Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
KiWiKo schreef:_Rijkie_ schreef:En wat betaal je aan wegenbelasting?
80 euro per kwartaal geloof ikmaar al zou ik 100 euro per maand moeten betalen, veiligheid voor alles
Zamora schreef:het gaat om de maximale te laden gewicht van auto en trailer, dat samen mag niet meer zijn dan 3500kg
Amanda__ schreef:Is de inhoud wat je achter je auto aan hebt lichter als het ledig massa gewicht van de auto en blijft het geheel onder de 3500 kilo dan mag je zonder E rijden.
leonietje schreef:Ik zit alle weken op het internet te kijken naar een auto.
In eerste instantie wilde ik een auto waarmee ik zonder E kon rijden, maar dat zijn allemaal van die grote bakken. Het is een 2e auto dus zo'n grote auto heb ik helemaal niet nodig. Ik rij er af en toe mee naar het werk maar rijd meestal met mijn man mee.
Ik heb besloten dat ik mijn E-rijbewijs ga halen. Ook wel zo veilig.
Steeds weer kom ik terug op een Suzuki Jimny, ik vind ze zo leuk.
Maten en gewichten
Lengte 3.625 mm
Breedte 1.600 mm
Hoogte 1.655 mm
Wielbasis 2.250 mm
Spoorbreedte voor 1.355 mm
Spoorbreedte achter 1.365 mm
Ledig gewicht 1.010 kg
Laadvermogen 410 kg
Max. toelaatbare massa 1.420 kg
Min. bagageruimte 113 l
Max. bagageruimte 324 l
Aanhanger geremd 1.300 kg
Aanhanger ongeremd 350 kg
Inh. Brandstoftank 40 l
Heeft iemand ervaring met een Jimny en trailer ?
Hij mag 1300 KG trekken. Ik heb een kleine tinker die een 500 kilo weegt, en overweeg een 1 of 1.5 persoons trailer aan te schaffen.
Saar4 schreef:Ik zie dat een aantal mensen heel tevreden een bestelbus voor de trailer heeft staan. Ik heb zelf een ford transit voor de trailer en die trekt als een tierelier op droge bodem. Op een modderig terrein vind ik het echter een complete ramp. Hoe gaat dat bij jullie?
pearlie schreef:Wie weet een wat goedkoper merk auto die toch met gemak een trailer kan trekken?
Of een site waarop je kan kijken welk merk/type auto welke trekkracht heeft?
marquez1 schreef:Kan iemand mij misschien helpen?
Welke auto raden jullie mij aan?