[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:53

X3 begint ook ergens vanaf 12000 - 14000 euro (dat vind ik stiekem al heel veel geld, zeker ook omdat we het moeten lenen, en ik wil toch ooit wel eens een huis kopen (echter ligt dit in belgie een stuk makkelijker dan in nederland denk ik) )
X3 (oudste en lichtste model) = 1600 kilo geremd
X3 oudste en zwaarste (3.0, full option) =2000 kilo (maar 2 de hands vanaf 20 000 euro, heb je een auto van 2006 ...)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:58

Als je echt aan kapitaal vernietiging wilt doen moet je een dure auto kopen. :7

Je rijdt hem de garage uit en je bent de BTW kwijt. (21%)

Een auto is een stuk ijzer met wat rubber aan de banden.

Al dat ijzer rot weg, noemen ze roesten.

Een huis, zoals ik in woon, is mischien al 200 jaar oud en staat er nog steeds.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:04

Ariebren schreef:
Als je echt aan kapitaal vernietiging wilt doen moet je een dure auto kopen. :7

Je rijdt hem de garage uit en je bent de BTW kwijt. (21%)

Een auto is een stuk ijzer met wat rubber aan de banden.

Al dat ijzer rot weg, noemen ze roesten.

Een huis, zoals ik in woon, is mischien al 200 jaar oud en staat er nog steeds.

op dat vlak deel ik je mening :D
Auto is voor mij iets op wielen,waar ik droog (soms :D, heb wel eens een gehad die lekte) en warm (kachel werkte ook niet) in zit, en die me van A naar B brengt.
met de tijd ben ik bijgesteld van eis dat die nu een trailer moet kunnen trekken, en bij voorkeur nog veilig ook, en dat ik een grotere koffer heb :D

Voor vriendlief echter zijn auto's HEt van het. die aanbid die dingen, en hoe duurder en mooier hoe beter.
Laatr dit nou niet goed passen bij een (vuile!) paardenhobby :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:11

Heel veel jonge vriendjes hebben hun verdiende spaar centen uitgegeven aan die roestige, geld vretende auto.

Ik kan het nog steeds niet snappen dat iemand zo happy wordt van het fallus symbool, de auto.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:14

ik zou echt geen geld gaan lenen voor een auto! in ieder geval geen duizenden euro's. juist niet voor een auto! die worden alleen maar minder waard. (op een enkele zeldzame uitzondering na)

ik zou ook wel een audi Q6 willen, of een volvo xc90, maar helaas heb ik daar ook het geld niet voor en doe ik het met een kleiner en goedkoper exemplaar.

ga op zoek naar een goedkopere auto die misschien niet zo mooi is maar verder wel voldoet aan je wensen. en ga sparen voor een huis ipv je in de schulden te steken voor een auto.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:20

loulou schreef:
ik zou echt geen geld gaan lenen voor een auto! in ieder geval geen duizenden euro's. juist niet voor een auto! die worden alleen maar minder waard. (op een enkele zeldzame uitzondering na)

ik zou ook wel een audi Q6 willen, of een volvo xc90, maar helaas heb ik daar ook het geld niet voor en doe ik het met een kleiner en goedkoper exemplaar.

ga op zoek naar een goedkopere auto die misschien niet zo mooi is maar verder wel voldoet aan je wensen. en ga sparen voor een huis ipv je in de schulden te steken voor een auto.

ik heb (helaas) al voor al mijn auto's moeten lenen.
Op een moment, als je een wagen nodig hebt om op je werk te raken, kan je niet anders.
Maargoed, ik denk dat dit langs hier meer aanvaard wordt dan in nederland. Hier gaan zelfs mensen die wel het budget staan hebben, lenen voor een wagen (en huizen worden ook meestal volledig en zelfs met een extra geleend), simpelweg omdat je dan wel je spaarboek nog overhoud (voor de échte noodgevallen) en je wagen in stukjes kunt betalen.
Ook, eenmaal je over bedragen van 5000 euro + praat, ik heb het er niet voor over, en het zal nog een hele tijd duren voor ik het samengespaard heb :+. (plus dat je dan je spaarboek plundert, wat als er dan iets gebeurd met je paard?)
en ik hoor wel bokkers afkomen met: je moet zorgen dat je reserve hebt, je moet ervoor sparen, etc. MAar helaas is dat niet altijd voor iedereen weggelegd om reserve te hebben.
vandaar dus een leningetje :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:29

naja je moet het helemaal zelf weten, maar ik snap het echt niet. ik snap best dat je naar je werk moet en dat je daar eventueel voor leent. maar naar je werk kun je ook met een auto van 1500 euro in plaats van met een auto van 5.000, 10.000 of zelfs 15.000 euro.

ik heb ook jaren maar heel beperkt wedstrijden kunnen starten omdat ik geen geld had voor een geschikte auto + trailer en afhankelijk was van anderen. in mijn ogen is dat luxe en voor luxe leen je niet, dat doe je in geval van nood.

ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je gaat lenen omdat je anders geen geld meer op je rekening hebt voor in noodgevallen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:56

Duhelo; hahaha klinkt me bekend in de oren :D
Hier precies t zelfde!

Kwa geld; mij is altijd bij gebracht, pas iets kopen als je het geld hebt.
Lenen doe ik niet. Ja alleen bij papa en mama :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:22

loulou schreef:
naja je moet het helemaal zelf weten, maar ik snap het echt niet. ik snap best dat je naar je werk moet en dat je daar eventueel voor leent. maar naar je werk kun je ook met een auto van 1500 euro in plaats van met een auto van 5.000, 10.000 of zelfs 15.000 euro.

ik heb ook jaren maar heel beperkt wedstrijden kunnen starten omdat ik geen geld had voor een geschikte auto + trailer en afhankelijk was van anderen. in mijn ogen is dat luxe en voor luxe leen je niet, dat doe je in geval van nood.

ik vind het echt de omgekeerde wereld dat je gaat lenen omdat je anders geen geld meer op je rekening hebt voor in noodgevallen.

wie zegt er dat ik iedere keer zon grote bedragen geleend heb?
Hou er ook rekening mee dat onze keuring (jullie apk) hier een héél stuk strenger is dan bij jullie (als onze wagen teveel uitstoot heeft worden we al afgekeurd, ook al is er anders niks mis)
dus de kleine barreltjes rijden hier amper nog rond ..;
ik ben ooit begonnen in dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Renau ... 071204.jpg vn 17 jaar oud (geen servo, handmatige chock :D )
en dan idd een klein bedrag geleend voor mijn nissan micratje.
twee jaar geleden is het micratje gestorven (hartstilstand) en zat ik op dat moment zonder werk, en geen auto. en heb dan ook bij mijn stiefvader geleend om de huidige mazda te kunnen kopen, want moet eens gaan solliciteren zonder wagen ...

die is nu al ruim afbetaald, en raakt dit jaar wss niet meer door de keuring (teveel uitstoot, banden zijn niet meer goed, en ik krijg de koffer op mijn hoofd :+ )

Maargoed, we gaan heir wel érrug offtopic :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:57

Duhelo schreef:
X3 begint ook ergens vanaf 12000 - 14000 euro (dat vind ik stiekem al heel veel geld, zeker ook omdat we het moeten lenen, )

Ik zeg ook niet dat je het al geleend hebt. Maar uit bovenstaande maak ik op dat je van plan bent een groot bedrag te lenen :)

Maar inderdaad erg offtopic. Laten we het gewoon weer over auto's hebben :)

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:44

Hoi allemaal, hopelijk hebben jullie wat tips voor mij!
Mijn vriend is op zoek naar een auto. Hij heeft zijn auto een half jaar geleden verkocht maar het blijkt nu toch tegen te vallen :brr: . (Had ik toch gelijk.. :j )
Zelf rijdt hij erg weinig km's, zijn werk zit dichtbij.
Dus het liefst een benzine auto die niet te duur in aanschaf is en een 2 paardstrailer kan trekken (met 1 paard en 1 pony als maximale belasting. Meestal staat mijn paard van 1,65 er alleen in)
En die dan niet te veel gaat zuipen.
Het mag ook best een “ragbak”/oude auto zijn, mijn vriend heeft de neiging een hoop zand/modder/viezigheid mee te nemen in de auto. (werkt in de akkerbouw)

Lijkt al bij al een onrealistisch eisenlijstje _/-\o_ maar hebben jullie tips/ideen/suggesties wat hier in de richting van komt?
Even de 'eisen' op een rijtje:
- Aanschaf 0 – ongeveer 3000,-
- Zo zuinig mogelijk in verbruik (liefst benzine)
- Met gemak een 2 paardstrailer trekken

Groeten Tessa

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:56

Waarom kijk je niet naar een LPG auto als je niet zoveel km's rijdt

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:04

Hoi Silly1972, dat is ook nog een optie natuurlijk!
Die zitten qua wegenbelasting laag, en lpg ook was het niet?

