Zeer eigenwijs paard wil niet op de trailer..lees eerst!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie81

Re: Zeer eigenwijs paard wil niet op de trailer..lees eerst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:39

ben vandaag met deze storm op pad geweest met de trailer en alles ging prima!!
Knipoog
Zo er op en ook weer netjes af, wat het probleem voornamelijk was bij deze merrie. Ze draaide altijd met rare gevolgen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:58

hoi hoi
ik weet niet of die er al tussen staat maar op de trailer aflopen en op het moment dat ze stopt,, 1 iemand haar vast laten houden iemand die ze het meest vertrouwt en dan voetje voor voeten optillen en een stap verder zetten en heel rustig doen... en zachtjes tegen der praten... dan loopt ze er miss vanzelf in die van mij is er met geen mogelijkheid in te krijgen behalve op deze manier halve wegen de klep loopt ie er vanzelf in maar je moet het niet aan der vragen want dan komt ie er weer af met een rotgang misschien hebbie er iets aan

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:21

Ik heb voor het transport een 4 paardswagen gehuurd waar ze aan de zijkant naar binnen kan. Eens kijken of dat wil morgen.....

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:06

Hmm lastig ja zo'n situatie.. Heb je al een keer geprobeert om in de trailer te staan en om dan met een bak brokken te schudden, of met wat dan ook.. dan is het verleidelijker om de trailer op te gaan.
Een vriendin van mij heeft dit ook meegemaakt met der paard, er stond dan 1 iemand in de trailer met de brokken, 1 man aan de rechterkant bij de opstap met een longeerlijn (zodat ze niet via de zijkant weg kan gaan) en 1 iemand aan de linkerkant, zelfde verhaal. En dan nog iemand met de zweep erachter, niet tikken maar gewoon erbij houden en als ze echtnie loopt, gewoon een x een tik geven anders blijft ze zo aan het klooien en daar schiet je ook niks mee op!
Zou der voor de zekerheid bandages omdoen, voor het geval ze zich een keer bezeert aan de trailer zoals dat ook het geval was bij het paard van me vriendin.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:59

De mijne is met een 4 paards wagen naar huis gebracht. Niet via de zijkant maar via de achterkant. Ze hebben er een half uur over gedaan. Ik moet nu gaan werken aan het "hangen" want kan niet van iedereen op aan dat ze snel genoeg de stang erachter mikken. Dan is ze onverkoopbaar en ik kan haar ook nergens meer mee naar toe nemen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:15

En met een bekend paard ernaast? Doet ie t dan wel?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:17

Dank je Merel.
Hé sflj, hoe gaat het ermee? Kom je met je trailer naar Anloo straks Haha!? Bij jou kregen we haar meteen op de trailer toch? Ze is toen 3x geladen, bij het ophalen, bij jullie thuis om naar Onstwedde te gaan, en terug van Onstwedde naar Anloo.Toen was alles nog goed behalve het hek dat ze over mijn hoofd trok.... Ik heb geen trailer hè, dus moet naar een kennis in Annen om te oefenen. Maar eerst moet ze dat hangen afleren.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:25

.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:48

Ik heb alleen een wei...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:54

Ik dacht; Wie is Flicka?! Maar je had je naam veranderd!
Euh, als ik wat tijd heb wil ik best eens komen hoor!
Alleen, om het Jive een beetje te leren, heb ik het een week lang, iedere dag geprobeerd. 's Avonds erin voeren enzo, wil ook wel eens helpen.
En nog gaat ze niet altijd van harte. Maar vaak doen, dan lukt t wel. Ben alleen bang dat ik daar op t moment ff de tijd niet voor heb.
Kan me inderdaad niet herinneren dat ze toen heel moeilijk deed.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:20

Nee joh, je hoeft niet dat hele eind te rijden! Was een geintje. Die naam heb ik al een héle tijd geleden veranderd ivm stalkers.
Weet je nog dat Sox uitbrak, gelukkig zaten er strootjes aan de touwen op de poetsplaats. Ze rende toen over de weg naar de ingang van de wei. Gelukkig was er geen verkeer op dat moment.
En nee, ze laadde veel makkelijker dan Jive. Volgens mij hebben we Sox er ook als 1e opgezet. Ze gaat trouwens pas rond mei naar Anloo, voor die tijd ga ik beginnen (als het beter weer wordt) met het hang-probleem.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:42

.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:34

Mijn jonge paardje liep altijd zo de trailer op, moest hem zelfs inhouden!!! Vorige week maandag uit de opfok gehaald en naar Bodegraven gebracht, superbraaf!!! Woensdag is hij geruind, donderdagavond opgehaald en naar een boerderij gebracht, weer superbraaf. Vrijdagmiddag is het zo mis gegaan op stal dat ik hem zo snel mogelijk weg wilde hebben daar, helaas werd dit niet snel want ook hij wilde op geen enkele manier d trailer in, kan het me heel goed voorstellen, heeft zo veel meegemaakt vorige week!! Na een uur is het uiteindelijk gelukt, eerst ander paard erin, daarna hij, ander paard eruit.. nu ga ik binnenkort oefenen met laden zonder dat we weggaan, wil dat hij het vertrouwen in de trailer weer terugkrijgt en nu ik hem elke dag zie nu hij niet meer op de opfok staat kan ik hem ook vertrouwen in mij laten krijgen.

bibi23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:02

Zag dat je al aardig wat reacties hebt gehad en dat er eigenlijk niets lijkt te werken.
Ik heb zelf ook een lastig paard dat absoluut de trailer niet in gaat.
Je kan hoog of laag springen maar hij gaat er echt niet in.
Bij hem werkt het heel goed als we hem blinddoeken.
We hebben een zwarte fleece sjaal die we over zijn hoofd doen.
Dan lopen we ( voorzichtig) 2 rondjes met hem en dan de trailer in.
Dan loopt hij er zo in zonder tegen sputteren.
Dit is de enige manier om hem erin te krijgen.
Hij is ook niet bang en staat onderweg ook heel erg rustig, maar net als bij die van jou
gaat hij voor geen goud de trailer in.
Misschien heb je er wat aan.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:40

.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:59

2moons heb ik echt hele goeie ervaringen mee! Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:21

Bibi23, denk je nou echt dat je paard gek is? hij weet heus wel dat ie de trailer in gaat want hij moet toch de klep op en dat moment weet hij heel precies hoor! Maar als het voor jou werkt dan lekker doen, maar voor andere paarden kan dit heel gevaarlijk zijn en goed verkeerd uitpakken.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:17

Ik heb dat dus ook geprobeerd met iets om haar hoofd. Nou, dat werkte dus helemaal niet. Het ene paard is het andere niet.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:35

.

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:37

wij zetten ze als ze niet willen voetje voor voetje op de trailer helpt echt super!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:49

Die van mij tilt haar voeten gewoon niet meer op. En al zou ze dat doen dan rent ze zo hard weer terug, dat gewicht hou je niet.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:56

.