[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:51

Die van mij heeft nu meer dan 230000 gelopen en vorige week net teruggekomen van een reisje naar Rome e.o.
Ik gebruik m iedere dag naar m'n werk en af en toe voor de trailer. Het lijkt wel of ie steeds beter gaat lopen! ;)

Choiix
Berichten: 2270
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:53

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt :) Zag laatst zelfs een paardentrailer achter een Renault Clio sport hangen (het oude model). Gaat prima aldus de chauffeuse als je maar goed uitkijkt en je realiseert dat je remweg anders verloopt :)

Blijven alle paardentrailers eigenlijk BE of worden er ook een aantal B+ met de nieuwe regeling vanaf 2013?

En @hierboven, een Diesel is pas lekker ingereden bij 150.000KM ;)

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:58

Choiix schreef:
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt :) Zag laatst zelfs een paardentrailer achter een Renault Clio sport hangen (het oude model). Gaat prima aldus de chauffeuse als je maar goed uitkijkt en je realiseert dat je remweg anders verloopt :)

Blijven alle paardentrailers eigenlijk BE of worden er ook een aantal B+ met de nieuwe regeling vanaf 2013?

En @hierboven, een Diesel is pas lekker ingereden bij 150.000KM ;)

Paardentrailers zijn nu ook niet per se B-E; kijk niet verder dan de vele topics (en dito onzin) die erover aangemaakt worden.

Ik mag mijn paardentrailer zelfs achter mijn Fiat Panda hangen en er dan legaal mee rondrijden........

MarjanB

Berichten: 17970
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:01

Mijn diesel heeft nu 330.000 gelopen en doet het nog prima :)

Choiix
Berichten: 2270
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:49

Een paardentrailer achter een Panda. Lijkt me leuk om te zien ;) Maar ben wel van mening dat iemand die met een paard achter zijn auto rijdt gewoon BE moet hebben. Je weet toch wat beter hoe je met de extra ballast om moet gaan lijkt me. Schade rijden met een aanhanger is vervelend maar als je paard een klap krijgt...

Aranel
Berichten: 20325
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:17


ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:49

Aranel schreef:
Zou deze:
http://auto.marktplaats.nl/hyundai/1001 ... ind=1&df=1

mijn 1.5 paards trailer van 540 kg met Fries paard van 1.62 (slankertje) kunnen trekken? Ik denk zelf dat het dan net niet aan de 1200 kg zit, is het een lastig of moeilijker rijden als een auto bijna zijn maximale trekgewicht moet trekken?

Deze http://auto.marktplaats.nl/nissan/59490 ... ind=9&fs=1
mag 1500 kilo trekken maar is in verbruik dan ook weer wat minder zuunig. Maar alsnog geen enorme verbruiker, 1 op 13.5..

Die Primera kan het wel aan; die Hyundai krijg je van mij garantie tot de deur en eigenlijk dat niet eens.
Als er helemaal niks anders beschikbaar is en ik zou middernacht met spoed naar de kliniek moeten, dan zou ik de trailer achter die Hyundai knopen, verder nooit.......

Paarden vervoeren die je veilig met degelijke auto's en ja, die hebben de neiging iets meer te zuipen. Maar jij mag kiezen: of iets hoger brandstofverbruik, of het risico op penibele situaties die weleens heel erg vervelend kunnen uitpakken voor jou en je paard.

Aranel
Berichten: 20325
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:01

Vond het zelf ook op het randje met die Hyundai hoor, hij zal echt rond en met een beetje pech boven de 1200 uitkomen. Er is wel een 2.0 versie van die Hyundai (die kan 1500 trekken) maar die kan ik nergens te koop vinden.

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:01

Aranel schreef:
Vond het zelf ook op het randje met die Hyundai hoor, hij zal echt rond en met een beetje pech boven de 1200 uitkomen. Er is wel een 2.0 versie van die Hyundai (die kan 1500 trekken) maar die kan ik nergens te koop vinden.

