nog graag met de caravan op vakantie...) heeft iemand ervaring met deze auto of kan iemand me er iets meer over vertellen?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:46

lelijke_heks schreef:
hello,
wij zijn op zoek naar een nieuwe auto om de trailer te trekken...
we hebben een tweepaards trailer en 2 flinke warmbloedpaarden... de paarden zullen waarschijnlijk niet samen geladen worden (ze vreten elkaar op) op dit moment rijden we met een VW pasat... deze mag het officieel trekken maar heeft er toch wat moeite mee... (al had ik ondertussen gelezen dat onze kogeldruk te laag is...) maar goed we zijn nu dus op zoek naar een nieuwe auto en hebben een Ssangyong Korando op het oog... in de verkooppraatjes zijn dit echt perfecte auto's maar ik vraag me af of ze dat in de praktijk ook waarmaken en is deze auto ook nog een beetje comfortabel om gewoon mee te rijden (pa en ma willen ook nog graag met de caravan op vakantie...) heeft iemand ervaring met deze auto of kan iemand me er iets meer over vertellen?

hc@Bokt (Huertacilla) is zelfverklaard Korando-expert, die kan je er alles over vertellen. Zowel de do's als de don'ts. Weet niet meer precies hoe 't zat, maar hij heeft ooit eens ergens uitgelegd welke bouwjaren je wel en welke juist niet moet hebben, ivm. een bepaald motortype volgens mij.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:59

Ik kreeg net van iemand de regels voor 2013, ik snap er serieus helemaal niks vna.

Ik ga nu uitpuzzelen hoe het zit, want dat kan betekenen dat ik voor 2013 mijn E rijbewijs ga halen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:38

Marjo89 schreef:
Ik kreeg net van iemand de regels voor 2013, ik snap er serieus helemaal niks vna.

Ik ga nu uitpuzzelen hoe het zit, want dat kan betekenen dat ik voor 2013 mijn E rijbewijs ga halen

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ategorieen
Hier heb je nog wat meer stof tot nadenken......

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:40

ikke schreef:
Marjo89 schreef:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ategorieen
Hier heb je nog wat meer stof tot nadenken......

Ja die website had ik al..

Ik denk dat ik er zo ongeveer uit ben HAHA.
Als het klopt hoef ik geen E te gaan halen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:50

Marjo89 schreef:

Maar als je in de toekomst een andere situatie hebt, die E noodzakelijk maakt, zal het zeker niet gemakkelijker zijn dan nu om het te halen. Daar zou ik althans niet vanuit gaan.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:57

Erg fijn overigens om te zien op rijksoverheid.nl dat huidige bezitters van BE hun rechten behouden, zelfs na vernieuwing van het rijbewijs.

Vanaf morgen wordt overigens mijn nieuwe auto om een trailer te trekken een volvo s60 :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:00

hollywood86 schreef:
Erg fijn overigens om te zien op rijksoverheid.nl dat huidige bezitters van BE hun rechten behouden, zelfs na vernieuwing van het rijbewijs.

Waar lees jij dat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:04

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:05

ikke schreef:
Marjo89 schreef:

Maar als je in de toekomst een andere situatie hebt, die E noodzakelijk maakt, zal het zeker niet gemakkelijker zijn dan nu om het te halen. Daar zou ik althans niet vanuit gaan.......

ben vast blond maar ik snap hem niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:55

Marjo89 schreef:
ikke schreef:

ben vast blond maar ik snap hem niet.

Als je over 5 jaar alsnog je E-rijbewijs nodig hebt, omdat je andere keuzes in auto's, trailers en/of paarden hebt gemaakt, zal het halen van dat E-rijbewijs er niet simpeler op geworden zijn ten opzichte van nu en in ieder geval niet goedkoper! Ik heb in al die jaren, met alle veranderingen, nog nooit gezien dat het simpeler werd om de aantekening in je rijbewijs te krijgen........
Dus mijn advies: als je het nu kunt betalen, nu halen. Binen is binnen, dat nemen ze je niet meer af.......

