Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:en ga niet daar beknibbelen waar het om veiligheid gaat, koop dan een bling-bling hoofdstel of roze setje minder...
sflj schreef:
s0173957 schreef:Ik zou gewoon nooit iets anders dan een SUV er voor hangen... en dan geen kleintje!
Een Range Rover, Pajero, Land Cruiser, Discovery, Hilux, Amarok, Ranger, Patrol, L200... een Freelander zou mss ook nog net gaan.
Je weet dat je met een aanzienlijk gewicht rijdt, zorg dan ook dat je er voor voorzien bent... en ga niet daar beknibbelen waar het om veiligheid gaat, koop dan een bling-bling hoofdstel of roze setje minder...
Aranel schreef:ik ben nu aan het kijken voor een golf 1.9 tdi diesel. Deze mag 1400 kilo trekken (mijn combi trailer en paard weegt zo'n 1200 kilo) en de maandelijkse kosten hiervan zijn niet eens zo heel hoog ondanks dat het een diesel is.
Zijn r mensen die ervaring hebben met deze auto voor de trailer?
loulou schreef:ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit
ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto.en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.
we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.
s0173957 schreef:Ik zou gewoon nooit iets anders dan een SUV er voor hangen... en dan geen kleintje!
Een Range Rover, Pajero, Land Cruiser, Discovery, Hilux, Amarok, Ranger, Patrol, L200... een Freelander zou mss ook nog net gaan.
Je weet dat je met een aanzienlijk gewicht rijdt, zorg dan ook dat je er voor voorzien bent... en ga niet daar beknibbelen waar het om veiligheid gaat, koop dan een bling-bling hoofdstel of roze setje minder...
s0173957 schreef:Maar een Outlander is nog iets helemaal anders als een Golf of een A3 è... da's een wagen waarme je iets te zeggen hebt aan je aanhangwagen.
Maar trouwens, zo goedkoop in aankoop én verbruik is zo'n Outlander toch ook weer niet?
s0173957 schreef:Maar een Outlander is nog iets helemaal anders als een Golf of een A3 è... da's een wagen waarme je iets te zeggen hebt aan je aanhangwagen.
Maar trouwens, zo goedkoop in aankoop én verbruik is zo'n Outlander toch ook weer niet?
sflj schreef:Is toch niet zo raar dat ik die indruk krijg, Loulou?loulou schreef:ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit
ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto.en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.
we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.
en ik zie dat je zelfs wekelijks met je paard achter de auto op pad gaat. Dat zou ik dus niet doen met een 'niet-ideale' trekauto.
Ik snap dat dus niet, nee.
MarjanB schreef:s0173957 schreef:Maar een Outlander is nog iets helemaal anders als een Golf of een A3 è... da's een wagen waarme je iets te zeggen hebt aan je aanhangwagen.
Maar trouwens, zo goedkoop in aankoop én verbruik is zo'n Outlander toch ook weer niet?
Ik nodig je uit om m'n golf eens te proberenop modderige terreinen waar iedereen vast staat rij ik gewoon het terrein af. Heb er aardig wat km mee gemaakt en hoef geen grotere auto. Gewoon opletten waar je rijd, wat anderen doen en vroegtijdig gas los voor drempels enz. Helemaal niks mis mee! En m'n golf mag 1400 kilo trekken, trailer weegt 560 en heb een kwpnner van 168 dus kom lang niet aan dat gewicht!
pol013 schreef:Juist. En vaak met een koppel waar veel andere auto's van zouden gaan blozen.
Laat mij maar lekker in een golf maat, diesel auto rond rijden (met dik 40.000km/jaar) EN de trailer trekken. Mensen met dikke SUV/4WD maak je maar geen zorgen over mij of mijn paard.
ikke schreef:pol013 schreef:Juist. En vaak met een koppel waar veel andere auto's van zouden gaan blozen.
Laat mij maar lekker in een golf maat, diesel auto rond rijden (met dik 40.000km/jaar) EN de trailer trekken. Mensen met dikke SUV/4WD maak je maar geen zorgen over mij of mijn paard.
Ach, dus jij durft de uitdaging aan om met een grote, volle beker echte Chocomel-met-slagroom los op het dashboard rond te rijden?
Zo niet, maak ik me vooral zorgen om de veiligheid van je medeweggebruikers en heb ik medelijden met je paard........
Koppel en vermogen hebben alleen nut onder de voet van een chauffeur die weet hoe dat koppel en vermogen aan te spreken!
ikke schreef:pol013 schreef:Juist. En vaak met een koppel waar veel andere auto's van zouden gaan blozen.
Laat mij maar lekker in een golf maat, diesel auto rond rijden (met dik 40.000km/jaar) EN de trailer trekken. Mensen met dikke SUV/4WD maak je maar geen zorgen over mij of mijn paard.
Ach, dus jij durft de uitdaging aan om met een grote, volle beker echte Chocomel-met-slagroom los op het dashboard rond te rijden?
Zo niet, maak ik me vooral zorgen om de veiligheid van je medeweggebruikers en heb ik medelijden met je paard........
Koppel en vermogen hebben alleen nut onder de voet van een chauffeur die weet hoe dat koppel en vermogen aan te spreken!