Nee, als je dat zoekt, zoekt je eigenlijk ook een iets grotere auto. Daarbij denkt de "ollander" vaak niet na over dit soort dingen omdat het alijd wel voldoende is in NL. Moet je alleen niet gaan proberen om met je volle auto een helling van 45° te nemen op een of ander Brits achterafweggetje (wat die "ollander" met z'n volgepakte Volvo 440 dus wel deed en ook "dood" viel)

Duhelo

Berichten: 29567
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:57

een auto die op het randje zit is niet echt een ramp. het is goed te rijden, zeker als je wat oplet. echter heb je toch wel een hele hoop beperkingen.
(in mijn geval, dus auto die 1400 kilo mag trekken en ook dat of meer achter de haak heeft, leeggewicht auto 1250 kilo: max snelheid dat ik durf is 70 (op een goede weg, niet op van die hobbelwegen zoals we veel in belgie hebben), dan voel ik de trailer al redelijk duwen. sneller dan dat is simpelweg gevaarlijk. => autosnelweg is dus niet mogelijk.
Wegen dat ik ken zijn fijn te rijden, op onbekende wegen altijd het risico om een steilere brug op te moeten. heb je pech staan er stoplichten halverwege, moet je vanuit stilstand omhoog gaan optrekken => niet haalbaar met een te lichte wagen.
de auto ziet simpelweg erg af, en zuipt erg veel. Langere afstanden zijn ook niet fijn te rijden wegens de extra concentratie die nodig is.

Ik ben toch blij met mijn combinatie, het is dat of het paard gewoon niet meer trainen, en dat is geen optie.
Echter moet ik straks naar de keuring, en ben toch heel erg aan het overwegen om deze dure diesel, en die van mijn vriend (die nu een bedrijfsbestelwagen zal leasen) de deur uit te doen, en in ruil daarvoor een trekauto te kopen.


iemand ervaring met de hyundai?
nl de Santa fe en de tucson (de onderste, van rond de 6000 euro)
http://www.hyundai-foulon.be/Occasion.aspx
Zijn deze wagens nog hun geld waard, of is hyundai zowiezo af te raden?

Choiix
Berichten: 2270
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:10

In Nederland is een auto die op het randje zit geen ramp. In het buitenland, waar het niet vlak is, inderdaad wel. Zelfs zonder trailer is het dan echt afzien als je een te kleine motor hebt.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:12

Duhelo schreef:
nl de Santa fe en de tucson (de onderste, van rond de 6000 euro)
http://www.hyundai-foulon.be/Occasion.aspx
Zijn deze wagens nog hun geld waard, of is hyundai zowiezo af te raden?

Weet niet hoe 't in BE met de wegenbelasting geregeld is, maar als je het je qua aanschaf en maandlasten kunt veroorloven zou ik eerder voor een Santa Fe gaan dan een Tucson. De laatste is toch een behoorlijk klappie kleiner en lichter en zelfs de uitvoering met de sterkste motor, kan eigenlijk de verwachtingen die het stoere uiterlijk wekken niet echt waarmaken.

Of deze auto's hun geld nog waard zijn, kan ik van hieraf niet beoordelen. Dat ligt nl. vooral aan hoe hard hun vorige bazen ze afgetrapt hebben en veel minder aan leeftijd en km-stand. Als ze netjes behandeld zijn, kun je er denk ik nog best een goeie koop aan hebben.

De grijze Santa Fe zou ik alvast laten staan, op één van de foto's kun je duidelijk zien dat ie r/a in elkaar zit. En er staat bij dat ze beiden voor handel/export zijn, dus het zou zomaar kunnen dat er bij de blauwe ook een addertje onder het gras zit. Bij allebei oppassen geblazen dus.

De Tucson lijkt, voor zover het van afstand te beoordelen is, wel oké. Laagste km-stand van de drie en bij particuliere verkoop wordt de distributie gedaan, krijgt ie een nieuwe APK (of hoe de belgische variant daarvan ook mag heten) en krijg je er ook nog een jaar garantie op. Als je zeker weten niet van plan bent om er ooit iets groters/zwaarders dan een 1½-paards achter te hangen, zou je die in overweging kunnen nemen.

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:16

Choiix schreef:
In Nederland is een auto die op het randje zit geen ramp. In het buitenland, waar het niet vlak is, inderdaad wel. Zelfs zonder trailer is het dan echt afzien als je een te kleine motor hebt.

Het vervelende van zo'n combi is dat je dat niet ziet als je achterop rijdt. Als zo'n combi dan fors terugvalt op het moment dat ze de helling voor de grote rivierbruggen opgaan, dan komen ze soms erg rap te dichtbij! Ik houdt daar wel rekening mee, maar lang niet alle weggebruikers snappen het rijgedrag van een paardentrailercombi!

