marnico schreef:wij willen onze sorento eruit doen vanwege dat mijn werk situatie verandert is, dus kan er weer een diesel komen. met de sorento dus goed bezig want onze trailer betreft.
Nu hebben wij grote paarden, er staat er altijd maar eentje op de trailer als we in de buurt aant hobbyen zijn, gaan we met 2en weg, gaan ze op de vrachtauto.
Nu willen wij een andere auto, bijvoorbeeld vw-touran diesel, vaak trekgewicht van 1500kg.
Dus als deze 75kg kogeldruk mag hebben op zijn trekhaak, mag dus onze trailer740kg +1 perd,700kg erin.
Zeg ik dit dan goed ?
Er vanuit gaand dat de opgegeven gewichten kloppen, zou je in principe goed moeten zitten. Je zou voor de zekerheid de kogeldruk kunnen controleren, maar zeer waarschijnlijk blijf je binnen de toegestane marges.
Ik geef je wel als advies (mijn standaard-advies) zoek deTouran met de sterkste motor die ooit geleverd is. Power heb je nooit te veel........
Voor je vriendin: zet de geladen trailer eens op een weegbrug, dan weet je dat je goed zit. De rest is dan niet meer relevant.