[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:52

Ik zou gewoon nooit iets anders dan een SUV er voor hangen... en dan geen kleintje!
Een Range Rover, Pajero, Land Cruiser, Discovery, Hilux, Amarok, Ranger, Patrol, L200... een Freelander zou mss ook nog net gaan.

Je weet dat je met een aanzienlijk gewicht rijdt, zorg dan ook dat je er voor voorzien bent... en ga niet daar beknibbelen waar het om veiligheid gaat, koop dan een bling-bling hoofdstel of roze setje minder...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:09

s0173957 schreef:
en ga niet daar beknibbelen waar het om veiligheid gaat, koop dan een bling-bling hoofdstel of roze setje minder...

Ik ga niet een bak van 2000kg per maand betalen aan alleen wegenbelasting a 191 euro pm (diesel).
Mijn toekomstige auto hoeft alleen maar een 1,5 paards te trekken, daarvoor hoef ik echt geen bak die 3500 kan trekken :D.
Een nieuw hoofdstel van 200euro koop ik niet elke maand :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:13

Mee eens hoor, voor een lichte 1.5 paards trailer hoef je geen dikke (slurpende) SUV te hebben. Een auto die 1500 aan de haak mag voldoet dan ook imo.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:17

Precies.. moet ook een auto hebben die voor mijn woon/werk verkeer nog wat acceptabel is kwa verbruik (minimaal 1200 km per maand) + de ritjes naar het paard en af en toe met de trailer weg :).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:52

sflj schreef:

Ach, wat is 'te duur?'
Je hebt een paard, een trailer en gaat daar wekelijks mee op stap, dus blijkbaar geld voor een dure hobby. Het is maar net waar je t voor over hebt. Bezuinigen op veiligheid vind ik niet ideaal, nee.[/quote]

dat ik een dure hobby kan bekostigen wil niet zeggen dat ik geld over heb en nooit geen keuze hoef te maken.
fijn dat jij dat misschien niet hoeft :) maar ik heb een heel gewoon salaris waar ik alles voor moet doen. een een dikke jeep verbruik toch heel wat meer brandstof dan mijn auto en dat is wel belangrijk als je minstens 35.000 km per jaar rijdt. daarnaast vind ik mijn auto al belachelijk duur aan wegenbelasting, laat staan wat zo'n zware auto moet kosten.

ik heb een 1,5 paards trailer die op papier nog geen 550 kilo weegt. stel dat mijn paard 600 weegt dan zitten we aan 1150. mijn auto mag 1350 trekken en trekt dat makkelijk, voor mij is dit zo prima dus :)

Asciugamano

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:04

Maar dat is niet wat je eerder deed vermoeden. ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:16

hoezo dat dan?

ik heb alleen gezegd dat ik geen auto heb die onder de categorie 'ideale trekauto' valt. ook heb ik eerder gezegd dat mijn auto 1350 mag trekken.
de rest is dus invulling van jouw kant geweest :)

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:37

s0173957 schreef:
Ik zou gewoon nooit iets anders dan een SUV er voor hangen... en dan geen kleintje!
Een Range Rover, Pajero, Land Cruiser, Discovery, Hilux, Amarok, Ranger, Patrol, L200... een Freelander zou mss ook nog net gaan.

Je weet dat je met een aanzienlijk gewicht rijdt, zorg dan ook dat je er voor voorzien bent... en ga niet daar beknibbelen waar het om veiligheid gaat, koop dan een bling-bling hoofdstel of roze setje minder...

Ik kan hier alleen maar in meegaan! Ik zit soms met zweethanden achter het stuur als ik weer zo'n net-niet combinatie tegenkomen op de snelweg....

En als de wegenbelasting te duur is, zoek dan een grote wegenbelastingvrije auto en een goede garage die het ding voor je kan onderhouden. Het zal je maar overkomen dat het misgaat.....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:42

Aranel schreef:
ik ben nu aan het kijken voor een golf 1.9 tdi diesel. Deze mag 1400 kilo trekken (mijn combi trailer en paard weegt zo'n 1200 kilo) en de maandelijkse kosten hiervan zijn niet eens zo heel hoog ondanks dat het een diesel is.
Zijn r mensen die ervaring hebben met deze auto voor de trailer?