Als je paarden aan de haak wil hebben, heb je power nodig, veeeel power. Alleen dan mag je van het overige verkeer verwachten dat ze rekening houden met je, omdat je onder alle omstandigheden de gewenste snelheden KUNT rijden.

loulou

Berichten: 15103
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:36

probleem is dat veel mensen zich blind staren op het gewicht dat een auto mag trekken.

mijn eigen auto mag 1350 trekken en die trekt dat makkelijk. trekt vlot op en remt ook goed.

terwijl ik een paar pagina's terug het voorbeeld gaf van de auto die 1500 mag trekken waarbij ik het doodeng vond om ermee te rijden, terwijl we echt niet aan die 1500 kwamen. die trok hem met moeite naar de 80 en remmen deed hij ook voor geen meter.

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:55

loulou schreef:
probleem is dat veel mensen zich blind staren op het gewicht dat een auto mag trekken.

mijn eigen auto mag 1350 trekken en die trekt dat makkelijk. trekt vlot op en remt ook goed.

terwijl ik een paar pagina's terug het voorbeeld gaf van de auto die 1500 mag trekken waarbij ik het doodeng vond om ermee te rijden, terwijl we echt niet aan die 1500 kwamen. die trok hem met moeite naar de 80 en remmen deed hij ook voor geen meter.

Deels ook wel dat mensen niet bereid zijn de dikke brandstofrekening te betalen die nu eenmaal bij een krachtige motor hoort. Zelfs al is dat maar ten dele waar, want zo'n Passat V6 is niet echt een grotere zuipschuit dan de simpele 4-pitter, domweg omdat ie in normaal gebruik veel minder hard hoeft te werken.

Ik kocht dit voorjaar een klein caravannetje. Alles netjes geregeld dus dingetje staat netjes op tijd klaar. Rijdt die handelaar de caravan naar buiten en kijkt stomvernbaast als als het dingie achter een Range Rover geknoopt moet worden. Dat heeft ie maar even op de gevoelige plaat vastgelegd want zo'n klein dingie achter zo'n dikke Range Rover, dat had ie nog maar heel weinig meegemaakt.

Kirrr

Berichten: 6225
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:14

ikke schreef:
Choiix schreef:
In Nederland is een auto die op het randje zit geen ramp. In het buitenland, waar het niet vlak is, inderdaad wel. Zelfs zonder trailer is het dan echt afzien als je een te kleine motor hebt.

Het vervelende van zo'n combi is dat je dat niet ziet als je achterop rijdt. Als zo'n combi dan fors terugvalt op het moment dat ze de helling voor de grote rivierbruggen opgaan, dan komen ze soms erg rap te dichtbij! Ik houdt daar wel rekening mee, maar lang niet alle weggebruikers snappen het rijgedrag van een paardentrailercombi!

Als je paarden aan de haak wil hebben, heb je power nodig, veeeel power. Alleen dan mag je van het overige verkeer verwachten dat ze rekening houden met je, omdat je onder alle omstandigheden de gewenste snelheden KUNT rijden.


Met veel power kan je misschien wel de gewenste snelheid rijden, maar het terug remmen is dan weer een heel ander verhaal.
Niet alleen het gewicht dat de auto mag trekken is van belang, maar het gewicht van de auto zelf is nog veel belangrijker.
Ik lees hier 'op het randje' is niet erg, ongelofelijk vind ik dat mensen zoiets durven verkondigen.
Steek je echt je paard in een combinatie, die op het randje is??
Ik steek mijn paard (en mezelf) alleen maar in een combinatie waarbij ik 90% zeker ben dat er door de combinatie zelf zeker geen risico's zijn.
De andere mensen in het verkeer, die houden zelden of nooit rekening met mensen die met veel gewicht op de baan zijn.

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:29

Kirrr schreef:
ikke schreef:
Het vervelende van zo'n combi is dat je dat niet ziet als je achterop rijdt. Als zo'n combi dan fors terugvalt op het moment dat ze de helling voor de grote rivierbruggen opgaan, dan komen ze soms erg rap te dichtbij! Ik houdt daar wel rekening mee, maar lang niet alle weggebruikers snappen het rijgedrag van een paardentrailercombi!

Als je paarden aan de haak wil hebben, heb je power nodig, veeeel power. Alleen dan mag je van het overige verkeer verwachten dat ze rekening houden met je, omdat je onder alle omstandigheden de gewenste snelheden KUNT rijden.


