Paard gekocht en gekeurd, eigenaar ziet ervanaf?! WAT NU?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Re: Paard gekocht en gekeurd, eigenaar ziet ervanaf?! WAT NU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:51

mmm jeedje succes iig kzal het ff in de gaten houden!!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:18

Bij mij ook hoor, was gewoon een leugen van die pa.

Anders was al mijn Internetverkeer niet geldig voor rechtbank, maar nu dus wel.

Want toen hij dat eerst beweerde, zei mijn advocaat ook wel dat mijn kansen héél wat minder waren

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:59

ben benieuwd hoe het afdraait. Ik hoop dat je de zaak wint en dat die zaak een voorbeeld mag zijn voor de verkopers... denk eerst na voor je iets doet!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:14

Hoop ik ook uiteraard.

Nu zag ik dat ze een 2tal weken terug weer een paard heeft aangeboden op bokt, staat nu ook op dat ze verkocht is.
Ben feitelijk wel benieuwd...

Stomste is dus, tijdens onze onderhandelingen is mijn merrie overleden aan koliek, dus ze wisten dat ik niets meer had.
En zij had 3 paarden die 1,30 of meer springen, en dat paard dat ik gekocht had wordt enkel gebruikt om te fokken, ze rijdt er NOOIT mee!

En daarbovenop mochten ze nog 1 veulen uit de merrie fokken van mij...

Vindt dus ook dat ze hiermee les mogen leren.

Zeker aangezien ze nu site aanmaken enz, en ook wil doorgaan in de paardensport.

Want wat ze met mij gedaan hebben, was allesbehalve correct en professioneel...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:23

Ook even een terugvindpost. TS, ik hoop dat je het paard via de rechtsbijstand alsnog bij jou op stal kan krijgen. Zou mooi worden zeg, om na gemaakte afspraken met een rotsmoes terug te trekken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:31

Ik vind het een rotsituatie voor je maar als je je geld terug krijgt wb keuring en reiskosten(ik zou zelf ook nog wat geld voor de verspilde tijd rekenen) dan zou ik mijn wonden likken en het laten zoals het is. Paarden genoeg! Waarom dan alles op alles om juist deze ene te krijgen? Ik geloof nl niet dat je het wint want dit paard is nog steeds eigendom van die mensen, hun naam staat op het papier. Natuurlijk waren er mondelinge afspraken maar geen rechter die dat paard daar weg gaat laten halen hoor. Zeker niet omdat die mensen hebben aangeboden jouw onkosten te vergoeden.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:34

Tsjah...de advocaat geeft ons anders zeer reeële kansen... en met getuigen erbij sta je blijkbaar toch wel héél sterk! Als het niet zo'n perfect paard was, hadden we al deze moeite niet gedaan hoor. Maar deze kunnen we niet vergeten!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:47

Snap je volledig Miss!

En ik vind ook, als je echt sterk staat, en je advocaat geeft je ook echt kans, dat je ervoor moet gaan!

Want weet wel dat er genoeg paarden zijn, maar vindt ze maar hé! Die ene die je hartje steelt, en die goed is, en die correcte papieren heeft, etc.

Is intussen dus sinds eind mei, en ben ganse zomer aan het zoeken geweest, tijd dat daarin kruipt!!!

En al die teleurstellingen, verkoperspraatjes, kilometers en kilometers. Werkt uiteindelijk wel op je, begint door te wegen, ik heb daar echt ziek van gelopen op den duur, deze zomer, lichtjes depressief werd ik ervan, en huilbuien ... Want geen paard, geen wedstrijden, een veel te veel tijd om te piekeren.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:54

Wat een vervelende situatie.. hoop voor TS dat het gaat lukken het paard op stal te krijgen. Als het echt het perfecte paard is zou ik hetzelfde doen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:02

Wat een rotsituatie. Wat gebeurt er als ze na een week nog niet gereageerd hebben?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:14

Je kan 2 dingen doen hé, dan.

Opgeven... want verkoper zal ook niet zo snel willen inbinden

Of doorgaan en gerechtelijke procedure opstarten. Je advocaat zal de zaak inleiden voor de rechtbank.

Ik heb voor keuze 2 geopteerd!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:25

ik ben heel benieuwd!
Ik kan mij voorstellen dat je zo'n paard dan ook wil hebben ook, voor jou mazzel dat ze zo goed uit de keuring is gekomen, pech voor de verkoper dan.
Dan had hij de merrie zelf moeten laten keuren voor de verkoop.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:34

moonfish13 schreef:
ik ben heel benieuwd!
Ik kan mij voorstellen dat je zo'n paard dan ook wil hebben ook, voor jou mazzel dat ze zo goed uit de keuring is gekomen, pech voor de verkoper dan.
Dan had hij de merrie zelf moeten laten keuren voor de verkoop.

Nou inderdaad!