Hoe zit het met de trekkracht op LPG?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:24

Men zegt dat je met LPG iets aan kracht verliest, maar ik heb het nog niet gemerkt
LPG zit ietsje hoger dan benzine qua wegenbelasting, maar 1x tanken dan heb je dat er al uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:51

Silly1972 schreef:
Men zegt dat je met LPG iets aan kracht verliest, maar ik heb het nog niet gemerkt
LPG zit ietsje hoger dan benzine qua wegenbelasting, maar 1x tanken dan heb je dat er al uit.

Nu haal je wel enkele zaken door elkaar.
LPG ligt hoger (G3) tot fors hoger (G1 en G2) in de wegenbelasting dan benzine.
LPG geeft geen powerverlies bij een G3 installatie.
Indien die G3 al ingebouwd is, is het vrij snel interessant; beetje afhankelijk van de auto al bij zo'n 5000km op jaarbasis.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:55

Nee hoor ik haal niets door elkaar, maar heb het inderdaad over een G3 installatie.

En ik haal mijn verhoging van de wegenbelasting er na 1 tank al uit.
Zelf berekend op de mindere km's die je rijdt op een tank benzine en een tank LPG.

Maar dat klopt wel aardig met die 5000 per jaar, dat is 416 km p.m en dat is wat ik op 1 tank rij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:45

loulou schreef:

Je moet eens weten hoeveel mensen geld lenen om een huis te kopen }> :+ En hoe wil je dan mensen noemen met een lease auto?

Vindt nog eens niet gek om voor auto lening te nemen, zolang je er maar voor zorg dat je weer makkelijk af kan betalen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:51

Duhelo, koop dan een pick-up, €137 wegenbelasting per jaar...
Wel serieus duur qua aankoop omdat er nu eenmaal tweedehands zo weinig zijn...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:02

s0173957 schreef:

Zakelijk of prive?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:18

Laatst bijgewerkt door s0173957 op 08-10-12 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:20

Joram schreef:
loulou schreef:

Je moet eens weten hoeveel mensen geld lenen om een huis te kopen }> :+ En hoe wil je dan mensen noemen met een lease auto?

Vindt nog eens niet gek om voor auto lening te nemen, zolang je er maar voor zorg dat je weer makkelijk af kan betalen.

een huis is (tot voor kort ;) ) ook altijd een investering geweest die meer waard werd. ;) als je 2 ton leende dan was je huis tegen de tijd dat het was afgelost ook altijd minstens 2 ton en vaak meer waard.
als je een auto van 25.000 euro koopt dan is die dat al niet meer waard zodra je bij de dealer de deur uit rijdt.

dat is voor mij dus wel een heel verschil om wel of niet een lening voor iets af te sluiten.

ik denk dat een lease auto interessant kan zijn, omdat je bij een oudere auto ook meer kans hebt op onverwachte hoge kosten en bij een lease auto weet je waar je aan toe bent. maar een lease maatschappij verdient geld aan zo'n auto, dus uiteindelijk betaal je altijd te veel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:17

s0173957 schreef:

die aanschafprijs zit me dus wat tegen (vriend wil dure sjieke auto, voor mij is een barrel goed genoeg, zolang die kan trekken :D )
wegenbelasting, verbruik en verzekering maakt niet veel uit, daar we van 2 (dure) auto's naar 1 gaan.
Dus zelfs nemen we een 3.0 l, dan nog komen we goedkoper uit dan nu.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:30

Ik ben zelf aan het rondkijken voor een pick up, genre Hilux, Ranger...
Voor een 6 jaar oude met +/- 100.000 km betaal je nog vlotjes €18.000.0

Véél te duur dus!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:00

Ik heb al heel wat Patrols versleten afgelopen 15 jaar.
Maar 18.000 euro heeft het mij niet gekost.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:47

s0173957 schreef:
Ik ben zelf aan het rondkijken voor een pick up, genre Hilux, Ranger...
Voor een 6 jaar oude met +/- 100.000 km betaal je nog vlotjes €18.000.0

Véél te duur dus!

Is dit niks dan: * klik *