Met veel power kan je misschien wel de gewenste snelheid rijden, maar het terug remmen is dan weer een heel ander verhaal.
Niet alleen het gewicht dat de auto mag trekken is van belang, maar het gewicht van de auto zelf is nog veel belangrijker.
Ik lees hier 'op het randje' is niet erg, ongelofelijk vind ik dat mensen zoiets durven verkondigen.
Steek je echt je paard in een combinatie, die op het randje is??
Ik steek mijn paard (en mezelf) alleen maar in een combinatie waarbij ik 90% zeker ben dat er door de combinatie zelf zeker geen risico's zijn.
De andere mensen in het verkeer, die houden zelden of nooit rekening met mensen die met veel gewicht op de baan zijn.

Als je veel power hebt, heb je ook veel remvermogen; zo zitten de constructie-eisen in NL in elkaar. Gewicht van het voertuig heeft ook een zekere relatie tot het toegestane trekgewicht en de gedachte daarachter is ook erg simpel: tractie!

HET risico is ook helemaal niet de combinatie maar de ervaring van de chauffeur in het rijden met paarden aan de haak.
Ik heb paarden gereden met combi's die echt wel over het randje waren. Wanneer de snelheidsborden in de Drechttunnel aan gaan terwijl jij de enige weggebruiker bent, dan heb je niet de beste combi bij je!! maar toch is een combi met een overbemeten 4x4 ervoor, in handen van een onervaren chauffeur, veel gevaarlijker dan zo'n wanna-bee combi in handen van een ervaren chauffeur met 1000k vlieguren........

Kirrr

Berichten: 6225
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:59

Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen de middelen heeft om een zware auto te kopen en dus voor één keer per maand een paard te vervoeren het genoeg vinden om met een combinatie die op het randje is, de weg op te gaan.
Maar daar knelt het schoentje.
Mensen die vaak op baan zijn met paarden, en dus ERVAREN zijn, die kopen een zware auto.
==> De ideale combinatie
De mensen die hun dagelijkse auto (die het net niet/net wel mag trekken) af en toe eens gebruiken, kunnen nooit ervaren zijn in het trekken van paarden.
==> levensgevaarlijke combinatie.
Natuurlijk zijn er hierop uitzonderingen.

Eens dat je een zware auto voor de trailer gehad hebt, wil je echt niet meer terug naar de combinaties die op het randje zijn.

loulou

Berichten: 15103
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:07

ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit ;)

ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto. :+ en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.

we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.

Kirrr

Berichten: 6225
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:20

Mijn bericht is ook erg wit-zwart. Er staat dan ook bij dat erop uitzonderingen zijn en er dus ook een grote grijze zone is.
Maar sommige zitten echt wel in de gevarenzone, ookal voelt het in hun ogen veilig aan.
Je komt pas de limiet van de combinatie tegen in noodgevalen en dan is het vaak te laat.
Ik zie wekelijks ongelukken binnenkomen waarbij mensen de limiet van hun wagen niet respecteren.
Spijtig want dat zijn ongevallen die vermeden zouden kunnen worden.
Hoe kundig een chauffeur ook is, je kan de tekortkomingen van een wagen echt ni opvangen als het erop aan komt.
Ik heb absoluut geen probleem met mensen die met hun dagdagelijkse auto de weg op gaan met een paard in de trailer, maar ik snap niet dat je de limieten van je auto gaat opzoeken met je kostbaar paardje achter je in de trailer.
De rekensommen van: wagen mag 1200kg trekken, de trailer weegt er 750(dan mogen er al niet teveel toeters en bellen op zitten), kan ik daar een paard van 1.75m mee vervoeren elk weekend naar de wedstrijd. Misschien kan het juist wel op papier. Neem je echt dat risico?
En niet alleen het risico voor je paard, maar heb je een idee wat het kost als je overbeladen een ongeval maakt of een controle hebt? Of het moet in NL zoveel goedkoper zijn dan in België.
Mensen denken dat ze weten hoeveel hun combinatie weegt, maar vaak is het gevulde trailer gewicht fout (leeg gewogen op de keuring)en naar het gewicht van het paard wordt er geschat.

Duhelo

Berichten: 29567
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:51

Eirikur schreef:
Duhelo schreef:
nl de Santa fe en de tucson (de onderste, van rond de 6000 euro)
http://www.hyundai-foulon.be/Occasion.aspx
Zijn deze wagens nog hun geld waard, of is hyundai zowiezo af te raden?

Weet niet hoe 't in BE met de wegenbelasting geregeld is, maar als je het je qua aanschaf en maandlasten kunt veroorloven zou ik eerder voor een Santa Fe gaan dan een Tucson. De laatste is toch een behoorlijk klappie kleiner en lichter en zelfs de uitvoering met de sterkste motor, kan eigenlijk de verwachtingen die het stoere uiterlijk wekken niet echt waarmaken.