Ze moeten binnen 14 dagen het paard leveren óf het contract (zoals eerder afgesproken, ivm veulen aan de voet) ondertekend toesturen zodat levering alsnog zal plaatsvinden. Als ze hier geen gehoor aan geven, wordt er een tot afgifte veroordelend vonnis om de merrie alsnog te laten levering gestart, waarbij de kosten volledig voor hun partij zal zijn. Althans, de extra proceskosten. Nou ja, dan zijn ze wel dom Cool

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:35

jemig wat een gedoe zeg..
ben voor alletwee benieuwd hoe het afloopt Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:37

Miss, dit klinkt hoopgevend, ik duim voor je dat ze inbinden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:40

ik begrijp de vasthoudendheid van de TS helemaal

een goed paard kopen dat aan enige eisen voldoet voor een normale prijs is tegenwoordig haast niet te doen. Je steekt veel energie, tijd en geld in je zoektoch. Plus de bijhorende emoties. Vind het dan ook maar belachelijk dat het rapport, waar jij geld en tijd in gestopt leidt tot afbreken van de verkoop, omdat de verkopende partij opeens KATSJINGGG hoort

Het betalen van dat rapport is er wel heel goedkoop vanaf komen, ze hebben geen risico genomen en hebben nu op papier een veel waardevoller paard

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:25

foxy80 schreef:
ik begrijp de vasthoudendheid van de TS helemaal

een goed paard kopen dat aan enige eisen voldoet voor een normale prijs is tegenwoordig haast niet te doen. Je steekt veel energie, tijd en geld in je zoektoch. Plus de bijhorende emoties. Vind het dan ook maar belachelijk dat het rapport, waar jij geld en tijd in gestopt leidt tot afbreken van de verkoop, omdat de verkopende partij opeens KATSJINGGG hoort

Het betalen van dat rapport is er wel heel goedkoop vanaf komen, ze hebben geen risico genomen en hebben nu op papier een veel waardevoller paard

Je omschrijft precies hoe wij over de situatie denken! De paarden zijn er wel, maar vind ze maar eens! Vandaar dat wij ook nog volhouden en niet opgeven! Ze hebben nog een week, dus we wachten af..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:09

vooral de KATSJINGG doet het hem hé!

nee serieus, naar hoeveel paarden ben je niet gaan kijken voor je deze vond?
hoeveel km en zaterdagen heb je daar niet aan gespendeerd?
en hoe vaak ben je niet met een totaal gefrustreerd in de auto gestapt, omdat je een kruising ezelxknol aangeboden kreeg die in de verste verte niet leek op de topper die je beloofd was aan de telefoon?
en hoe vaak kookte je niet inwendig toen je de prijs hoorde die op het hoofd van die arme sukkel werd geplakt?

ik zou in jouw plaats net hetzelfde doen

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:06

Ik vind dit werkelijk te idioot voor woorden dat zo'n mensen bestaan, dit krijg je niet eens bedacht zeg! Tja ik zou denk ik vreselijk boos worden, evt met dierenarts overleggen (ik neem aan dat jij alle papieren en foto's zelf in handen hebt?) en ze flink de wacht aan zeggen... maar een rechtzaak... geloof me, al sta je het sterkst van de wereld, dat duurt jaren! en geloof me ik spreek uit ervaring helaas.... de kosten en de erger zijn het echt niet waard in jouw geval hoor geloof me... succes ermee! (wat een idiote mensen zeg!)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:39

Ik zit in dezelfde situatie als de TS, en heb ook eerst lang voor mezelf overwogen, wat ik ging doen.

Maar echt, de manier waarop die mensen me afgewimpeld hebben, met leugens en bedrog, kan ik gewoon niet van me afzetten....

(ter info: ze konden toen hun Z-springen paard zo goed verkopen, hadden toen geen ander paard meer vr te fokken en ook geen 8tal meer te rijden, en maar zielig doen, en nu stond net DIE Z-merrie 2 weken op bokt te koop )

En dan dat telefoontje van dat paard liever afschieten in de weide dan aan mij geven... Boos!

Nou, dit laat ik niet meer los. Was echt een droommerrie voor mij, t was alsof ze voor mij gemaakt was, rustig/eerlijk, M-niveau dressuur gereden en mooie afstamming om springgericht te fokken. Vingers aflikken

En haalbaar van prijs!!!

En net voor die prijs bellen ze dan af. Hadden ze hem maar zelf niet moeten zetten toch??? Boos!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:12

Pff wat een rotsituatie zeg. Fijn dat de rechtsbijstand achter jullie staat. Ben benieuwd naar de afloop!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:12

Eventjes een update van mijn situatie:

mijn verkoper schrijft hier op bokt dat het paard artrose heeft, en ze haar teruggedaan hebben naar hun verkoper....

Er zijn zeer veel tegenstrijdigheden in het verhaal, maar wat als het waar is. Of geen waar?

Maakt het er best wel véél moeilijker op, dit nieuws.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:43

Je hebt gelijk dat je je poot stijf houdt. Die rechtzaak staat en dat is slecht voor hun naam. Hopelijk verkopen ze hierna geen één paard meer, want dat is ze niet gegund

Laat ze verder maar kletsen, want artrose had de vee arts vast wel gezien. Als dat al zo was, had de verkoper zich verkneukeld en jouw dat paard allang meegegeven.

Ik ben benieuwd wat die rechtzaak gaat vertellen, maar ik denk dat je dit niet kunt verliezen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:25

Is er al iets bekend over het paard van de TS??

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:07

Beaux schreef:
Ik vind het een rotsituatie voor je maar als je je geld terug krijgt wb keuring en reiskosten(ik zou zelf ook nog wat geld voor de verspilde tijd rekenen) dan zou ik mijn wonden likken en het laten zoals het is. Paarden genoeg! Waarom dan alles op alles om juist deze ene te krijgen? Ik geloof nl niet dat je het wint want dit paard is nog steeds eigendom van die mensen, hun naam staat op het papier. Natuurlijk waren er mondelinge afspraken maar geen rechter die dat paard daar weg gaat laten halen hoor. Zeker niet omdat die mensen hebben aangeboden jouw onkosten te vergoeden.

Dit denk ik nu ook.
Tevens vind ik het stiekem ook sneu voor de verkopende partij, ze willen blijkbaar het paard niet zo graag weg doen.