karijn schreef:Snoevie, in mijn geval gaat het om het roze papiertje, het heeft niets met veiligheid te maken. Veiligheid heeft te maken met de staat waarin de trailer verkeert, mijn rijstijl en het gedrag van mijn paard in de trailer. Al deze zaken zijn op orde.
De reden waarom ik mijn trailer laat terugkeuren van 1600 naar 1400 kg is dat ik dan voorlopig verzekerd kan rondkarren met mijn B rijbewijs. Als mijn paard in de trailer staat kom ik niet boven die 1400 kg (sterker nog het zal niet boven de 1250 kg komen) uit, blijf ik onder het gewicht van de auto, kom ik niet in totaal boven de 3500 kg uit en dus kan ik met mijn B rijbewijs mijn paard in zijn anderhalfpaardstrailer achter de auto rondkarren.
Dat sommige mensen met een 2 paardstrailer achter een Kadetje aan rondkarren...is niet handig.
bij jou kan ik het me dan ook indenken hoor,begrijp me niet verkeerd.
als je auto evengoed het gewicht gewoon kan trekken lijkt het me geen punt!