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:33

Oke ja ik snap hem, nou eerlijk gezegd zou er in dat opzicht weinig veranderen.
En dit wordt een europese regelgeving daardoor zal het niet snel meer veranderen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:42

Marjo89 schreef:
Oke ja ik snap hem, nou eerlijk gezegd zou er in dat opzicht weinig veranderen.
En dit wordt een europese regelgeving daardoor zal het niet snel meer veranderen.

De vorige wijziging (uit '84) is in de tussentijd ook diverse keren veranderd en dat werd er ook niet beter op.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:54

Hallo Allemaal,

Sorry dat ik kom binnen vallen.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een andere auto maar zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een auto in de goedkopere prijsklasse (2000/3000 euro).
Die een 1.5 paards trailer met één paard mag trekken (+- 1300 tot 1500 kilo).
Een benzine, want Diesel rij ik net te weinig voor.
Ongeveer 1 op 13 is toch wel het uiterste.
Geen grote neus zoals de Volvo's maar ik ben bang dat ik daar met mijn budget en eisen toch wel op uit ga komen..
Iemand nog een goed idee?
Graag ook even er bij noemen welk model ik dan nodig heb en in welke uitvoering, anders blijf ik vragen houden..

Heel erg bedankt!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:01

Saab 9-3 2.0ltr

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:06

Iris__Bennie schreef:
Hallo Allemaal,

Sorry dat ik kom binnen vallen.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een andere auto maar zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een auto in de goedkopere prijsklasse (2000/3000 euro).
Die een 1.5 paards trailer met één paard mag trekken (+- 1300 tot 1500 kilo).
Een benzine, want Diesel rij ik net te weinig voor.
Ongeveer 1 op 13 is toch wel het uiterste.
Geen grote neus zoals de Volvo's maar ik ben bang dat ik daar met mijn budget en eisen toch wel op uit ga komen..
Iemand nog een goed idee?
Graag ook even er bij noemen welk model ik dan nodig heb en in welke uitvoering, anders blijf ik vragen houden..

Heel erg bedankt!

Dikke Saab 900 Turbo 16 op LPG :D Als je echt lef hebt, een cabrio :D :D :D die mogen 1600kg aan de haak hebben, al zou ik er dat persoonlijk niet zo graag mee trekken.....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:19

hahaha, 1300kg deed de 9-3 op zijn sloffen, echt 1600kg durf ik niet te zeggen ;-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:55

Silly1972 schreef:
hahaha, 1300kg deed de 9-3 op zijn sloffen, echt 1600kg durf ik niet te zeggen ;-)

Nou ja, het kenteken zegt dat onze Caab het mag trekken. Of ik dat ook wil is een heel ander verhaal.........

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:57

Bedankt dames! Ik heb al advies gevraag daan mijn monteur m.b.t. de Saab 93 2.0 ltr.
Uiteraard zijn andere ideeen en opties ook nog welkom!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:05

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:12

En al die auto's met hun smalle bandjes kunnen een slecht onderhouden trailer bij een noodstop recht houden ??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:55

Ariebren schreef:
En al die auto's met hun smalle bandjes kunnen een slecht onderhouden trailer bij een noodstop recht houden ??

Waarom zou je met een slecht onderhouden trailer de weg opgaan?

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:22

ikke schreef:
Iris__Bennie schreef:
Bedankt dames! Ik heb al advies gevraag daan mijn monteur m.b.t. de Saab 93 2.0 ltr.
Uiteraard zijn andere ideeen en opties ook nog welkom!

Iets hoger budget, maar dan heb je ook ECHT wat:
http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU

Ja ECHT een hele lange neus en dat probeer ik toch tot het minimale te beperken.. Ik wil graag nog kunnen parkeren, hahaha :D