lisetteboy schreef:BE hoop ik?Wij hebben ook een kia sorento ex. en die doet t super:P
die hebben we toen aangeschaft zodat mijn moeder met de trailer kon rijden vanwege haar rijbewijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HLPhoto schreef:lisetteboy schreef:BE hoop ik?Wij hebben ook een kia sorento ex. en die doet t super:P
die hebben we toen aangeschaft zodat mijn moeder met de trailer kon rijden vanwege haar rijbewijs
cissy schreef:Nomes, check de kogeldruk nog even van je auto, staat in de papieren van je auto of anders op het plaatje van de trekhaak, als dat genoeg is om je 2 paards te trekken kun je op pad.
Mootje schreef:Nomes, Jij hebt je E dus je hoeft alleen maar te zorgen dat je niet over de 1800kg heen gaat met het werkelijke gewicht.
Tweepaards trailer heeft een kogeldruk van 100kg en ik durf je nu al te zeggen dat met een af-fabriek C5 de toegestane kogeldruk op het autopapier geen 100kg gaat bedragen.
Frantic schreef:verzekering maatschappijen weten nog minder dan wij, dat zijn geen techneuten!
Alleen extreme gevallen zullen ze er tussenuit pikken als het om afwijzen gaat.
Dus geen BE maar wel met een trailer plus paard op pad gaan, Opel astra 1.6 voor een 2 paards trailer, een caravan die nog nooit ook maar gekeurd is etc.
nomes schreef:Mensen die vragen stellen, omdat ze op een legale en veilige manier met hun paard op pad willen, zijn hier meer dan van harte welkom om dat te doen, daar is dit topic juist voor.En voor degenen die deze discussies zat zijn...sorry, maar ik wil het graag goed en veilig doen voor mijn paard en ik zag hier een aantal mensen voorbij komen waarvan ik de indruk kreeg dat ze meer van dit soort zaken afweten dan ik
cissy schreef:Nee, je hebt E en dan hoef je alleen maar te kijken naar het daadwerkelijke gewicht
Wat die trekhaken betreft, daar heb ik geen verstand van technisch gezien... laat je door de garage goed informeren.
Elco schreef:LIEGEN..??? jij maakt het nog mooier zeg..Daar staat precies in wat ik ook al zei hoor..Ik weet het niet..
Alleen over dat 1 paard wel in de trailer mag stuit me tegen de borst en daar verschilt mijn mening met de link..
Mootje schreef:HLP, snelle uitvoering of niet... Het gaat om de constructie van de auto en dan kan je je nog afvragen of de snellere uitvoering geen stijfere constructie heeft dan het standaard model. Naar mijn weten hebben de nieuwe C5-en 80kg op het papier!