Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Als je echt aan kapitaal vernietiging wilt doen moet je een dure auto kopen.
Je rijdt hem de garage uit en je bent de BTW kwijt. (21%)
Een auto is een stuk ijzer met wat rubber aan de banden.
Al dat ijzer rot weg, noemen ze roesten.
Een huis, zoals ik in woon, is mischien al 200 jaar oud en staat er nog steeds.
loulou schreef:ik zou echt geen geld gaan lenen voor een auto! in ieder geval geen duizenden euro's. juist niet voor een auto! die worden alleen maar minder waard. (op een enkele zeldzame uitzondering na)
ik zou ook wel een audi Q6 willen, of een volvo xc90, maar helaas heb ik daar ook het geld niet voor en doe ik het met een kleiner en goedkoper exemplaar.
ga op zoek naar een goedkopere auto die misschien niet zo mooi is maar verder wel voldoet aan je wensen. en ga sparen voor een huis ipv je in de schulden te steken voor een auto.
loulou schreef:naja je moet het helemaal zelf weten, maar ik snap het echt niet. ik snap best dat je naar je werk moet en dat je daar eventueel voor leent. maar naar je werk kun je ook met een auto van 1500 euro in plaats van met een auto van 5.000, 10.000 of zelfs 15.000 euro.
ik heb ook jaren maar heel beperkt wedstrijden kunnen starten omdat ik geen geld had voor een geschikte auto + trailer en afhankelijk was van anderen. in mijn ogen is dat luxe en voor luxe leen je niet, dat doe je in geval van nood.
ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je gaat lenen omdat je anders geen geld meer op je rekening hebt voor in noodgevallen.
Duhelo schreef:X3 begint ook ergens vanaf 12000 - 14000 euro (dat vind ik stiekem al heel veel geld, zeker ook omdat we het moeten lenen, )
Silly1972 schreef:Men zegt dat je met LPG iets aan kracht verliest, maar ik heb het nog niet gemerkt
LPG zit ietsje hoger dan benzine qua wegenbelasting, maar 1x tanken dan heb je dat er al uit.
loulou schreef:ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je gaat lenen omdat je anders geen geld meer op je rekening hebt voor in noodgevallen.
Joram schreef:loulou schreef:ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je gaat lenen omdat je anders geen geld meer op je rekening hebt voor in noodgevallen.
Je moet eens weten hoeveel mensen geld lenen om een huis te kopen![]()
En hoe wil je dan mensen noemen met een lease auto?
Vindt nog eens niet gek om voor auto lening te nemen, zolang je er maar voor zorg dat je weer makkelijk af kan betalen.
s0173957 schreef:Duhelo, koop dan een pick-up, €137 wegenbelasting per jaar...
Wel serieus duur qua aankoop omdat er nu eenmaal tweedehands zo weinig zijn...
s0173957 schreef:Ik ben zelf aan het rondkijken voor een pick up, genre Hilux, Ranger...
Voor een 6 jaar oude met +/- 100.000 km betaal je nog vlotjes €18.000.0
Véél te duur dus!