
Mijn golf TDI (rode DI) 96 kw mag:
1400 kg trekken
heeft een heerlijk koppel, veel vermogen en rijd enorm zuinig


Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Ik zal mijn auto gegevens even spammenGolfjes worden vaak niet als trekauto ingezet maar ik ben er heel erg blij mee! Ben tot nu toe door elk terrein heen gekomen, ook modder waar andere auto's in vast liepen.
Mijn golf TDI (rode DI) 96 kw mag:
1400 kg trekken
heeft een heerlijk koppel, veel vermogen en rijd enorm zuinigZonder trailer 5,4 liter per 100 km met zo'n 7,5 per 100 km Wegenbelasting is wel fors met 95 euro per maand. Maar als je veel km rijd en je een 1,5 paard trailer hebt die niet te veel weegt heb je er veel plezier van
loulou schreef:ikke: ik heb het al eens eerder gezegd naar aanleiding van bovenstaande uitspraak van je. maar volgens zo'n beetje iedereen rijdt een T5 1:7 tot 1:13 zónder aanhanger. ik blijf het dus een apart verhaal vinden dat jouw T5 bijna 1:20 rijd met een aanhanger van 2000 kilo
Silly1972 schreef:Oke, jij bent echt levensgevaarlijk bezig!
Laat ik het zo zeggen ik zou met die auto geen trailer durven trekken, ik wil mijn paard nog langer behouden en mezelf ook
ivy_power89 schreef:poeh duhelo,
Ik zou mezelf maar eens achter de oren gaan krabben, en je maar eens gaan afvragen waar je mee bezig bent......
Je bovenstaande verhaal klinkt zoals silly al zegt, levensgevaarlijk!
Silly1972 schreef:ik weet nog dat ik een auto voor de trailer had die 1200kg mocht trekken en die had meer vermogen dan die Mazda.
ik had een totaal gewicht van 1150 kg achter de auto hangen, nou ik had het gevoel dat mijn neus omhoog kwam en slecht grip op de weg had, nooit meer gedaan! vond het doodeng!
yvje86 schreef:Inderdaad Duhelo...Levensgevaarlijk!
Een gemiddeld trekpaard weegt ongeveer rond de 850 kilo, erg gemiddelg genomen. Je trailer weegt er 600, dat zou betekenen dat je 1450 kilo trekt achter een auto die 1400 kilo mag trekken. Maar goed, zoals je al zegt, ik zou ook eens snel voor een andere auto gaan kijken.
Ook wij hebben wel eens met een VW caddy gereden waar 2 belgen in stonden, maar dat is toch echt levensgevaarlijk we moesten zomaar van wei naar wei, maar toch. Inmiddels hebben we een Landrover freelander. Iets veiliger.
Maar er zijn maar weinig betaalbare auto's die een trailer mogen trekken met 2 belgen erin helaas.
Silly1972 schreef:Ik heb die dan niet voorbij zien komen.
maar Ikke geef nou toe, dit is toch eigenlijk helemaal niet goed?
Zeker niet voor de gemiddelde trailer rijder
ikke schreef:Silly1972 schreef:Oke, jij bent echt levensgevaarlijk bezig!
Laat ik het zo zeggen ik zou met die auto geen trailer durven trekken, ik wil mijn paard nog langer behouden en mezelf ookivy_power89 schreef:poeh duhelo,
Ik zou mezelf maar eens achter de oren gaan krabben, en je maar eens gaan afvragen waar je mee bezig bent......
Je bovenstaande verhaal klinkt zoals silly al zegt, levensgevaarlijk!Silly1972 schreef:ik weet nog dat ik een auto voor de trailer had die 1200kg mocht trekken en die had meer vermogen dan die Mazda.
ik had een totaal gewicht van 1150 kg achter de auto hangen, nou ik had het gevoel dat mijn neus omhoog kwam en slecht grip op de weg had, nooit meer gedaan! vond het doodeng!yvje86 schreef:Inderdaad Duhelo...Levensgevaarlijk!
Een gemiddeld trekpaard weegt ongeveer rond de 850 kilo, erg gemiddelg genomen. Je trailer weegt er 600, dat zou betekenen dat je 1450 kilo trekt achter een auto die 1400 kilo mag trekken. Maar goed, zoals je al zegt, ik zou ook eens snel voor een andere auto gaan kijken.
