Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:karrij schreef:En dan zijn er nog zaken waarmee de stalhouder rekening moet houden.
Als ze zzper zijn dan gaan er volgend jaar weer een aantal belastingvoordelen heel hard achteruit!
De MKB vrijstelling gaat van 13,32% naar 12,70% en de zelfstandigenaftrek gaat van 3750 naar 2470! Dat zijn forse bedragen die je als zzp er volgend jaar minder gaat verdienen!
Stalhouders zelf zijn geen zzp-ers, toch? Wel sommige instructeurs en stalmedewerkers, maar dat kun je al stalhouder oplossen door die mensen een contract aan te bieden.
ruitje schreef:Ik snap deze discussie niet zo goed? Als er ergens iets in de keten veranderd, betaald de klant dat in principe. Als je een VOF bent gebruik je misschien wel 10 ZZP'ers in een jaar( loodgieter, elektricien, de loonwerker etc etc) . Als die allemaal duurder worden, moet je dat doorberekenen.
karrij schreef:ruitje schreef:Ik snap deze discussie niet zo goed? Als er ergens iets in de keten veranderd, betaald de klant dat in principe. Als je een VOF bent gebruik je misschien wel 10 ZZP'ers in een jaar( loodgieter, elektricien, de loonwerker etc etc) . Als die allemaal duurder worden, moet je dat doorberekenen.
Zo is dat! Als je zelf in, bijvoorbeeld, in een winkel dan zie je toch ook dat alles duurder wordt en ook dat je zelf elk jaar in salaris omhoog gaat, waarom mag een stalhouder dat niet?!
Ik snap de discussie ook niet.
Electra63 schreef:Perryx schreef:Electra63 schreef:Wij hebben vandaag bericht gehad dat onze stalling omhoog gaat per 1 januari 2025 van € 450 naar € 485.
Vanwege de btw op stro hooi zaagsel etc ? Of
Gestegen loonkosten en fors gestegen stroprijzen.
Lau07 schreef:Ik heb denk ik dezelfde e-mail gehad, en schrok er toch best van. Vooral omdat de stroprijzen vooral vorig jaar hard zijn gestegen, en nu al een tijdje stabiel zijn. Dus daar vind ik wel wat van. Ik denk zelf dat de verhoging hem vooral zit in het moeten verhogen van de lonen van medewerkers