Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:07

hallo,
ik wil einde van dit jaar ook beginnen met wedstrijden en ben nu aan het rondkijken voor een goedkope auto(max 2500 tot 3000 euro) die een een trailer kan trekken; ben wel op zoek naar een jeepachtige
ik heb al een daihatsu feroza zien staan; iemand ervaringen hiermee

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:08

voor dat bedrag een jeepachtige? dream on! dan heb je wel de armoe van een ander.... als je zelf heel goed kunt sleutelen dan kun je het wagen maar anders nog even doorsparen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:51

Ach, er zijn wel Land Rovers voor die prijs en ook in heel behoorlijke staat, maar dan moet je over bepaalde andere zaken weer niet zeuren.
Kijk hier eens: http://home.kpn.nl/vonk0406/ en dan de tweede, groene auto. Omzetten op NL-kenteken is niet zo moeilijk, mag 1500kg aan de haak hebben bij 100kg kogeldruk. LPG erin en karren maar, APK is steeds twee jaar geldig!
Als je iets verder naar beneden scrolled; een witte serie III 109 stage one V8 MET LPG. Is wat duurder, heeft wat werk, maar mag 2000kg aan de haak hebben, heeft oneindig veel ruimte en motorvermogen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:36

ikke schreef:
Ach, er zijn wel Land Rovers voor die prijs en ook in heel behoorlijke staat, maar dan moet je over bepaalde andere zaken weer niet zeuren.
Kijk hier eens: http://home.kpn.nl/vonk0406/ en dan de tweede, groene auto. Omzetten op NL-kenteken is niet zo moeilijk, mag 1500kg aan de haak hebben bij 100kg kogeldruk. LPG erin en karren maar, APK is steeds twee jaar geldig!
Als je iets verder naar beneden scrolled; een witte serie III 109 stage one V8 MET LPG. Is wat duurder, heeft wat werk, maar mag 2000kg aan de haak hebben, heeft oneindig veel ruimte en motorvermogen.

Sinds wanneer is dat veranderd? Heb ik wat gemist?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:32

cissy schreef:
voor dat bedrag een jeepachtige? dream on! dan heb je wel de armoe van een ander.... als je zelf heel goed kunt sleutelen dan kun je het wagen maar anders nog even doorsparen.

ben al bij meerde garages geweest en daar staan al van zulke autos vanaf 1500,00 en met nog een jaar apk en garantie en van 1994 of nieuwer dus jou beredenering van hierboven klopt toch niet helemaal
en aangezien de auto echt alleen bedoeld is voor de paardensport wil ik er niet teveel aan uitgeven maar 2500 tot 300 euro vind ik dan toch wel een redelijk bedrag

vooral de daihatsu feroza is goedkoop in aanschaf en ik hoor er goede verhalen over
heeft iemand hier verder nog ervaring mee

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:33

tamaramt schreef:
cissy schreef:

ben al bij meerde garages geweest en daar staan al van zulke autos vanaf 1500,00 en met nog een jaar apk en garantie en van 1994 of nieuwer dus jou beredenering van hierboven klopt toch niet helemaal
en aangezien de auto echt alleen bedoeld is voor de paardensport wil ik er niet teveel aan uitgeven maar 2500 tot 3000 euro vind ik dan toch wel een redelijk bedrag

vooral de daihatsu feroza is goedkoop in aanschaf en ik hoor er goede verhalen over
heeft iemand hier verder nog ervaring mee

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:40

Rhodos schreef:
ikke schreef:

Sinds wanneer is dat veranderd? Heb ik wat gemist?

Ik ben even de exacte leeftijd kwijt, maar voor auto's van 30 òf 35 jaar en ouder geldt de APK voor twee jaar. Deze regel geldt vanaf jan 2008. Auto's van vóór 1960 zijn zelfs vrijgesteld van APK!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:42

wij een peugeot 807. En dan een tweepaards-trailer erachter.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:44

Hangt er ook vanaf wat je ermee wil trekken, hoelang je er nog mee will doen enz.
Ik ben gek met m'n paarden en heb er daarom graag een betrouwbare auto voor.
Maar 2 paarden ga je niet kunnen trekken met een Feroza. en met een 2 paards met 1 paard erin, heb je ook al niet veel over.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:06

ik heb maar 1 paard en wil dus een 1,5 paards trailer kopen dus de ferzoa lijkt em dan wel geschikt
heeft iemand nog andere tips over een goede en goedkope auto

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:04

Tamaramt, moet je dan vooral doen als jij denkt dat je daar plezier aan gaat beleven, maar neem dan aub ook een wegenwacht abbo.
Mijn stalgenoot is blij dat ze haar feroza verkocht heeft, leuk autootje maar kleine wielbasis en met harde wind en regen niet leuk om paardentrailer er achter te hebben.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:10

ssang young rexton. super fijn.
ook een musso gehad zonder problemen.
de auto van me ouders audi a4 heeft er soms wel wat moeite mee op gras.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:19

Het is niet alleen de aanschaf maar ook wegenbelasting, verzekering en onderhoud. Als het toch voor 1 paard is kun je misschien beter een goede trekauto kopen die ook enigzins zuinig is voor de dagelijkse ritjes anders zou goedkoop wel heel erge duurkoop kunnen zijn. Als het geen 4x4 is moet je wel oppassen op gras, maar dat hebben zoveel mensen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:26

he ikke, die witte is zo slecht nog niet.... op gas en geen wegenbelasting.... mmmm beter dan feroza! Over welke zaken mag je dan niet zeuren bij dit soort auto´s? comfort en airco missen waarschijnlijk?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:42

cissy schreef:
he ikke, die witte is zo slecht nog niet.... op gas en geen wegenbelasting.... mmmm beter dan feroza! Over welke zaken mag je dan niet zeuren bij dit soort auto´s? comfort en airco missen waarschijnlijk?

