Paard verkocht, binnen 3 dagen terug brengen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Paard verkocht, binnen 3 dagen terug brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:47

Ik neem aan dat je VERkoper bedoeld sigrid die alles moest terugbetalen?

Rare zaak hoor, kribbebijten zie ik ook niet meteen luchtzuigen voor me.
Wil je het paard dit alles niet besparen en een koper voor haar vindden die het luchtzuigen voor lief neemt?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:15

Ik ga ervanuit dat het bedrijfsmatig handelen niet alleen gebaseerd wordt op een inschrijving bij de KVK, veel bedrijfstakken en eenmanszaken hebben deze verplichting namelijk niet en daarbij kun je dan wel heel makkelijk als particulier blijven handelen gewoon niet inschrijven en niet opgeven als inkomsten. Ik ga er altijd vanuit dat iemand die meermaals per jaar een paard verkoopt al dan niet in samenwerking met andere bedrijfsmatig bezig is. In dit geval vind ik dat je in eerste instantie aan het paard moet denken en dus terug ermee. Een luchtzuiger, waarvan je al aangeeft dat het een stresskip is, drie keer in een dag van stal wsselen zal hem ook geen goed doen. Daarnaast denk ik als je aangeeft dat een band niet helpt dat je hier niet met een licht luchtzuiger te maken hebt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:59

Als je zelf denkt dat je bij een bedrijf koopt, dan krijg je neem ik aan ook een factuur en op elke factuur moet het KvKnummer vermeld staan.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:32

Hannanas schreef:
Ik neem aan dat je VERkoper bedoeld sigrid die alles moest terugbetalen?

klopt...typfoutje

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 13:31

sonjim schreef:
Een luchtzuiger, waarvan je al aangeeft dat het een stresskip is, drie keer in een dag van stal wsselen zal hem ook geen goed doen. Daarnaast denk ik als je aangeeft dat een band niet helpt dat je hier niet met een licht luchtzuiger te maken hebt.

Ik zeg nergens dat het een stresskip is, ik zeg alleen dat ze veel dingen met haar gedaan zijn waardoor er stress zou kunnen zijn veroorzaakt!
Ik geef nergens aan dat een band niet helpt! Wij hebben er nooit 1 om gehad omdat dit niet nodig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:48

Het komt over alsof je blij bent t paard kwijt te zijn omdat je weet/denkt dat je t dier misschien niet zo snel en misschien niet voor dezelfde prijs kwijt kan zijn.. In dit geval is de ruilverhouding niet in evenwicht.

Als t een goed paardje is en jij bent ter goeder trouw dan neem je diertje gewoon terug, althans dat is mijn mening. Positieve reclame ook voor jou als particuliere verkoper is altijd beter dan negatieve, toch?

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:04

Gewoon niet terug. Hij is betaald en het was bekend.