Ook wij hebben wel eens met een VW caddy gereden waar 2 belgen in stonden, maar dat is toch echt levensgevaarlijk we moesten zomaar van wei naar wei, maar toch. Inmiddels hebben we een Landrover freelander. Iets veiliger.
Maar er zijn maar weinig betaalbare auto's die een trailer mogen trekken met 2 belgen erin helaas.
Goh, vind ik toch wel apart dat nu iedereen opeens over Duhelo heenstort als een levensgevaarlijke wegpiraat, zowel voor haar paard als andere weggebruikers, terwijl er zelden iemand gevallen is over:
Ford Escort 1996
1.8 90pk TD
leeggewicht 1250kg
trekgewicht 1200kg
Trailer van 700kg met een paard van 500kg
Ik ben met deze wagen meerdermalen dwars door NL gecrost met paard aan de haak. Gaat best, al moet je natuurlijk wel iets beter opletten wat er om je heen gebeurt.
Elpharo schreef:Ik ben erg benieuwd...andere opties zijn natuurlijk ook welkom, maar ik wil graag een wat robuustere auto en niet heel nieuw. Ik wil er wel gewoon rommel in kunnen gooien zonder me schuldig te voelen...haha. Enne ikke...ik ben niet handig met auto's heh...en tegenwoordig heb ik wel een supervent die onwijs goed met computers en brommers is, maar niet auto's...en jij woont echt te ver weg om in te huren...haha.
ikke schreef:Is die barbie-jeep van je zo slecht aan het worden dan?
Er zijn twee dingen die je in de gaten moet houden met zo'n Ferozza (en alle andere 4x4's): Stop er op tijd olie en vet in en bestrijd roest met alle beschikbare middelen.
Enne dat we wat ver uit elkaar wonen, los je heel simpel op: kom onze kant uit verhuizen. Het is hier goedkoper wonen EN paarden houden!
Elpharo schreef:ikke schreef:Is die barbie-jeep van je zo slecht aan het worden dan?
Er zijn twee dingen die je in de gaten moet houden met zo'n Ferozza (en alle andere 4x4's): Stop er op tijd olie en vet in en bestrijd roest met alle beschikbare middelen.
Enne dat we wat ver uit elkaar wonen, los je heel simpel op: kom onze kant uit verhuizen. Het is hier goedkoper wonen EN paarden houden!
Haha- nou eigenlijk valt het nog wel mee dat hij slecht begint te worden, hij loopt nog als een trein hoor...die olie gaat goed, vet blijkbaar ook, want ik merk niets raars en roest ben ik eigenlijk nog niet veel tegengekomen. Maar er komt een moment dat hij het opgeeft en aangezien ik momenteel elke 3 weken 2,5 uur heen en 2,5 uur terug rijd met de trailer vind ik het wel belangrijk om te weten wat ik hierna eventueel zou willen
Maarre, heb je geen goeie auto-tips (behalve dat verhuizen heh....dat wil ik wel maar de hubby niet
Anyone?
pamelien schreef:al eens aan de SUBARU gedacht, lekker 4 WD. wordt in het buitenland heel erg veel mee gereden. zijn 2e hands helemaal niet duur. bevalt ons geweldig goed.
Duhelo schreef:@ Ikke: een tweedehands freelander, tot hoeveel km's is het nog aangeraden om zo een te kopen?
gebruik zou mijn dagelijkse woon-werk verkeer zijn, + 1-2 maal per week trailer trekken (korte afstand) en eens per enkele maanden wat langere afstand met de trailer. Daarnaast ook als weekendauto voor uitstapjes en dergelijke, en festivals van vriendlief.
ikke schreef:Duhelo schreef:@ Ikke: een tweedehands freelander, tot hoeveel km's is het nog aangeraden om zo een te kopen?
gebruik zou mijn dagelijkse woon-werk verkeer zijn, + 1-2 maal per week trailer trekken (korte afstand) en eens per enkele maanden wat langere afstand met de trailer. Daarnaast ook als weekendauto voor uitstapjes en dergelijke, en festivals van vriendlief.
Een Diesel-Freebee met 150k op de klok moet in principe nog enige tijd meekunnen. Het is echter meer een punt hoe goed de auto is onderhouden. Je kunt ook een BMW blok (de td4 is van BMW) met 100k om zeep helpen, maar er evengoed 400k uit trekken. Ga dus bij voorkeur voor een bekende onderhoudshistorie.