Als je 'm laat keuren op geel kenteken en dan raampjes in de achterkant zet (of "nieuwe" panelen met ramen, waarschijnlijk goedkoper) dan maakt het niet uit dat je rechts zit te sturen. Zonder ramen heb je onbehoorlijk veel dode hoeken.
Comfort kun je een heel eind verbeteren met paraboolveren, airco zit er standaard op Extreme duivel dat noemen anderen dan weer tocht.
Grootste punt is eigenlijk dat ie trommelremmen heeft. Dat betekend dat je remweg er zeker niet korter op wordt, wat je dwingt tot meer defensief rijgedrag. Aan de andere kant hoef je niet bang te zijn om afgesneden te worden. De brute kracht van een 3mm stalen bumper vermorzeld elk koekblik.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:47

bontlover schreef:
Wij hebben een Ford Transit voor ons 2 paard paardetrailer staan. De 2 paards paardentrailer heeft een verlengde dissel voor de koets

nieuwschierig vraagje welk merk trailer heb je? ben je er tevreden over ook als je de trailer gebruikt zonder koets?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:48

ikke schreef:
. Aan de andere kant hoef je niet bang te zijn om afgesneden te worden. De brute kracht van een 3mm stalen bumper vermorzeld elk koekblik.

Dat klopt als een totall loss Opel Corsa Huilen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 00:39

ikke schreef:
cissy schreef:
ik ook denk ik.... apk verlopen? (zou logisch zijn dat alleen Ikke dat weet nl)

Nah, vooruit dan, komt ie:
1) de toegestane kogeldruk is 50kg (typeplaatje trekhaak) Dat had iedereen die een beetje weet waar het over gaat en mijn posts kent, onderussen moeten kunnen weten.
2) De trekhaak staat niet op kenteken, dus er mag niet eens iets aanhangen! En dan kun je wel gokken maar niet weten Haha! Haha!

dat is niet het enige. Iets waar heel veel mensen mee de mist in gaan; een ongeladen trailer remt in de meeste gevallen niet eens mee en gaat als ie eenmaal wel remt blokkeren. Met een lichte auto ervoor ga je dan slingeren als een malle.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:41

kakanox schreef:
Wij hebben een 1,5-paards trailer, maar overwegen in de toekomst een tweepaards.

We hebben een VW T4 1.9D en overwegen de aanschaf van een Ssangyong met 2.3-liter dieselmotor.
Iemand ervaring?

Waarom zou je de VW wegdoen?? Die is behoorlijk wat zuiniger dan een 2.3 liter. Ook wij reden altijd met een 1.9 T4 met 1.5 paards trailer en hebben zojuist weer één aangeschaft omdat dat het beste beviel Haha!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 00:46

Omdat twéé auto's die een trailer kunnen trekken een beetje overdreven is, en we voor noodgevallen ook nog een Golf GTI hebben staan Knipoog (die het ook net niet mag trekken Bloos )

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:49

Whoehaaaaa...... Golf voor de trailer..... Zie opeens de Golf van mijn zoon voor me, en denk er een trailer achter Clown

Ik heb de T4 omdat ik nog geen E heb en nu precies binnen de regels val om zonder E weg te kunnen Knipoog
Daarbij is de ruimte zo fijn van een bus Ja

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 00:55

Dan heb ik nieuws voor je BitchyWitchy: waarschijnlijk val je niet binnen de regels...

Voor B geldt: gewicht auto + laadvermogen + maximumgewicht trailer.

In geval van mijn T4 met onze huidige 1,5 paards is dat: 1540 + 975 + 1300 = 3815 kg.
In geval van de Korando 2.3D is het: 1725 + 790 + 1300 = 3815 kg.

Toevallig precies hetzelfde... Dus ik ga heel gauw m'n E halen Haha! M'n meisje heeft 'm al.

P.S.: Nog even als response op de persoon met de 2.3 TD: Onze Korando heeft weinig moeite met de trailer... Misschien toch eens nazien?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:56

Wat voor trailer heb je erachter, BitchyWitchy?
(want ik betwijfel of je daarmee met een trailer en zonder E rijbewijs mag rijden! Knipoog )

O, zie net dat Kakanos t zelfde heeft! Knipoog

Andere vraag; hoeveel verbruiken die terreinwagens van jullie gemiddeld? (ik was gisteren weer bijzonder blij met m'n Freebie: 784km gereden en kreeg er geen druppel meer in dan 60 liter! )
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 14-07-08 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:59

Mijn trailer was incl. laadvermogen net 10 kilo lichter dan de Transporter Haha! En het bleef als combinatie onder de 3500 kilo dus dat ging prima. Je kunt je trailer ook terug laten wegen hè. Dus als je een wat zwaardere trailer hebt, dat je dan het laadvermogen terug laat zetten op het kenteken. Is een ideale oplossing voor de "randgevalletjes" van het een paar kiloos teveel Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 01:01

Hoeveel weegt jouw transporter en hoeveel mag ie laden? Geloof namelijk helemaal niet dat jij onder de 3500kg blijft, met wat voor trailer dan ook!