Heb er ook 1 (heb een week geleden ook wat gepost) fijne auto! Heb wel een met rode DI dus wat meer vermogen maar woon ook in een heuvelachtige omgeving

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:09

Is toch niet zo raar dat ik die indruk krijg, Loulou?

loulou schreef:
ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit ;)

ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto. :+ en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.

we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.

en ik zie dat je zelfs wekelijks met je paard achter de auto op pad gaat. Dat zou ik dus niet doen met een 'niet-ideale' trekauto.
Ik snap dat dus niet, nee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:15

s0173957 schreef:

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens.
Ik ben een alleenstaande vrouw, met paard en hypotheek, ik kan zo'n dure auto niet bekostigen.
IPV daarvan heb ik de next best thing.

Ik rij max eens in de maand met de trailer, heb een trailer met paard van max gewicht 1300kg, mijn auto (mitshubishi Outlander 2.0) weegt 1460 kg en hij mag 1500kg trekken en dat gaat makkelijk.

Waarom zou ik dan mezelf in de schulden gaan werken om bv een Range rover etc te gaan kopen, zo'n auto trekt bij de pomp mijn portefeuille leeg.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:49

Maar een Outlander is nog iets helemaal anders als een Golf of een A3 è... da's een wagen waarme je iets te zeggen hebt aan je aanhangwagen.

Maar trouwens, zo goedkoop in aankoop én verbruik is zo'n Outlander toch ook weer niet?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:56

Ik rijd een Subaru impreza plus voor mijn 2-paardstrailer. Mag 1600kg trekken en aangezien ik toch maar 1 paard mee heb is dat prima. Berlingo van mijn vriend mag een stuk minder trekken, maar trekt het wel veel makkelijker (veel meer koppel). Dusja de specificaties zeggen ook niet altijd alles, al moet je je daar wel aan houden anders mag je de weg niet op :P

Ik zou het liefst ook een grotere auto ervoor hebben maarja dat is gewoon financieel niet haalbaar. En reacties met dan moet je minder setjes kopen vind ik echt idioot. Jullie kunnen niet in de portemonnee van een ander kijken ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:18

s0173957 schreef:
Maar een Outlander is nog iets helemaal anders als een Golf of een A3 è... da's een wagen waarme je iets te zeggen hebt aan je aanhangwagen.

Maar trouwens, zo goedkoop in aankoop én verbruik is zo'n Outlander toch ook weer niet?

Valt reuze mee hoor, 2e hands zijn ze zeer goed te doen. En op lpg :D
Hij kost me vrijwel evenveel als de Saab 9-3, die ik hiervoor had

Ik heb een hele lijst gemaakt en daar kwam deze het beste uit.
Diesel rij ik niet genoeg voor een kwam ik duurder uit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:24

s0173957 schreef:

Ik nodig je uit om m'n golf eens te proberen ;) op modderige terreinen waar iedereen vast staat rij ik gewoon het terrein af. Heb er aardig wat km mee gemaakt en hoef geen grotere auto. Gewoon opletten waar je rijd, wat anderen doen en vroegtijdig gas los voor drempels enz. Helemaal niks mis mee! En m'n golf mag 1400 kilo trekken, trailer weegt 560 en heb een kwpnner van 168 dus kom lang niet aan dat gewicht!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:34

sflj schreef:
Is toch niet zo raar dat ik die indruk krijg, Loulou?

loulou schreef:
ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit ;)

ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto. :+ en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.

we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.

en ik zie dat je zelfs wekelijks met je paard achter de auto op pad gaat. Dat zou ik dus niet doen met een 'niet-ideale' trekauto.
Ik snap dat dus niet, nee.

wat is nu je punt? want ik snap waar je nu op doorhamert.

ik zeg dat ik mijn auto veilig genoeg vind voor mijn trailer. maar schijnbaar mag je volgens sommige mensen hier alleen een trailer trekken met een range rover of patrol. ik snap ook wel dat zo'n auto fijner/beter is voor een trailer, maar zo'n auto is niet voor iedereen haalbaar.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:23

