Ik gebruik m iedere dag naar m'n werk en af en toe voor de trailer. Het lijkt wel of ie steeds beter gaat lopen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Choiix schreef:Je kan het zo gek maken als je zelf wiltZag laatst zelfs een paardentrailer achter een Renault Clio sport hangen (het oude model). Gaat prima aldus de chauffeuse als je maar goed uitkijkt en je realiseert dat je remweg anders verloopt
Blijven alle paardentrailers eigenlijk BE of worden er ook een aantal B+ met de nieuwe regeling vanaf 2013?
En @hierboven, een Diesel is pas lekker ingereden bij 150.000KM
Aranel schreef:Zou deze:
http://auto.marktplaats.nl/hyundai/1001 ... ind=1&df=1
mijn 1.5 paards trailer van 540 kg met Fries paard van 1.62 (slankertje) kunnen trekken? Ik denk zelf dat het dan net niet aan de 1200 kg zit, is het een lastig of moeilijker rijden als een auto bijna zijn maximale trekgewicht moet trekken?
Deze http://auto.marktplaats.nl/nissan/59490 ... ind=9&fs=1
mag 1500 kilo trekken maar is in verbruik dan ook weer wat minder zuunig. Maar alsnog geen enorme verbruiker, 1 op 13.5..
Aranel schreef:Vond het zelf ook op het randje met die Hyundai hoor, hij zal echt rond en met een beetje pech boven de 1200 uitkomen. Er is wel een 2.0 versie van die Hyundai (die kan 1500 trekken) maar die kan ik nergens te koop vinden.
Duhelo schreef:nl de Santa fe en de tucson (de onderste, van rond de 6000 euro)
http://www.hyundai-foulon.be/Occasion.aspx
Zijn deze wagens nog hun geld waard, of is hyundai zowiezo af te raden?
Choiix schreef:In Nederland is een auto die op het randje zit geen ramp. In het buitenland, waar het niet vlak is, inderdaad wel. Zelfs zonder trailer is het dan echt afzien als je een te kleine motor hebt.
loulou schreef:probleem is dat veel mensen zich blind staren op het gewicht dat een auto mag trekken.
mijn eigen auto mag 1350 trekken en die trekt dat makkelijk. trekt vlot op en remt ook goed.
terwijl ik een paar pagina's terug het voorbeeld gaf van de auto die 1500 mag trekken waarbij ik het doodeng vond om ermee te rijden, terwijl we echt niet aan die 1500 kwamen. die trok hem met moeite naar de 80 en remmen deed hij ook voor geen meter.
ikke schreef:Choiix schreef:In Nederland is een auto die op het randje zit geen ramp. In het buitenland, waar het niet vlak is, inderdaad wel. Zelfs zonder trailer is het dan echt afzien als je een te kleine motor hebt.
Het vervelende van zo'n combi is dat je dat niet ziet als je achterop rijdt. Als zo'n combi dan fors terugvalt op het moment dat ze de helling voor de grote rivierbruggen opgaan, dan komen ze soms erg rap te dichtbij! Ik houdt daar wel rekening mee, maar lang niet alle weggebruikers snappen het rijgedrag van een paardentrailercombi!
Als je paarden aan de haak wil hebben, heb je power nodig, veeeel power. Alleen dan mag je van het overige verkeer verwachten dat ze rekening houden met je, omdat je onder alle omstandigheden de gewenste snelheden KUNT rijden.
Kirrr schreef:ikke schreef:Het vervelende van zo'n combi is dat je dat niet ziet als je achterop rijdt. Als zo'n combi dan fors terugvalt op het moment dat ze de helling voor de grote rivierbruggen opgaan, dan komen ze soms erg rap te dichtbij! Ik houdt daar wel rekening mee, maar lang niet alle weggebruikers snappen het rijgedrag van een paardentrailercombi!
Als je paarden aan de haak wil hebben, heb je power nodig, veeeel power. Alleen dan mag je van het overige verkeer verwachten dat ze rekening houden met je, omdat je onder alle omstandigheden de gewenste snelheden KUNT rijden.
Met veel power kan je misschien wel de gewenste snelheid rijden, maar het terug remmen is dan weer een heel ander verhaal.
Niet alleen het gewicht dat de auto mag trekken is van belang, maar het gewicht van de auto zelf is nog veel belangrijker.
Ik lees hier 'op het randje' is niet erg, ongelofelijk vind ik dat mensen zoiets durven verkondigen.
Steek je echt je paard in een combinatie, die op het randje is??
Ik steek mijn paard (en mezelf) alleen maar in een combinatie waarbij ik 90% zeker ben dat er door de combinatie zelf zeker geen risico's zijn.
De andere mensen in het verkeer, die houden zelden of nooit rekening met mensen die met veel gewicht op de baan zijn.
Eirikur schreef:Duhelo schreef:nl de Santa fe en de tucson (de onderste, van rond de 6000 euro)
http://www.hyundai-foulon.be/Occasion.aspx
Zijn deze wagens nog hun geld waard, of is hyundai zowiezo af te raden?
Weet niet hoe 't in BE met de wegenbelasting geregeld is, maar als je het je qua aanschaf en maandlasten kunt veroorloven zou ik eerder voor een Santa Fe gaan dan een Tucson. De laatste is toch een behoorlijk klappie kleiner en lichter en zelfs de uitvoering met de sterkste motor, kan eigenlijk de verwachtingen die het stoere uiterlijk wekken niet echt waarmaken.
Of deze auto's hun geld nog waard zijn, kan ik van hieraf niet beoordelen. Dat ligt nl. vooral aan hoe hard hun vorige bazen ze afgetrapt hebben en veel minder aan leeftijd en km-stand. Als ze netjes behandeld zijn, kun je er denk ik nog best een goeie koop aan hebben.
De grijze Santa Fe zou ik alvast laten staan, op één van de foto's kun je duidelijk zien dat ie r/a in elkaar zit. En er staat bij dat ze beiden voor handel/export zijn, dus het zou zomaar kunnen dat er bij de blauwe ook een addertje onder het gras zit. Bij allebei oppassen geblazen dus.
De Tucson lijkt, voor zover het van afstand te beoordelen is, wel oké. Laagste km-stand van de drie en bij particuliere verkoop wordt de distributie gedaan, krijgt ie een nieuwe APK (of hoe de belgische variant daarvan ook mag heten) en krijg je er ook nog een jaar garantie op. Als je zeker weten niet van plan bent om er ooit iets groters/zwaarders dan een 1½-paards achter te hangen, zou je die in overweging kunnen nemen.
loulou schreef:ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit
ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto.en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.
we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.