Escardo schreef:nou was het maar waar tot hun 30ste...als je paard 16 is(praat nu over recreatiepaard)..dan gaat de waarde dalen...maar heb jij een sportpaard...dan blijft het zo zolang jij kan aantonen dat hij nog steeds sport loopt....erg prettig vind ik dat.....
even een offtopic vraagje: ikke en waratje zijn jullie zusjes of zoiets??...
Nou, ehh, nee!
Maar ik heb wel een zeer fit paard van nu 21 jaar oud en ik hoop daar nog een flinke tijd van te kunnen genieten. Ze is een recreatiepaard (ik hou niet van wedstrijden), maar daarom is zij niet minder fit dan een paard dat wel in de sport uitkomt. Waarom zou haar "waarde" dan wel dalen omdat ik geen wedstrijden rijdt, terwijl haar waarde niet zou dalen als ik dat wel deed? De fitheid en "bruikbaarheid" van het paard verschilt niet.
Dat het uit te keren bedrag omlaag gaat, vind ik eerlijk gezegd niet correct, je hebt al die tijd braaf premie betaald en de inflatie brengt de waarde ook al naar beneden.

Voor mij zou het niet zo'n haast hebben om meteen een nieuw paard aan te schaffen, aangezien ik alleen een paard koop als ik er voor 100% achter sta, en ik dus meestal wel een tijdje op zoek ben.