Of deze auto's hun geld nog waard zijn, kan ik van hieraf niet beoordelen. Dat ligt nl. vooral aan hoe hard hun vorige bazen ze afgetrapt hebben en veel minder aan leeftijd en km-stand. Als ze netjes behandeld zijn, kun je er denk ik nog best een goeie koop aan hebben.

De grijze Santa Fe zou ik alvast laten staan, op één van de foto's kun je duidelijk zien dat ie r/a in elkaar zit. En er staat bij dat ze beiden voor handel/export zijn, dus het zou zomaar kunnen dat er bij de blauwe ook een addertje onder het gras zit. Bij allebei oppassen geblazen dus.

De Tucson lijkt, voor zover het van afstand te beoordelen is, wel oké. Laagste km-stand van de drie en bij particuliere verkoop wordt de distributie gedaan, krijgt ie een nieuwe APK (of hoe de belgische variant daarvan ook mag heten) en krijg je er ook nog een jaar garantie op. Als je zeker weten niet van plan bent om er ooit iets groters/zwaarders dan een 1½-paards achter te hangen, zou je die in overweging kunnen nemen.

heel erg bedankt!
Als ik het goed begrijp is de grijze voor export, en de blauwe voor hier. MAar kan het niet zo goed uitmaken.Eerst uiteraard hier thuis eens bespreken hoe het nou zit met die auto, en dan uiteraard langsgaan bij verschillende garages.
ik wil wel een wagen die 2000 kilo mag en ook GOED KAN trekken, om, als het nodig is, of later van tijd, er een tweepaards achter te kunnen hangen.
Momenteel is het niet van de orde voor mijn eigen twee paarden (daar mijn ene paard zich niet laat vervoeren in een smal vak van een tweepaards). MAar eventueel naar de toekomst toe, als er een ander paard bijkomt, of eventueel voor paarden van vrienden die meegaan, zou het wel handig zijn als ik er een tweepaards kan achter hangen.

Aranel
Berichten: 20325
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:54

ik ben nu aan het kijken voor een golf 1.9 tdi diesel. Deze mag 1400 kilo trekken (mijn combi trailer en paard weegt zo'n 1200 kilo) en de maandelijkse kosten hiervan zijn niet eens zo heel hoog ondanks dat het een diesel is.
Zijn r mensen die ervaring hebben met deze auto voor de trailer?

Silly1972

Berichten: 14973
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:54

Yep, mijn vriendin had er zo een.

Hij trekt hem prima heeft genoeg vermogen, maar toch schijnt het niet echt fijn rijden te zijn.
Je merkt gewoon dat je een kleine auto voor een grote trailer hebt staan.

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:13

Wij hebben een Volvo S70 2.5 en hij weegt zelf 1400 kilo, en de auto zelf mag 1600 kg trekken.
Ik moet zeggen dat ik veel liever een zware auto heb voor een zware kar dan een lichte auto. Voelt stukken veiliger en remt goed.
Het is wel een dure auto in de wegenbelasting en verbruik, maar gelukkig wonen we 10 min. van het werk en er staat een goedkoop polootje tegenover (binnenkort een wegenbelastingvrije golf diesel) :D
Mijn vriend gebruikt hem voor de autocross met zijn auto-ambulance en af en toe gebruik ik hem voor de trailer.
De auto heeft wel hulpveren gekregen, zodat de vering niet teveel slijt.

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:48

loulou schreef:
ik snap je bericht hierboven, maar het is wel erg zwart wit ;)

ik rij momenteel wekelijks met de trailer. ik vind zelf dat ik prima met de trailer kan rijden en daarnaast goed gedrag van andere weggebruikers kan voorspellen en daarop kan anticiperen. maar ik weet zeker dat jullie mijn auto niet inschalen onder ideale trek auto. :+ en het is ook geen ideale trekauto, maar imo veilig genoeg. de ideale trekauto is echt te duur voor mij qua aanschaf en maandelijkse kosten.

we hebben trouwens wel twee ideale trekauto's voor de deur staan, maar al zouden die thuis zijn in het weekend dan mag ik er van de belastingdienst niet mee op wedstrijd.

Ach, wat is 'te duur?'
Je hebt een paard, een trailer en gaat daar wekelijks mee op stap, dus blijkbaar geld voor een dure hobby. Het is maar net waar je t voor over hebt. Bezuinigen op veiligheid vind ik niet ideaal, nee.