Terranno II mag 3000kg trekken de trailer weegt dan ook bijna 2500kg met 2 paarden erin.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:07

MarjanB schreef:
s0173957 schreef:

Ik nodig je uit om m'n golf eens te proberen ;) op modderige terreinen waar iedereen vast staat rij ik gewoon het terrein af. Heb er aardig wat km mee gemaakt en hoef geen grotere auto. Gewoon opletten waar je rijd, wat anderen doen en vroegtijdig gas los voor drempels enz. Helemaal niks mis mee! En m'n golf mag 1400 kilo trekken, trailer weegt 560 en heb een kwpnner van 168 dus kom lang niet aan dat gewicht!

Juist. En vaak met een koppel waar veel andere auto's van zouden gaan blozen.
Laat mij maar lekker in een golf maat, diesel auto rond rijden (met dik 40.000km/jaar) EN de trailer trekken. Mensen met dikke SUV/4WD maak je maar geen zorgen over mij of mijn paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:06

pol013 schreef:
Laat mij maar lekker in een golf maat, diesel auto rond rijden (met dik 40.000km/jaar) EN de trailer trekken. Mensen met dikke SUV/4WD maak je maar geen zorgen over mij of mijn paard.

Ach, dus jij durft de uitdaging aan om met een grote, volle beker echte Chocomel-met-slagroom los op het dashboard rond te rijden?
Zo niet, maak ik me vooral zorgen om de veiligheid van je medeweggebruikers en heb ik medelijden met je paard........

Koppel en vermogen hebben alleen nut onder de voet van een chauffeur die weet hoe dat koppel en vermogen aan te spreken!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:37

ikke schreef:
pol013 schreef:

Ach, dus jij durft de uitdaging aan om met een grote, volle beker echte Chocomel-met-slagroom los op het dashboard rond te rijden?
Zo niet, maak ik me vooral zorgen om de veiligheid van je medeweggebruikers en heb ik medelijden met je paard........

Koppel en vermogen hebben alleen nut onder de voet van een chauffeur die weet hoe dat koppel en vermogen aan te spreken!

ik daag hierbij ook iedereen uit om dat in belgie te komen doen :D
De wegen zijn hier zo bagger dat zelfs de mensen uit hun stoel stuiteren :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:23

ikke schreef:
pol013 schreef:

Ja hoor. Kom maar. Over mijn rijstlijl mag je je druk maken maar daar over het internet iets over roepen heeft toch geen nut.

De auto mag je wel ontleden:
Met een eigen gewicht van 1510 kg, 177 pk en 400nm bij 2000 toeren hoef je je om mijn paard ook geen zorgen te maken hoor :+
Heb daarmee ik echt geen zielig wagentje voor een 1,5 paards trailer staan.

Rij inmiddels al 4 jaar het halve land door met deze auto. Voor mij blijft hij de perfecte combi tussen fatsoenlijk vervoer als personenauto en in het weekend als sleurauto voor mijn trainingen en wedstrijden.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:31

Dan wil ik ook even vragen aan 'de kenners' of mijn auto de trailer met paard mag trekken zonder E rijbewijs.

Auto is een Bora 1.9 TDI, massa leeg 1230kg, mag toegestane massa 1820kg.
Trailer weegt 520kg, toegestane max 1300 geremd
Paard is een kleine fijne fries van 1.60m.

Wat denken jullie?
Ik hoor nl veel verschillende verhalen van wat de politie toestaat en wat wettelijk mag.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:34

Wat is het gewicht van je trailer + laadvermogen totaal? Staat op je trailer papieren.
Als dat onder de 1230kg zit mag het.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:37

Wij hebben een renault megana mag 1300 trekken, mijn 2 paards trailer weegt maar 620 kilo.
en mijn pony maar 320 kilo :)

hij zou zelfs achter mijn clio mogen haha, maar dat doe ik maar niet :P mijn clio mag 1100 trekken..

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:38

Volgens mij wat dat die 1300 :( Ik zie het somber in..